onsdag den 23. marts 2011

Hama-ugler

Uglerne fra sidst er fløjet fra reden og bor nu hos lille Amanda - men et nyt kuld er allerede udklækket, og de venter bare på at komme ud og flyve.

Jeg har endnu ikke besluttet mig for, om de skal blive til en uro, eller om de skal fungere enkeltvis.



Herunder er det muligt at se, hvordan uglerne laves. Dertil bruges en stjerne-plade, og uglen kan lige præcis være der. 


Hvis jeg skal være helt ærlig, så ved jeg ikke, hvor jeg har mønstret fra, ud over fra internettet - og det er jo altså ikke en særlig præcis kildeangivelse. Så hvis I kender opretsmanden (eller nok nærmere -kvinden) til disse ugler, må I meget gerne skrive, så jeg kan få det rigtige navn på! 

8 kommentarer:

  1. Elsker dine perleugler og synes de gør sig godt som uro, men helt sikkert også hver for sig.

    SvarSlet
  2. Hvor fine de er! God idé.. tror jeg vil lave med min datter en dag! Skal lige ha købt en stjerneplade :-) Tak for din kommentar hos mig - dejlig blog du selv har. Har meldt mig som fast læser og vil glæde mig til din GiveAway! Meget fine tæpper :-)

    Kram B

    SvarSlet
  3. Hej Anna. Tak for limstift, den er ankommet og afprøvet. Helt fantastisk. Jeg gik lige helt i stå over sygemelding, så dit brev er ikke kommet afsted. Det er jeg ked af. Men nu er det pakket og jeg mangler bare at støve et frimærke op her laaaaangt ude på Amager. Mon ikke det lykkes i løbet af weekenden. Kh Line.

    SvarSlet
  4. Hej Malene og B - tak for de søde kommentarer:-)

    Hej Line - det gør skam ikke noget, det haster slet ikke! Dejligt at høre, at limstiften er god (det er den allerbedste på markedet efter min mening, og jeg haf afprøvet mange!!!!)

    KH
    Anna

    SvarSlet
  5. Hej Anna

    Dejlig blog du har her :)

    Fantastisk søde ugler! Nu er det længe siden, du har skrevet dette indlæg, så nu er jeg spændt på at høre, hvad uglerne blev brugt til?

    God aften!

    Kh. Jenny

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi Anna, I'm your newest follower Manon from the Netherlands. I saw you DIY Owl on http://freubelweb.blogspot.nl/search/label/nieuw Thanks for sharing it! I see, you have a beautyfull daugther too, just like mine Isabel. She 2,5 years old. I love to make dresses and funthings for her and her dolls! See ya! Kind regards, Manon from Mamanon at www.madeby-manon.blogspot.com baaaay!

      Slet
  6. Hello, sorry if I write in English, but I don't speak Danish. Thank you for your lovely owls! My 6-year old daughter and I were searching for an owl design so that she could make a keyring for my husband (we are birdwatchers and love owls) for his birthday. Your owls turned up in a Google search through a Pinterest link and they are just perfect! After the first one she has already made another four!
    Thank you!
    Cristiana and Martina (6)
    Italy

    SvarSlet
  7. Hi,

    Thank you for your lovely pattern.
    I made some cute owls today.

    Greetings,
    Dieuwertje
    Germany

    SvarSlet