søndag den 20. marts 2011

Patchwork-puf

Lise har spurgt til den puf, som man kan ane på et af billederne i mit forrige indlæg - og jeg vil da ikke lade chancen for at vise den forpasse, så hermed er billeder af ikke kun dén,
men også dens kammerat;-)


 Puffen er købt som én stor puf i Skumhuset og derefter skåret i to (med en skarp køkkenkniv, lidt tålmodighed og en del præcision kan det godt lade sig gøre).

Derefter har jeg målt diameteren for at regne ud, hvor stor hver stoffirkant skal være. Det tog en del tid at sy betrækkene, men var ellers ikke så svært at føre ud i livet.


Jeg har blandet nye stoffer med vintage stoffer - det synes jeg giver det bedste resultat.

Den lille er Laras tv-puf - den store er moderens - så er der styr på det!

12 kommentarer:

  1. For noen flotte puffer. Noe av det fineste jeg har sett på lenge, flotte farger!

    SvarSlet
  2. De er super fede! Jeg tror dog ikke helt, at jeg tør kaste mig ud i det, nøjes med at nyde dine. Super flotte farver!

    SvarSlet
  3. Wauw hvor er de skønne. Hvad måtte du slippe for sådan en skumfidus?

    SvarSlet
  4. Tak for tippet. Er lige som Julie også lidt nysgerrig på prisen. Nogle gange ville man ønske at man både tæt på århus eller københavn, når der på div blogs refereres til fede fidusser og butikker. Men jeg må jo tage turist turen engang imellem og shoppe lidt.... Men sådan en sag lige helt sikkert være velkommen i min stuen. Men sådan forskellige størrelse/skiver i puffen kan det jo næsten udgøre en Bobbles skumfidus legetingest...

    SvarSlet
  5. Tak for alle jeres kommentarer.


    Mamma Brown - tak for de søde ord!

    Dorthe - det kan du altså sagtens, det er ikke så svært.

    Julie og Lise - puffen kostede ca. 200 kr. Den har jeg så delt i to. Man kan også få dem lavet i specielle mål, men det var meget dyrere - så hvis man kan li størrelsen på omkredsen og selv tør skære den over, er det billigst. Jeg ved faktisk ikke, hvor man ellers kan få dem, men mon ikke de kan googles?
    Og ja, Lara leger meget med dem, så vi behøver ikke Bobbles her (som jo også er sindssygt dyrt, synes jeg!)


    KH
    Anna

    SvarSlet
  6. Hvor er de vilde. Det er uden pis de fineste puffer jeg nogensinde har set. Sådan nogle må meget gerne stå i vores stue. Tør næsten ikke gå i gang. Det ser vildt svært ud.
    Kh Vibeke

    SvarSlet
  7. Hejsa! Tak for kommentar hos mig :-) Super skønne puffer - virkelig fede! Her må jeg da følge med.

    Hvis du sender mig en mail, skal jeg sende dig strikkeopskrift.

    Kh. Mette - Mettekirkeskovjensen@gmail.com

    SvarSlet
  8. Kære Vibeke - sikke et kompliment, jeg får helt røde ører! Det er altså ikke så svært at sy dem.

    Kære Mette - tusind tak for ordene - og jeg sender dig en mail straks!

    KH
    Anna

    SvarSlet
  9. Hold da magle, de er godt nok lækre!

    SvarSlet
  10. ej hvor smart! det er jo sådan en jeg også gerne vil have lavet. De er bare så flotte dem du har lavet.

    SvarSlet
  11. Hejsa, er det nogle puffer, du kan lave på bestilling? Giver gerne omkring 1000 for en :-)

    SvarSlet