mandag den 18. april 2011

Forårsjakke med lommer af retrostof

Dette er mit andet projekt i kategorien "køb-ikke-nyt-stof-og-sygrej-ind-men-brug-hvad-du-har", som Barbara har udfordret os i her i april måned. Igen må jeg indrømme, at jeg har snydt lidt, for lynlåsen blev jeg nødt til at købe - men ellers er alt andet materialer, som jeg har haft liggende. 

Det bedste af det hele er, at Lara mangler en sommerjakke - og det er lykkedes mig at lade være med at købe en i dyre domme (den, jeg ellers havde forelsket mig i, koster 500 kr) og sy en selv.




Jakken er syet i en rest babyfløjl i en smuk mørkebrun farve (mørkere end Stof og Stils udgave, næsten sort) - det er en rest, som jeg har haft liggende længe, og nu er den endelig brugt - dejligt!

I halsen, forneden og i ærmerne er der lilla rib. Lommerne er syet af noget af mit yndlingsretrostof.
Inspirationen til snittet fandt jeg i Groovybaby and Mamas efterårsjakke - du kan se den her.




Det mønster, jeg har, er egentlig med hætte, så halsen måtte jeg selv greje - og den er altså ikke helt blevet, som jeg gerne ville. 




Der er også et par andre fejl. Den værste er, at lynlåsen er skredet for mig, så den sidder lidt skævt - sådan ca. ½ cm - og det er en ½ cm for meget for perfektionistiske mig. Det kan ses på billedet herunder:  




Og det skete på trods af, at jeg var bevidst om, at det kunne blive et problem - og var derfor meget omhyggelig med at måle. Åbenbart ikke omhyggelig nok!

Men hva' - det det den første jakke, og på en prototype er der jo næsten altid fejl, ikke? 



Hvis nogle af jer ligger inde med en rest af det ovenstående stof, som I gerne vil sælge, så tøv ikke med at kontakte mig - jeg vil meget gerne være den heldige køber! 

(Bare ikke i april måned - der må jeg jo ikke købe noget! Godt, april snart er slut...) 

9 kommentarer:

  1. Wauw! den er super flot!!! :)

    SvarSlet
  2. Hold op hvor er den flot.. Den får mig til at sætte mig ved symaskinen og bare gå i gang.. (der er kun to små forhindringer på vejen 1. er også med i udfordringen og 2. kan faktisk ikke bruge en symaskine ret godt :-) )
    Maj kunne måske blive min prøv noget nyt-udfordring..
    God påske

    SvarSlet
  3. Yndig, har næsten lige fundet din blog, og det er dejlig inspiration med dine retrostoffer:)

    SvarSlet
  4. Så fin jakke! Og fin blogg du har :-) Kommer tilbake!!

    SvarSlet
  5. Tusind tak for alle jeres dejlige komentarer:-) Jeg får lyst til at sy en hel produktion af dem, men det er tiden jo desværre ikke til...

    KH
    Anna

    SvarSlet