lørdag den 2. april 2011

Hama uglen har fået en unge

Hama uglen har fået en unge.

Den er lavet af de allermindste hama perler - nemlig mini perlerne, og det var faktisk ikke spor nemt. 


Problemet er, at perlepladerne til miniperlerne kun findes i to udgaver: En firkantet og en hjerteformet plade. Og da uglen kun kan laves på en stjerneplade, var gode råd dyre.

Min mand fandt på løsningen - han konstruerede simpelthen en plade selv - lavet af pap og små nåle, som blev sat i den rigtige afstand og klippet ned i den rigtige længde. Ja, det var et større pillearbejde, men det lykkedes - og nu kan jeg så producerere små hama-ugler i spandevis.

Hvad jeg skal bruge dem til, ved jeg ikke rigtigt. Jeg har set nogle lignende som øreringe, men det er ikke helt min stil. Måske de kan være en del af ugleuroet?

9 kommentarer:

  1. He he jeg har også forsøgt mig med miniperlerne - men jeg gik dog ikke igang med selv at lave pladen, godt fundet på, de er super søde de små uglevenner.
    Kh Louise

    SvarSlet
  2. Wow.. sikke et pillearbejde ja! Jeg er sikker på den kommer til at se sød ud i en ugleuro! Du kunne lave sådan en uro, hvor der hænger en stor ugle (eller to- mor og far) efterfulgt at små unger... så de hænger på linje i samme højde.. Bare et lille forslag :)

    Kh Kia

    SvarSlet
  3. Sikke dog en opfindsom mand du har. Uglerne er super fine. Jeg har også leget lidt med de helt små hema perler, sikke et pillearbejde! (tror det var der jeg måtte erkende at jeg nok har brug for briller ;o) - alternativt til ugleuroen, kunne du også lime magneter bagpå og lade dem pynte på køleskabet, bare et forslag. Dejlig blog du har...

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer! Og super gode ideer! Især er jeg vild med ideen om at lave dem til magneter - det havde jeg ikke selv tænkt! Det skal i hvert fald afprøves.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  5. Hej =)
    ville gerne lave din ugle men havde ikke en stjerneform. Prøvede så med den 5 kantede og det gik akkurat lige så fint =)
    nu pynter den på min søns værelse. Tak for en fin side!

    SvarSlet
  6. Hejsa :) faldt over din blog og måtte da lige melde mig som fast læser! Er vild med mine perleugler - meget inspirerende, da jeg også selv er lidt i gang med at lege med perler :)
    KH Anna

    SvarSlet
  7. Sikke et arbejde du har haft med din mini ugle!
    Er vild med dine idéer med Hama perlerne.. Jeg har selv været i gang med at lege med mini perlerne og det kom der dette resultat ud af: http://ragiffen.blogspot.com/2011/07/3-kg-nutella-og-en-skildpadde.html

    SvarSlet
  8. Hej.
    Man kan få en 6 kantet plade til de helt små perler, og på den kan man også lave de søde ugler

    SvarSlet
  9. Hej. man kan sagtens lave en mini ugle på en firkantet min plade. Uglen består jo af lige rækker ligesom den firkantede plade :-)

    SvarSlet