tirsdag den 5. april 2011

Hårspænder i retrostof

Disse hårspænder af retrostof har jeg syet de seneste aftener:




Historien bag dem er således:

Noget tøvende besluttede jeg mig for at tage Barbaras "brug-hvad-du-har-udfordring" op. Den går i al sin enkelhed ud på, at vi i april måned bruger det, vi har - og ikke køber flere perler, stoffer, sytråd, knapper, bånd og hvad vi ellers normalt - som de kreative mennesker, vi nu engang er - ville købe i løbet af måneden. Ja, klik på linket foroven og læs mere på Barbaras blog.

    Min tøven handler om, at jeg bestemt er ikke god til at overholde sådanne aftaler (ja, jeg er vel lidt afhængig af de smukke stoffer og har svært ved ikke at tage dem med hjem, når jeg falder over dem).
Men da jeg så så min kurv med stofrester slog det mig, at det måske var tide at prøve at bruge lidt af alt det, jeg allerede har liggende.

Kurven med stofrester ser sådan ud:



Det er sådan, at jeg gemmer selv de mindste stofstykker, i hvert fald når det drejer sig om det dyrbare vintagestof. Man ved jo aldrig, hvad man kan bruge det til. Efterhånden er kurven blevet mere end fuld, og stoffet vælter nu ud over kanten.

Så derfor er nogle af de små stofstykker nu forvandlet til tre flotte hårspænder -og disse tre hårspænder er forhåbentlig kun starten. Som I kan se, er der nok stof at tage fat i!


PS: Jeg må gå til bekendelse og indrømme, at jeg har købt spænderne. Jeg lå nemlig ikke inde med sådan nogle. Så jeg er allerede faldet i, hvad angår udfordringen... 

14 kommentarer:

  1. hehehe synes nu det er fair nok du lige blev nød til at anskaffe dig spænder, når nu retro-blomsterne ellers ikke kunne blive monteret, hehe. det er god stil:)
    skøn aften

    SvarSlet
  2. Seeeeeeeeeeeejt!! De er godt nok flotte!! Du må gerne lave en DIY, hvis du har tid og lyst :)

    Knus

    SvarSlet
  3. Hehe, hvor er de fine. Men det gælder vel lidt hvis du ikke køber flere spænder end du bruger!! Vi skal jo have tømt ud i gemmerne og nogle gange kræver det noget. Men med måde vel? ;)

    Kh Anne (Krittewitt)

    SvarSlet
  4. Hvor er de fede! Så glade og humørgivende. Tilslutter mig ønsket om en DIY - har efterhånden også en kæmpe stak rester!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  5. De er altså vildt flotte de spænder. Og nogle gange kommer der bare noget endnu mere fantastisk ad af at måtte nøjes:-)

    SvarSlet
  6. Nej hvor er de flotte!! Tænk at der kan komme sådan noget ud af rester!
    Super godt fundet på!

    SvarSlet
  7. Ej, hvor er de smukke! Jeg ville elske at snuppe sådan et i håret, nu hvor foråret for alvor sætter ind...

    SvarSlet
  8. Hvor er det altså flotte, de spænder. Jeg stemmer også for en DIY... Eller det er måske nogle du sælger ud af?

    MVH
    Mette

    SvarSlet
  9. Kære alle sammen

    Tak for de søde kommentarer. Jeg skal nok lave en diy inden længe, og jeg overvejer også at sætte nogle af dem til salg.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  10. Hvor er de fine, rigtig sommeragtige. Vil glæde mig til en DIY :-)

    SvarSlet
  11. Hvor er de fine... Jeg bliver helt sommer glad :0).

    Ikke for at "snage", men jeg læste din besked på Vibekes blog og ØV hvor er det bare synd for dig! Jeg fik lyst til at sende dig en lille hilsen. Du er i mine tanker og jeg håber at det meget snart vender!!!

    Kh Maria

    SvarSlet
  12. Kære Maria

    Mange tak for det - jeg håber også, at det snart vender.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  13. Årh, det er super cool :)

    SvarSlet
  14. Åhh hvor er de smukke! Jeg venter spændt på en DIY :-)

    SvarSlet