onsdag den 6. april 2011

Juniorseng, ja - men hvilken?

Lara er nu ved at være så stor, at hun skal have sig en juniorseng. I den forbindelse har jeg surfet rundt på nettet for at finde en passende seng til den lille frøken. Og det er ikke nemt.

Lad det være sagt med det samme: Jeg vil ikke betale mange tusinde kroner for en seng, som hun alligevel kommer til at vokse fra. Samtidig vil jeg helst heller ikke have en alt for mainstream-agtig model.

Jeg fandt en vidunderlig seng på denne side:  



Jeg er vild med farven og retro-udtrykket. Prisen er dog stadig ret pebret, især hvis rullekasserne skal med (sengen koster omkring 2000 kr og hver kasse omkring 500 kr).

På samme side fandt jeg også disse to senge:



 
De er ret prinsesseagtige og måske lidt svulstige, men da også lidt anderledes?

Allerhelst ville jeg have denne her:

Jeg har kigget på både den nye udgave og den ægte Juno-seng i brugte udgaver
- men det er stadig mange penge.

Jeg har endvidere været de gængse bolighuses hjemmesider igennem (Ikea, Ilva og den slags), men synes det hele er så mainstream-agtigt og kedeligt. Sidst, men ikke mindst, har jeg gentagne gange været på dba.dk med henblik på at finde en seng, som kunne sættes i stand - evt. med tapet
- men det er også bare et stort arbejde.

Hvilke juniorsenge har I? Gode råd søges!

18 kommentarer:

  1. Vi har de halv-høje senge fra Biva, som er enkle, lidt kedelige, men samtidig praktiske fordi det er en god højde for os voksne at putte de små i og der er plads til hule, leg og opbevaring under sengen.
    De leveres i hvid, så de er nemme at male, hvis man en dag skulle finde overskuddet til det. Og så er de ikke mindst billige. Jeg tror prisen ligger omkring 700 kr.
    Held og lykke med at finde det helt rigtige til lille Lara.
    Kh. Malene

    SvarSlet
  2. ja iih hvor jeg også surfede da min datter skulle have sin nye seng. Jeg fandt en hos www.ethjem.dk! Det blev den der hedder "Fanny"! Okay pris, og så kan hun bruge den i mange år, da vi købte den 2 m lang.

    De har også nogle fine og lidt anderledes senge.

    SvarSlet
  3. Juno er jo top top lækker. Men ellers ville jeg satse på den lilla. Den er Så lækker. Er vild med kasserne, og den vil du altid kunne sælge igen bagefter..:-)

    SvarSlet
  4. Juno Juno Juno Junoooooooooooooo!!! KLART! Er du ikke til Juno, er den øverste vildt sød. Altså den anden lilla. Det er ikke kun farven, det er også selve faconen, jeg synes er sød. De andre to er for prinsessetuttenuttede til min smag :)

    Knus herfra.

    http://blomstertankerogoreringe.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Det er ikke længe siden, vi var i samme situation. Vi havde nøjagtigt de samme kriterier som dig - ikke for dyr, men samtidig speciel. Vi endte med en gammel karlekammerseng, malet i den skønneste gule farve. Du kan se den her: http://farvelade-ballade.blogspot.com/2011/01/drmmeland.html

    SvarSlet
  6. Vi har en hvid fra IKEA. Fordelen ved den er at den er 20 cm længere end de "alm." juniorsenge, da det er svenske mål.
    De er ret fine de prinsessesenge, men Frejas værelse er ikke ret stort, så den vil fylde alt for meget.

    Lillesøster skal om et årstid over i en juniorseng, men det ved jeg slet ikke endnu hvad det skal være.

    MVH
    Mette

    SvarSlet
  7. Hej Anna. Ja, det er så svært.. specielt hvis man ikke bader i penge :-) Da Esters gamle tremmeseng gik i stykker ( ja, det var et genbrugsplads-fund) gik vi på den blå avis. Det kræver selvfølgelig at man har mulighed for at få den hentet. Men hellere det end at smide 5000 kr efter noget de kun bruger et par år.
    Hvad med den her fx : http://www.dba.dk/karlekammerseng-b-90-l-185/id-73225554/
    Lidt maling og så syntes jeg den ville være fin. Måske lidt stor ?
    Held og lykke med det.

    SvarSlet
  8. Det er jo svært... Jeg ville nok vælge den lilla.

    En anden mulighed kunne også være at søge på f.eks. bda.dk - Jeg har selv fundet en super cool seng til William. Det er en gammel seng som kan vokse med ham... Den kan blive 180 lang. Den bliver ikke produceret længere og er tudse gammel. Jeg har et billede på min blog, hvis du søger under loppefund. Måske det var noget? Der var flere til salg da jeg fandt min. Jeg gav 550,- for den. (De har den også hos Retro villa).

    Jeg glæder mig til at se hvad du finder på :0). Rigtig god dag!

    Kh Maria

    SvarSlet
  9. Jeg tror jeg ville vælge den lilla, den er skøn i farve og design:O)
    Jeg har en juno seng til lille Ida, den har mine store børn også haft, og min mand har haft den som lille, dejligt når man kan finde så fine ting i familien ;O)

    SvarSlet
  10. Sikke da nogle skønne senge...og de passer jo også lige til en lille prinsesse pige:-)

    Her hos os har vi jo drenge børn, så det med de yndige senge gør vi ik så meget i...men Oscars junior seng er købt i Ikea til ca. 600 kr. og så købte vi en god madras også, så i alt blev det ca. 1000 kr. Og den er altså rigtig sød, der er får i sengegavlen - sengen er i hvidt træ med en kant på siden man kan sætte på, så de små pus ikke dratter ud om natten! Så en ret almindelig basis seng, som jeg har har "pimpet" lidt op med et hjemmesyet retro sengetæppe i lapper og nogle puder og så selvfølgelig alle hans bamser...

    Men sengen er i hvertfald rigtig god til prisen...og så kan der snilt ligge en voksen sammen med junior i den, hvis der skal hygge puttes:-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  11. Ser du har fått mange gode råd allerede, men må jo likevel komme med et forslag... Vi kjøpte nemlig først en vanlig, kjedelig Ikeaseng, men ble aldri helt fornøyd. Heldigvis har veslejenta mi en morfar som fikser og ordner så lett som bare det, og da ble det prinsesseseng, vet du! Vi kjøpte en Malm-kommode (4 skuffer) som vi la senga på, og skjærte til en kant rundt av hobbyplater. Målene tok vi fra Ikeasenga, for da kunne vi bruke sengebunn og madrass derfra. Så ble senga malt i en fin blålilla farge, og fikk gardiner over seg. Så nå har vi en deilig seng i god (og litt spennende) høyde, og med en populær lekekrok under! Fint!! :)

    Så fin blogg du har, forresten! Og så mange gode tips og idèer du viser fram! :) Nå vil jeg være med på lotteriet ditt! -jeg har forresten lotteri på gang på min blogg også! :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlet
  12. Kære alle sammen

    Tak for gode råd og ideer! Jeg har surfet lidt mere rundt, ud fra det I har fortalt mig. En god pointe med at have en seng, hvor mor/far også kan putte! Jeg søger stadig på brugte juno-senge, og der er også mange fine - men det er jo stadig mange penge.
    Line: Den seng er bare super skøn, og hvis jeg boede i nærheden ville jeg bestemt købe den - men jeg bor i Århus!
    Det ender nok med at blive en gammel seng fra dba.dk, som vi så sætter i stand (men hvornår skulle det nu være?) - det er der nu engang mest sjæl og individualitet i.
    Men sikke et arbejde!

    Bliv ved med at komme med gode ideer/råd, hvis I har.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  13. De er fine allesammen
    Herhjemme har vi haft Juno til begge unger og den yngste bruger den stadig. Hvis du er til de der lidt svensk stil agtige nogle tror jeg da klart jeg ville finde sådan en brugt på loppemarked eller dba og så evt save noget af længden hvis den bliver for stor (gavlene kan jo tages af sådan én)

    Jeg har faktisk også en ret skøn gammel juniorseng jeg skal have solgt snart da vores unger gerne vil have en køjeseng i kolonihaven i stedet for hver deres tremme og juniorseng.
    Den er lysegul, kan trækkes ud og har sådan et ret fedt mønster i gavlen af tremmer som nærmest danner nogle solstråler (hmmm lidt svært at forklare, men du kan smide mig en mail på ibenc@hotmail.com, hvis du er interesseret i at se billeder af den, alternativt kan det være jeg smider den på bloggen én af dagene)

    held og lykke med jagten ihvertfald. Det er nu lidt stort og hyggeligt når de kære små flytter ud af tremmesengen (:

    Kh Iben

    SvarSlet
  14. Jeg havde en Junoseng til min søn og den har vi været super glade for. Da han blev lidt større, købte vi en brugt ½ høj seng og malede den mintgrøn. Den blev super flot og han var pavestolt. Junosengen røg på loftet, da jeg havde en eller anden romantisk drøm om, at sætte den i stand til min fremtidige børnebørn, men ved ik helt om min drøm holder -gg-

    SvarSlet
  15. Nå har jeg kost meg med å bla helt til begynnelsen av bloggen din :) Jeg nyter alle de flotte tingene du lager og de herlige farger og mønstre! Fantastisk! du er virkelig flink :)

    SvarSlet
  16. Hjemme hos os har farmand selv bygget sengen og han har regnet ud, at den cirka har kostet 200 kr at bygge - så købte vi tilgengæld en rigtig god madras ;)

    SvarSlet
  17. Jeg vælger at gå fra tremmeseng til stor seng. Gider ikke juniorsenge, som igen skal skiftes efter et par år. En fordel ved en stor seng er også at man selv kan ligge i den når der læses godnathistorie :-)
    Jette / Villa Ko

    SvarSlet
  18. Hvis du er interesseret i det så har jeg en super fed smuk antik juniorseng som er mørkbejset. Den minder meget om en juno, men gavlene er med tremmer, så sengen virker mere åben og indbydende. Jeg har helt nye lille per madrasser med der til, plus nye lagner osv. Grunden til vi ikke kan bruge den er fordi min datters værelse er meget smal, og umiddelbart virker den meget bred da det jo kan trækkes ud. Men hvis det er interesse kan du skrive på louisefosnaes@hotmail.com. Du kan få det hele samlet for 2500, det er med helt ny madras, lagner, rullelagen og selve sengen. Hilsen Louise

    SvarSlet