onsdag den 13. april 2011

Kender du hende her?

For et stykke tid siden fandt jeg denne fantastiske negerdame i en antikvitetsbutik i Århus.



Hun er tilsyneladende skabt til at være indkøbsseddel-holder. Kosten, som hun har i hånden, er en blyant, og forklædet er små hvide stykker papir sat fast med papirclips.

Jeg har set hende én gang før - for mange år siden - i et andet hjem. Der kendte de ikke til hendes baggrund. Da jeg så fandt hende igen i en antikvitetsbutik, følte jeg mig meget heldig. Nu har jeg hende - men jeg mangler stadig at vide noget om hendes historie.

Kender du hende? Eller kender du nogle, der gør? 

8 kommentarer:

  1. Hun ligner hende den sure negerdame fra Tom & Jerry tegnefilmene (: Men har ellers ingen ide om hvem hun er.

    SvarSlet
  2. Hvor er hun sej, Sikke en lækker barm..:-) har tænkt på dig de sidste dage Anna. Knus til dig.

    SvarSlet
  3. Kender hende ikke, men hun er filme sej. Dejligt fund :-)

    SvarSlet
  4. Jeg tænkte fuldstændig det samme som MIG. Tom & Jerry tegnefilmene.

    SvarSlet
  5. Ej hvor er hun fantastisk... Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Men skøn det er hun uanset historien :0).

    Kh Maria

    SvarSlet
  6. jeg synes hun minder mig om lille sorte sambo

    skøn er den godt nok

    SvarSlet
  7. Jeg kender ikke historien om hende, men min oldemor havde hende, og derefter min mormor, desværre blev den smadret ved et indbrud i deres kolonihavehus.
    Så jeg er sørme da misundelig ;-)

    SvarSlet
  8. Mine bedsteforældre havde også en - den hænger nu hos min onkel, sammen med en bager figur i samme stil. Den er bare så fin, bliver også helt misundelig :-)

    SvarSlet