fredag den 27. maj 2011

Den tredje 50'er-kjole

Ja, jeg havde håbet at kunne kalde dette indlæg for smuk-smukkere-smukkest
eller vellykket-mere vellykket-mest vellykket, men sådan bliver det ikke.

Istedet har jeg kaldt det noget så kedeligt som "den tredje 50'er-kjole".

For godt nok er denne 3. kjole i 50'er stilen den bedste og smukkeste af de tre, jeg nu har syet i samme mønster, men der er stadig et stykke vej endnu til en titel som de ovenstående.

De to andre kan ses her og her.  


Det vellykkede ved denne er en lidt bedre pasform og tittekanterne/pipingbånet i sort satin. Det tog en del ekstra tid (og tankevirksomhed), men resultatet er også meget mere gennemført.


Det mindre vellykkede er, at jeg har sat knapperne i den forkerte side. Ja, det bemærker de fleste "lægmænd" i syverdenen nok ikke, men jeg gør altså! I kan tro, jeg ærgede mig, da jeg opdagede det. Sådan en fejl gør man vist kun een gang (som de fleste andre syfejl, som er uoprettelige og hvor der derfor er kontant afregning).

 Stoffet er fra Amy Butler, og jeg er absolut vild med det
- de sart lyserøde/hvide blomster på den brune bund står flot til det sorte pipingbånd.




Jeg har ændret på kraven denne gang - den er blevet lidt større. 


Bæltestykket er tilføjet igen, omend rettet lidt til.


Og så har jeg rynket stoffet i nederdelen frem for at lave de store læg - det giver en anderledes og bedre pasform til mig, synes jeg. 


Mønstret er som sagt det samme, som de to andre kjoler - Burda nr 7658.

20 kommentarer:

  1. Syntes den er fantastisk :)
    Og elsker også Amy Butler og udfordre tit dankorte på ebay når jeg lure derinde :0)

    SvarSlet
  2. Wow jeg er imponeret. Ærgerligt med knapperne, kender godt det med at en detalje kan irritere en selv, selvom andre måske ikke lige se der.
    Mange tak for hjælpen inde hos mig. Vil prøve mig lidt frem om jeg behøver ri. Kan være der opstår flere spørgsmål ;)

    I øvrigt meget imponeret af din stofsamling!!

    Kh og god weekend
    Anne

    SvarSlet
  3. Jeg kan ikke sy, så jeg kan ikke se nogle fejl... Synes bare at den er sindsyg flot!!

    SvarSlet
  4. Du er simpelthen så sej! Og så spytter du jo bare ting ud!!! Nams!

    SvarSlet
  5. Wow hvor er den lækker, det må være fantastisk at være så god til at sy.

    SvarSlet
  6. WOW - den er helt nydelig! Du er virkelig dyktig!

    SvarSlet
  7. Hvad skal du have for at sy en, hvis man selv køber stoffet? (Hvis du altså gider sy på bestilling)

    Og så lige et tip til sidst: Husk at presse dine syninger....og hvis du laver en pyntestikning langs pipingbåndende, så bliver resultatet mere "proff" at se på, fordi både bånd og syning bliver lagt mere fladt ;-)
    Håber du tager det som konstruktiv kritik, og ikke kritik på den dårlige måde <3

    Hvis du vil sy på bestilling, så skriv til mig på VanFlittig@gmail.com

    K.H June

    SvarSlet
  8. Flott håndarbeide. Syns både kjolen og stoffet var veldig fint. Ha en flott helg

    SvarSlet
  9. Flot flot arbejde..Jeg har fulgt din skønne blog et stykke tid og kan fornemme du er inspireret af 50´er moden. Jeg har arvet 2 meget velholdte syblade med mønstre og vejledning; "Beyers mode" fra 1954 og "Stilmönster" fra 1952. Begge rigt illustreret med flotte farvefotos. Kunne det have interesse? Skriv evt til soegaard@firma.tele.dk.
    Mvh Lene

    SvarSlet
  10. Tak for jeres søde kommentarer, trods mine syfejl:-) De betyder meget for mig.

    June: Jeg syr desværre ikke denne på bestilling, da den tager lang tid at sy. Og den er skam presset;-) Jeg har bare ikke kunnet presse ved særlig høj varme, da pipingbåndet er af polyester, og jeg vil nødigt brænde det af.

    Lene: Jeg skriver lige en mail til dig.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  11. Anna! Jeg bliver SÅ imponeret hver gang! Gid det var mig der kunne sy så flot en kjole! Ærgeligt du ikke syr på bestilling ;-)

    SvarSlet
  12. Anna, den er simpelthen bedårende!! Wow...

    kram

    SvarSlet
  13. jeg synes altså den er vildt flot! du er bare så dygtig :)

    SvarSlet
  14. Den er helt fantastisk! Smukt stof - og pipingbåndet gør den bare endnu finere:-)

    SvarSlet
  15. Den er smuk - intet mindre :-)

    SvarSlet
  16. Jeg har lige fundet din blog, og jeg er dybt betaget af alle dine flotte ting. Hold da helt op du er dygtig :-)

    SvarSlet
  17. Hejsa!
    Jeg er ny på din blog - men wauw!! Sikke nogen ting du kan kreere...jeg er vildt imponeret og inspireret. især over dit stoflager - bare det dog var mig!! Glæder mig til at gå mere å opdagelse på din flotte blog - kig evt. forbi...

    SvarSlet