fredag den 6. maj 2011

Endnu en 50'er kjole

Her er billeder af endnu en af mine hjemmesyede 50'er kjoler:




Den er syet i samme mønster som sommerfuglekjolen, og det var faktisk den første, jeg syede i dette mønster (har bare først fået taget billeder nu).
 



Den er et nummer større end sommerfuglekjolen og i tyndere stof. 
Derfor skal der også bælte til; ellers er der ikke nok talje i den. 




Kjolen er ærmeløs, hvilket understreger 50'er -looket, synes jeg.






Stoffet er fra Stof og Stil og har kun kostet 49 kr meteren.
Men det er da meget fint med de små lilla blomster?

7 kommentarer:

  1. Hvor er den altså bare fin :)

    SvarSlet
  2. Hallo hvor du kan! Den er sååå fin!

    SvarSlet
  3. Så søt den er!
    God helg, klem Misemor

    SvarSlet
  4. Du spytter dem jo ud altså! Så flot!!

    SvarSlet
  5. NEJ hvor er den bare flot! Jeg eeeelsker 50érne og 60érne og køber tit vintage kjoler i genbrugserne, hvis jeg kan finde nogle...i virkeligheden tror min mand at jeg er født i et forkert årti, for han er overbevist om at jeg inderst inde er en klon af Søs fra Lille Per filmene:-)
    Den er super flot, hvor er du go!!
    :-)
    Knus Malene

    SvarSlet
  6. Hej alle sammen

    Tak for de søde kommentarer:-)

    KH
    Anna

    SvarSlet