torsdag den 19. maj 2011

Gave og 9 nye kjolestoffer

Se, hvad postbuddet kom med til mig i dag:




En fin lille gave med et sødt kort - det hele fra Vibeke.
Og i gaven var der disse 4 broderigarnruller:





Dem har Vibeke hjembragt fra Israel til mig. Jeg så dem i et af hendes spændende indlæg fra Israel og spurgte hende, om hun ikke ville købe et par stykker med hjem til mig. (Det er nemlig ikke helt nemt at få fat på den slags broderigarn i Danmark - og de koster normalt en bondegård). Det ville Vibeke gerne - og nu har hun simpelthen foræret dem til mig. Tusind tusind tak, Vibeke:-) Hvor blev jeg bare glad for at modtage en sådan pakke.
Broderigarnet er tiltænkt til mine ugleuroer. 

I denne uge er der også kommet en anden pakke. Denne pakke er fra USA og indholder hele 9 stoffer. De er købt her og er tiltænkt min lille produktion af 50er kjoler til eget brug.

Her er de første tre:




Alle stofferne på dette billede er fra den amerikanske designer Amy Butler. Jeg er vild med hendes design, og stofferne er af rigtig god kvalitet (meterprisen er derfor også ret høj her i Danmark).

Disse fire stoffer kunne jeg heller ikke stå for:




Især er jeg vild med de retroagtige blomster.


De sidste to ser sådan ud:




Her var det farverne, jeg først og fremmest faldt for.

Og her er stofferne så sat sammen i en collage:





Ja, så skal jeg bare i gang! Det kræver "bare" 9 x 10 timer, så har jeg 9 nye kjoler!
(Dvs. - det bliver ikke foreløbigt, at det sker). 

13 kommentarer:

  1. Åhhh, så fantastiske stoffer. De skulle jeg gjerne hatt, jeg også. Må en tur på den butikken etterhvert ja. Men må vel bruke opp noe fra det stappfulle skapet mitt først. =)
    Lykke til med kjolene.
    Klem Misemor

    SvarSlet
  2. åhhh det er bare smukt og fedt stof! *misundelig* ;-)

    SvarSlet
  3. Nej hvor er det nogle fede fede mønstre og farver på de stoffer....uha jeg blir helt misundelig!! Jeg elsker 50ér og 60´er stilen - hvor finder du mønstrene til kjolerne? Måske man skulle turde at springe ud i sådan et projekt (er de meget svære at lave??)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  4. så flotte stoff du har fått tak i. Nå venter vi på restultatet. Ha en god dag.

    SvarSlet
  5. lækre stoffer - er det ikke dyrt at købe i USA? jeg tænker på told når de kommer til landet?

    SvarSlet
  6. Tak for alle jeres kommentarer.

    Malene: Se mit indlæg om sommerfuglekjolen - der er ideer til mønster:
    http://laralil.blogspot.com/2011/05/sommerfuglekjole.html

    Det kræver lidt øvelse at sy en sådan kjole, men så heller ikke mere - vil jeg mene.

    Susan: Hvis du køber for under 1100 kr, kommer der kun moms på, hvilket er 25%. Over dette beløb kommer der også told på, som er 11%. Så nej, det er ikke altid, det kan betale sig. Men meterprisen på de dyre designer bomuldsstoffer (Amy Butler fx) er kun omkring 50 kr - i DK er det omkring 130 - 150 kr meteren.
    Jeg ved ikke helt, hvor meget jeg sparer - ofte er det også fordi, at visse af stofferne kun kan fås i USA.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  7. Ih det var da så lidt søde Anna. Håber farverne er som forventet :-) Så flotte stoffer du har købt. Glæder mig til at se dine kreationer. Den bedste weekend til jer.
    Knus V

    SvarSlet
  8. I'm not sure why but this weblog is loading very slow for me. Is anyone else having this problem or is it a issue on my end? I'll check back later and see if the problem still exists.

    installing hardwood floors

    Have a look at my webpage: engineered hardwood floors
    Also see my site - refinishing hardwood floors

    SvarSlet
  9. It's a shame you don't have a donate button! I'd definitely donate to this fantastic blog! I suppose for now i'll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google
    account. I look forward to new updates and will share this site
    with my Facebook group. Talk soon!

    Feel free to visit my homepage hardwood floors

    SvarSlet
  10. I couldn't refrain from commenting. Well written!

    Feel free to visit my website: provillus information
    my web site :: orange county hair removal

    SvarSlet
  11. I’m not that much of a online reader to be honest but
    your sites really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark your website to come back later. All the best

    my blog - http://www.goodreads.com/story/show/330347-practical-solutions-in-swimming-pool---an-intro

    SvarSlet
  12. Saved as a favorite, I really like your blog!


    my web-site :: http://thuvuwwan.blogspot.com

    SvarSlet
  13. With havin so much content do you ever run into any problems of plagorism or copyright infringement?

    My site has a lot of exclusive content I've either authored myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the web without my agreement. Do you know any methods to help prevent content from being stolen? I'd really
    appreciate it.

    Feel free to visit my website wartrol scam

    SvarSlet