lørdag den 14. maj 2011

Hippie-bukser

Så er mit første projekt fra Ottobre Design bladene blevet færdig:
Et par hippie-bukser i str. 86 - til Lara, selvfølgelig.

Sådan ser de ud bagfra:




Og sådan ser de ud forfra:





Der er ekstra vidde i benene, og det er jo det fede ved designet.
Derudover er de syet med knap og lynlås, og det er første gang, jeg har prøvet det med gylp og lynlås.
Det var bestemt ikke helt nemt, og der er også et par "helligdage", men øvelse gør vel mester? 



Jeg er vild med lommerne bagpå, som jeg og ikke syede helt efter mønstret.





Det var også første gang, jeg syede med tvillingenål - dvs. to tråde på én gang. Det giver et helt andet finish, synes jeg. Og i modsætning til lynlåsen var det ikke spor svært, men ret besværligt hele tiden at skifte mellem tvillingenål og normal nål. 

Her er opskriften i bladet:





Og her ses bukserne så på Lara - bagfra:




Og forfra:





Som sædvanligt har jeg valgt en størrelse, som hun kan bruge i en måned eller to (læg mærke til hendes lille "dunk", der nærmest vælter ud over bukselinningen)
- det er utroligt, at jeg bliver ved med at lave den fejl. 

18 kommentarer:

  1. Hvor er de seje, hvor er hun skøn og hvor er du dygtig...:-) SÅ fint.

    SvarSlet
  2. Er du vimmer, hvor er de da fede :o) Syer du sådan nogen på bestilling?

    Bare jeg dog var bedre til Tysk selv ;o)

    SvarSlet
  3. Hvor er de bare ultra skønne - hvilket nummer af bladet er det, den opskrift er i? (ikke at jeg bilder mig ind, jeg kunne finde ud af at sy dem - men bare tanken om at have opskriften er næsten lykke i sig selv) :)

    SvarSlet
  4. Det nummer skal jeg da vidst også lige kigge i. De er rigtig lækre og passer hende da fint, på trods af hendes lille borgmestermave..

    SvarSlet
  5. De er da alt for fine - og hvor er hun sød i dem :)

    Jeg er meget imponeret over detaljerne - dét er håndværk ;)

    Synes at det er fint at det hippieagtige og feminine går op i en højere enhed.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  6. Wow! Vilka grymma byxor! Söta och tuffa på samma gång. :-)

    SvarSlet
  7. Hahaha... hvor er de bare kære de bukser!

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare nogle fede hippi bukser :-)

    SvarSlet
  9. Vibeke: Tusind tak:-)

    Helle: Puha - det har jeg slet ikke overvejet. De tog en KRIG at sy, men det var jo også første gang. Måske jeg får mod på det, når jeg har syet dem et par gange.

    Betine: Det er såmænd nr 4 - 2009 - og der er mange andre gode modeller også.

    Lise: Mange tak:-) og det er da charmerende med en lille borgmestermave som 2-årig (moderen har også noget lignende; det er knap så charmerende)

    Mirjam Therese: Tusind tak - jeg ved nu ikke, om det er håndværk endnu, det jeg laver, men øvelse gør vel mester, som sagt?

    Popetotrora: Tack so myket:-)

    Kia og Camilla: Tusind tak!

    KH
    Anna

    SvarSlet
  10. Hei Anna
    Takk for hyggelig kommentar. For noen søte bukser du har sydd, flott arbeide. Den lille "dunk" er helt på sin plass, min datter hadde også en sådan, nå er hun slank som en lilje selv etter to barnefødsler.
    Jeg er ked av det, men vår nettbutikk har problemer for tiden, håper den er oppe at stå snart. Webmaster har problemer med oppdattering. Det er kjedlig. Jeg skal selvfølgelig skrive til deg når butikken er online igjen.
    Vi er primært på utkikk etter garnbutikker, men er interessert i alle der kan selge "strikk selv" Kan du skaffe oss en kontakt/kunde i Danmark? Da får du selvfølgelig en elefantvest knit-kit for arbeidet.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlet
  11. Hvor er de bare fine! Jeg har endnu ikke turdet kaste mig ud i gylp og lynlås, men det kunne da godt være, at jeg skal give det et forsøg... Det ser jo super tjekket ud:)

    SvarSlet
  12. Super super søde bukser. I like it!!! Fed farve: brun og lilla sat sammen. Jeg har godt nok ikke bladet, men måske jeg skulle sy sådanne nogle til min trold på 3 år.

    Og selv om du skriver at det er første gang du har syet lynlås i, så ser de perfekte ud. :-)

    SvarSlet
  13. Wow Anna .... De er virkelig blevet lækre! Flot, flot arbejde.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  14. Hej

    Jeg har givet dig en award :O)

    http://tantepap.blogspot.com/2011/05/jeg-har-modtaget-en-award.html

    Venlig Hilsen

    Tantepap :O)

    SvarSlet
  15. Kære alle sammen

    Tak for jeres søde kommentarer:-)

    Mama Brown: Jeg skriver en mail til dig.

    Tante Pap: Tusind tak - det er rigtig sødt af dig at tænke på mig - umiddelbart er jeg ikke til det med de awards, men det kan være, at jeg tager den op på et tidspunkt.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  16. Nårh, hvor er hun bare skøn :-)
    Og bukserne er da to die for!
    Kh Ulla.

    SvarSlet