fredag den 13. maj 2011

Porcelænsblomster



Øv - jeres fine kommentarer til mit seneste indlæg om Scandia barnevognen er desværre forsvundet. Heldigvis har jeg ikke mistet indlæg under Bloggers breakdown, som mange af jer andre har.
Men jeg nåede desværre ikke at få svaret på alle de mange spændende kommentarer til barnevognens alder og historie.

Anyway - i dette indlæg vil jeg vise mine smukke smukke porcelænsblomster:






Eller Saxifraga umbrosa, som de så fint hedder på fagsproget.
Grunden til, at de kaldes for porcelænsblomster, er, at de knækker ganske let - som tyndt porcelæn. Men trods det er de en meget taknemmelige, nemme og hårdføre planter. Og de fås i et utal af smukke lyserøde og gullige nuancer.

Mine står i en krukke og pynter på terassen.
De blomstrer hele sommeren og kan også godt overvintre, hvis man finder et frostfrit sted til dem. 




Lara er god til at vande dem; nok også for god.

Jeg fik også taget et par billeder af de blomstrende æbletræer, inden de begynder at afblomstre.
Ak ja, det går jo så hurtigt nu!





Billederne her er taget for 2 dage siden, og syrenen er allerede sprunget ud i fuldt flor nu.


4 kommentarer:

  1. Sikke nogle flotte billeder, både blomsterne og ikke mindst datteren:)

    SvarSlet
  2. ej jeg kender slet ikke de blomster der! dem må jeg da lige kigge nærmere på for de er godt nok fine!

    SvarSlet