mandag den 16. maj 2011

Tror I, der kan være salg i denne?

Jeg har syet denne sag til Lara:




Jeg ved ikke, hvad man kan kalde den - måske tørklæde-kasket eller tørklæde med skygge?





Jeg har længe gerne ville givet hende tørklæde på om sommeren, i stedet for solhat. Men problemet er jo, at et tørklæde kun giver hovedet - og ikke også øjnene - beskyttelse mod solen. Det problem må siges at være løst her.

Den er syet i retrostof  - noget af mit absolutte yndlingsstof - og pyntet med siksakbånd og pink sytråd. Den bindes med skråbånd bag hoveet.




Det, der er med den, er, at den ikke sidder lige så godt fast som en bøllehat. Den bindes som et tørklæde bag hovedet, og det er altså ikke lige så stabilt som en hat.

Tænker I, at jeg kunne få held med at sælge sådanne tørklæde-kasketter? 

19 kommentarer:

  1. Hvor er den skøn.
    Jeg ville kalde det en Yvonne kasket, den minder mig lidt om Yvonne fra Olsen banden.

    SvarSlet
  2. Den er virkelig flot og tror sagtens du kan sælge sådan nogle. Super flot stof. Måske kunne man sy en bred elastik bagi, ligesom de bandanas (tror jeg det hedder) som er/har været så populære til børn?

    Kh. Irene

    SvarSlet
  3. Ja - det er jeg siker på - den er megalækker :)

    SvarSlet
  4. JA DA! Tror snildt den kan sælges. Og jeg ville også foreslå en elastik...Så at du syer binde-enderne sammen og laver en løbegang fra ca. midtpå. (Sådan at elastikken starter omkring ved øret)

    Så er der heller ingen bånd der konstant skal bindes af Mor ;-)

    Synes den er så fed, at jeg godt gad stjæle ideen....meeeen, så usportslig er jeg alligevel ikke ;-)

    Held og Lotto med den!

    K.H June

    SvarSlet
  5. Hej
    Ja.. da - den er helt fantastisk:-) skønt stof.
    MVH Jette

    SvarSlet
  6. Ja det tror jeg bestemt :) Jeg kunne sagtens finde på at købe en til Astrid. Den er rigtig fed.

    Kh Helle

    SvarSlet
  7. Ja det tror jeg.
    Kjempesøt og praktisk med bremmen.

    SvarSlet
  8. Den er da super fed, desværre har jeg en dreng:-)

    SvarSlet
  9. Tak for kommentarer!

    Super god idé med elastikken!!:-) Det vil jeg eksperimentere med. Skal nok vise jer, hvordan det ender...

    KH
    Anna

    SvarSlet
  10. Jag fullkomligt älskar det lilablommiga tyget du använt! Sååå fint!

    SvarSlet
  11. Husk at tage en ordentlig pris for dem:-).

    Held og lykke.

    SvarSlet
  12. Sikke en smart anordning! Ved ikke meget om børns behov, men for mig at se opfylder den da to behov på smart vis. Og stoffet er jo lækkert :o)

    SvarSlet
  13. Den er supersej på en feminin måde.
    Ville helt klart også sætte elastisk i en løbegang i nakken, som der også er i de fleste tørklæde-"hatte" man kan købe. Det gør den meget nemmere at få af og på uden hjælp, hvilken er en vigtig detalje for lidt større børn.
    Synes måske umiddelbart at tørklæde-trekanten ser lige stor nok ud til hendes lille hoved, men det kan meget vel være billedvinklen der snyder.

    SvarSlet
  14. Jeg kunne sagtens bruge sådan en som alternestiv til en hat. Mine børn har det med let at komme til at svede under en hat. Den der ser mere let ud, og giver den skygge der er brug for.

    SvarSlet
  15. Haha.. god idé! Må sige at jeg nok ikke ville købe en til Hannibal, men hvis jeg havde en pige ville det jo være en anden sag :-) Tror sagtens du kan sælge den, den er jo dejlig original! Du er simpelthen så kreativ!! Giv mig dit talent!!! Nu!

    SvarSlet
  16. Den er rigtigt fin, men personligt foretrækker jeg bøllehatte/sommerhatte med stof, der går ned og dækker nakken også - hvis nu barnet ikke har langt hår, der kan beskytte lidt mod solen.

    SvarSlet
  17. Den er virkelig fed, specielt til de lidt større børn der ikke gider at have en sommerhat på. Min store datter ville ihvertfald elske en, og specielt hvis du får sat en elastik i som der så smart bliver forslået :)

    SvarSlet