mandag den 27. juni 2011

50'er kjole str 86/92 til salg

Så har jeg taget hul på mine nyindkøbte vintage børnemønstre, som jeg omtalte i indlægget her.

Det er der kommet denne lille sag ud af: 




Mønstret er fra omkring 1955, og kan ses her:



Jeg har valgt at sy kjolen uden kraven og uden lommer.

Kjolen er syet i orange bomuldsstof med hvide polkaprikker og kantet med cerise kantbånd.



Den har de sødeste pufærmer: 

 



På bagsiden er den knappet med 4 knapper i samme farve som skråbåndet. Den har også det karakterisiske bindebånd.




Kjolen er blevet vellykket på trods af, at det er første forsøg. Denne model kommer der helt sikkert flere af. Derfor sælger jeg også denne - til 325 kr plus porto.
Det er en str 86/92, men jeg måler den selfølgelig gerne, hvis du er i tvivl om, hvorvidt den kan passe din mus.

Min mus stillede igen op til fotosession (hun begynder vist at synes det er sjovt - heldigt for mig - og for hende) - og disse billeder skal I da ikke snydes for.

So here we go:









Send mig en mail, hvis du er interesseret i kjolen.

UPDATE: Kjolen er solgt. Det er ikke utænkeligt, at der kommer flere til salg senere;-)

26 kommentarer:

  1. Har du sett noe så nydelig! Både kjolen og datteren din er helt fantastiske :) Herlig!!

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare for lækker - jeg skal da vidst have fat i nogle af de 50'er mønster

    SvarSlet
  3. Har en søn, så kan ikke lige bruge kjolen men ville bare sige; din datter er da alt for sød!! Kaldte endda min kæreste hen så han kunne se hende =) Kær kær kær!
    Knus Sandra

    SvarSlet
  4. Arhhh, hvor er den bare fin! Og modellen også :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den fantastisk..

    SvarSlet
  6. Kæft hun er kær!! Og hvis jeg havde en pige, ville jeg da kraftigt overveje at købe den! Den er simpelthen for dejlig!

    SvarSlet
  7. Amen, så bedårende både kjolen og modellen. Det kunne da godt være min prinsesse skulle have sådan en.... :o)

    SvarSlet
  8. Wow-wow-wow - hvor er den bare flot! Og datteren er for skøn :-) Min datter ved at nærme sig str. 86, så måske... ;-)
    Mvh. Karen

    SvarSlet
  9. Du ville vel ikke sælge mønstret til sådan en skønhed.....? Jeg var lige inde på hjemmesiden men der var ikke flere, øvøvøv :o)

    SvarSlet
  10. Hvor er den bedårende. Jeg har også mange af de gode mønstre liggende, så dit indlæg må være et spark bag i min popo, så jeg kan komme i gang. Skøn datter du har med glimt i øjet :-)
    Kh. Viola

    SvarSlet
  11. Årh, hvor er den blevet skøn :-)

    SvarSlet
  12. den er super smuk bare ikke min størrelse hehe

    SvarSlet
  13. Åhr hvor er kjolen sød, og pigen ikke midst.
    You go girl!

    Mvh Ása / www.sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  14. Sikke en lækker kjole du har lavet.. Og sikken sød model!

    Sommer hilsner fra
    Christina

    SvarSlet
  15. Det ser rigtig sødt! Magical:)
    Og den lille prinsesse er også super sød!

    Venlig hilsen
    Jasmin

    -------------------------------------
    Das sieht richtig süß aus! Zauberhaft :)

    Und die kleine Prinzessin ist auch super süß!

    Liebe Grüße
    Jasmin

    SvarSlet
  16. Jeg bliver helt nostalgisk,jeg havde en kjole i den model som barn den var i noget meget tyndt stof med blomster på. Jeg husker at det var den FINE kjole og at jeg ikke måtte komme tæt på juletræet da stoffet kunne futte af som ingenting hvis der gik ild i, men stor sløjfe bagpå osv.Tak for at blive sat lidt tilbage i mindeland og hvor din kjole fantastisk.

    SvarSlet
  17. For en flott sommerkjole. Den minner meg veldig om gamle dager.a en flott tirsdag

    SvarSlet
  18. Fantastisk kjole og prinsesse ;O)

    SvarSlet
  19. Yndigheder, både kjole og barn :-)

    SvarSlet
  20. Tusind tak for jeres søde kommentarer. De gør mig super glad!

    Hvad angår mønstret, så er det ikke til salg. Men det er kjolen stadig;-)

    KH
    Anna

    SvarSlet
  21. Hvor er det en sød kjole :) En skam jeg ikke kender en i den størrelse :)

    SvarSlet
  22. Altså jeg vil MEGET gerne købe den, Anna!!! Den er jo gudesmuk!!!

    SvarSlet
  23. Åh Anna, den er fantastisk. ! Jeg ville ønske at Ester ikke var sådan en buttet sag.Men hun er desværre for stor. Vi skal jo giftes til August og jeg ved at Ester ville elske at have sådan en bryllups-kjole. Manner, den der smutter med den er et heldigt asen.
    Kh Line.

    SvarSlet
  24. Altså jeg har jo slet ikke fået sagt tak for den smukke kjole! Den er noget så nydelig. Jeg sender et billede når Minna får den på en gang inæste uge :)

    God sommerferie

    Ditte :)

    SvarSlet
  25. WOW... Hvor er den bare så sød.. Sig endelig til hvis du vil lave flere. JEG er meget interesseret :-)

    Mvh Tanja

    SvarSlet