torsdag den 9. juni 2011

Ballonbukser med læg

I dag blev disse ballonbukser færdige, og Lara måtte igen posere for kameraet, hvilket hun for en gangs skyld gjorde med glæde (hun er vist ved at lære det):





Udgangspunktet har været et almindeligt ballonbuksemønster, som så har fået "tilsat" et 12 cm bredt stykke gult stof i begge sider - dette stof er bukket ind, så det ligger i læg foroven og forneden. Ca. 14 cm fra taljen har jeg syet det sammen, men ellers "buler" det ud.

Det er et design, jeg bl.a. har set i stofbutikken Stof og Stuff, som nu er kommet til Århus. Om det er dem, som er ophavsmænd, ved jeg ikke - men fint er det da, ikke? 



18 kommentarer:

  1. Det er helt vildt fint - og de er helt vildt skønne. Ligesom modellen!! Jeg er helt blæst omkuld af hvor fantastisk produktiv du er! Wow altså... Jeg bøjer mig i støvet :)

    Kh - Betine.

    SvarSlet
  2. Jeg har set det før, men denne udgave er altså super fed.
    Dejlig farvesammensætning. Jeg elsker gul og lilla sammen :)

    MVH
    Mette

    SvarSlet
  3. Super fine - lækker detalje!! Og fantastisk sammensætning!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  4. De er helt fantastiske!! Fede farver!
    Er det nogle du laver til salg??

    Kh Camilla

    SvarSlet
  5. dygtige kvinde, du:)
    så sød hun er din skønne Lara. har du haft tid til at læse opgaven??er ved at gå lidt i sort over mundtlig- hjælp altså:)
    kh kirsten

    SvarSlet
  6. Åh så søt hun er! Ballongbuksene var fine de også altså... =)

    Give-away hos meg nå om noen er interessert! ;-)
    Misemor

    SvarSlet
  7. Wauw! Hvor er de helt igennem fantastiske! (Hvilket din lille pige foresten også er...)

    SvarSlet
  8. Du er simpelthen så krea!! De er vildt fede - og supersød model;)
    Er vild med hval-stoffet - er det fra samme butik?
    Tænker lidt om du måske er sådan en type som kunne tænke sig at holde en workshop/syhjælpe-dag, hvis man samler en flok tøser..?:)
    Ha' en dejlig adten..
    KH Anne - som har kreeret spænder efter din DIY - de får meget ros;)

    SvarSlet
  9. Jamen, de er jo pragtfulde!!! Kan jeg bestille sådan et par her også - sammen med de drengebukser jeg allerede har bestilt?? Om jeg begriber, hvor du får alle de timer i døgnet fra .... ;o)

    SvarSlet
  10. Hvor er det nogle fede bukser...og din datter ligeså.

    SvarSlet
  11. Hej Anna!
    Hihihi... hvor er hun bare for kær din lille Lara! En sand 'poser'! Hun ved lige hvordan det skal gøres :-) Flotte bukser.. som altid ;-)

    SvarSlet
  12. Super fine bukser :-) Og Annchen spurgte til en workshop ... hvis det var, så kunne jeg godt springe på :-)
    Mvh. Karen

    SvarSlet
  13. Hihihihi hun er så sød, at jeg nærmest ikke så bukserne.. men okay.. jo.. jeg så dem godt lidt, og det var mega fine :)

    SvarSlet
  14. Hvor er bukserne og modellen bare seje !!!!!!! Wauuuuuuuuuv.......

    SvarSlet
  15. Kære alle sammen

    Tusind tak for jeres søde beskeder. De gør mig rigtig glad.

    Jeg svarer lige samlet på jeres spørgsmål:

    Jeg har selv tænkt på det med en workshop, og hvis der er interesse for det, kunne det måske blive engang efter sommerferien? jeg har mulighed for at låne et håndarbejdslokale på min skole, som ligger i Århus - så rammerne vil blive fine nok.
    Jeg tænker videre over det...

    Stoffet, jeg har brugt til bukserne, er fra henholdsvis Stof2000 (det lilla) og Stuff og Stof (det gule).

    Jeg kan godt sy et par af disse bukser på bestilling. De vil i såfald koste 200 kr. Jeg kan sy dem i str ½ år til str 3 år.
    Skriv en mail til mig, hvis du er interesseret.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  16. hun er altså bare for skøn hende Lara!!
    og bukserne er bare så fine.

    SvarSlet
  17. De er bare så fine de bukser. Jeg er blevet meget kraftig inspireret, og har selv været igang. Jeg har linket her til din side, håber det er okay. Det samme med blomster-spændet :o)
    kh. Lena
    http://morstankeblog.blogspot.com/2011/07/fdselsdag-og-bukser.html

    SvarSlet
  18. De er SÅ flotte!! Du er virkelig dygtig! Jeg syr også men er dog ikke så kreativ desværre! Ønsker mig en håndarbejdslærer ved min side!

    SvarSlet