torsdag den 16. juni 2011

Hvad posten kom med i dag ...

... var tre vidunderlige pakker - en fra England og to helt fra USA. 

Den allerbedste var denne:


To ægte 50'er mønstre i børnestørrelse.

Disse kjoler kunne jeg ikke stå for -  og ved den ene er den oprindelige kuvert stadig - det er da lidt sjovt og ret så autentisk, ikke?



Og denne skønne model glæder jeg mig mindst lige så meget til at sy:




Dillen med børne-50'er-kjoler har jeg fået hos hende her. Ja, det smitter altså!
Men mønstrene er ikke til at købe i nutidens stofbutikker. Derfor gik jeg i gang med at lede efter sådanne mønstre på det store net, og der fandt jeg frem til siden risingfeenix.com.
Det er Sheila, som finder mønstre fra 1900-tallet og frem til nu og sælger dem videre - til fornuftige priser, synes jeg. Hjemmesiden er helt klart et besøg værd, hvis man gerne vil have fingre i de gamle mønstre og sy ægte 50'er kjoler.

Og se lige, hvor fantatisk et sådan mønster er:



Det kan da ikke gå galt, vel?
Oplevelsen med at handle med Sheila var så god, at der nu er endnu 7 mønstre på vej til mig! 

Den næste pakker var fra spoonflower.com og indholdt disse 4 flotte stoffer:



Det var hende her, som fik mig på den dejlige idé - og nu er jeg så den lykkelige ejer af ialt 8 meter smukt (og alt for dyrt) stof.
Jeg købte hele 3 meter af skystoffet - det er helt fantastisk, synes jeg.

Den sidste pakke var fra England og indholdt 3 meter af dette flotte stof:



Det er stofdesigneren Michael Miller, der står bag det, og det hedder selvfølgelig "Goldfish". Det kommer i bunken af stof til mine 50'er kjoler - jeg har nemlig altid ønsket mig en guldfiskekjole;-)

Således kan jeg nu slå fast:
Haves: Masser af materialer og projekter
Mangler: Tid tid tid!!!

Godt, det snart er sommerferie!


8 kommentarer:

  1. ih hvor har du shoppet, men deter da helt ok, når man får så fine ting i kurven!! Jeg er også helt vild med vintage mønstre, både til mig selv og pigerne.
    Pøj pøj med alle projekterne!

    SvarSlet
  2. Lækket stof og jeg ved godt at misundelse er en knap så pæn ting - men de der mønstre suk - gad jeg da godt eje - god fornøjelse.

    SvarSlet
  3. Sikke nogle dejlige pakker med fint stof og skønne mønstre. Bliver spændende at se hvad du får ud af det.
    Kan også blive helt væk i nogle af 50'er-modellerne. Har fra min mor overtaget en kæmpe stak mønstre fra dengang, og de er fantastiske og drømme sig væk i...

    SvarSlet
  4. Lækre ting! Jeg vil gerne have sådan en kjole i min egen størrelse, tak :)

    SvarSlet
  5. Tusind tak for jeres kommentarer.

    Julia: Der er skam også mønstre af denne slags i din størrelse på hjemmesiden. Så hvis du har mod på at kaste dig ud i et sådant syprojekt, er det en mulighed. Og jeg ved jo, at du ikke har så meget at lave lige for tiden;-) Så hvorfor ikke?:-)

    KH
    Anna

    SvarSlet
  6. hej =) vil bare fortælle dig at de også har nogle fine meget billige mønstre på etsy. Under vintage kjoler =)eeeeeelsker skystoffet!
    knus Sandra

    SvarSlet
  7. Hej Sandra

    Tak for det - der vil jeg kigge.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  8. Ej hvor er de fine - både mønstre og stof!

    SvarSlet