onsdag den 22. juni 2011

Hvem har ikke altid ønsket sig en guldfiskekjole?

Jeg har i hvert fald!

Og nu har jeg fået syet mig en i det lækre stof, jeg fik hjem fra England i sidste uge.
Jeg har brugt det samme mønster som til mine andre 50'er kjoler, men med en del tilretninger.

Fx. har jeg undladt bæltestykket og forlænget overdelen i stedet - hvilket resulterede i, at indsnittene ikke helt blev, som jeg ville. Det kræver en del justering til næste gang.




Jeg har også valgt ikke at åbne den hele vejen ned. Det betød, at jeg måtte have en usynlig lynlås ind i siden - ellers ville jeg ikke kunne få den på.






Pipingbånd i orange pynter hele vejen rundt - det giver en fedt effekt, synes jeg.






Den bedste ting ved kjolen er lommerne - de er blevet rigtig vellykkede, synes jeg. 








Pasformen er ok, men ikke helt perfekt. Den er ikke slim nok i taljen.
Derfor er den også pænest med bælte.

Men stoffet og udrykket er jeg helt vild med. Nu skal tilretningerne bare blive helt i orden - så kan jeg godt sy et par flere af disse i mine forskellige stoffer.

Jeg skal nok vise et billede af mig i den, når jeg får taget et sådant - det giver nu en bedre fornemmelse, end at se den på en gine. 

29 kommentarer:

  1. Jeg er bare helt vild med det du laver, og dine detaljer er bare i top. Du er bare super dygtig. :-)

    SvarSlet
  2. Sådan! Du har gjort det igen med de 50'er kjoler! Ærgeligt den ikke er helt perfekt, men jeg synes nu den ser pæn ud! Hvis du ikke vil have den, synes jeg da liiige du skal sende den i min retning ;-)

    Flot er den i det stof i hvert fald!

    SvarSlet
  3. Hvor er du bare dygtig! Virkelig flot arbejde! Og en guldfiskekjole MÅ man da have :D

    SvarSlet
  4. Utrolig fin.
    Visste ikke at jeg ønsket meg en sånn før nå...

    SvarSlet
  5. wow siger jeg bare den er super flot :)

    SvarSlet
  6. Flot kjole og skønt stof:)

    SvarSlet
  7. Den er helt fantastisk sjov, flot, skør og smuk :o)

    SvarSlet
  8. Hvor er den flot. Det bliver et sikkert sommerhit :-)

    SvarSlet
  9. Jeg bøjer mig i støvet..! Den er saft suseme flot!

    SvarSlet
  10. du er så sindssyg sej til det her:) simpelthen fantastisk anna.
    tak for din kommentar-tror jeg slipper for ansøgninger osv.- stillingen er min, juhuu:)
    tusind tak for din hjælp ang bachelor. giver meget gerne en kop kaffe eller to, skulle du komme i nærheden af det vesthyske:)
    kh

    SvarSlet
  11. Din gullfisk kjole ble veldig flott syns jeg. Du er dyktig. Ønsker deg en super uke.

    SvarSlet
  12. Du godeste den er skøn....
    Syer du egentlig på bestilling til voksne?

    SvarSlet
  13. Ja tak, et billede af dig med kjolen på, det kan vi godt bruge.
    Rigtig fin er den og utroligt, hvad et orange pipingbånd kan gøre.
    Kh.Lene.

    SvarSlet
  14. Så fin kjole med smukke detaljer og lækker farve kombi ;)
    Julie

    SvarSlet
  15. FUCK - den er fed!!!!!

    Du er altså en mester, både til at vælge symønstre og stof men især til at sy. Jeg er grundimponeret!!! Mvh Louise

    SvarSlet
  16. Ej hvor er den altså bare flot - glæder mig til at se den live i næste uge :-) Mon en dag jeg selv kan sy sådan en - måske med din kyndige overvågning :-)
    KH

    SvarSlet
  17. Wow - hvor er den vild og vildt skøn :D

    Hvor er du dygtig til detaljerne! Og hvor er det fint med den orange piping.

    Ærgerligt at pasformen ikke er helt perfekt, men den er også fin med bælte - ellers må du lige tage lidt på henover sommeren ;)

    Glæder mig til et billede af den på!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  18. Kære alle sammen

    Tusind tak for jeres søde kommentarer - de gør mig super glad og stolt!

    Kærlig hilsen
    Anna

    SvarSlet
  19. WOOOW, sååå läcker!!! :)

    SvarSlet
  20. Wow hvor er den dog bare fantastisk :) er vildt imponeret af den, ligesom med alt andet du laver :)

    SvarSlet
  21. Den guldfiske kjole er da bare fantastisk ;O)

    SvarSlet
  22. Hold da K... den er jo fuldstændig fantastisk:)

    SvarSlet
  23. Amen hvor er den bare fin!! Skønne farver og jeg er vild med de orange detaljer. "Vi vil se den på" :)

    SvarSlet
  24. Hold nu kæft, den er fed!!!!! Jeg er målløs.

    kram

    SvarSlet
  25. Hej med dig. Tak fordi du vil deltage i min give away!

    Og hold nu K, hvor er den bare fin den kjole, også de andre kjoler du har lavet. er det ikke noget du sælger?

    Kh TrineEmilie

    SvarSlet
  26. Men gud så fint, vilket tyg och vilket mönster och wow wow wow!

    SvarSlet