søndag den 5. juni 2011

Sommerdage i København

Lara og jeg er nu hjemme igen efter et par dejlige dage i København hos min lillesøster Mathilde, som bor på Nørrebro.

Det lykkedes os at have en god togtur fra Århus til København - endda uden antydningen af skrig og skrål! Godt nok synes Lara turen derover var noget lang - og her kan jeg så give et godt råd videre: Der er ingen grund til ikke at tage lyntoget - turen bliver ikke mere spændende af at holde ved samtlige stationer gennem Sjælland! Ja, jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke tænkte på det, da jeg bestilte billetterne.  

Mathilde stod heldigvis på i Ringsted, og det gjorde den sidste del af turen meget lettere. Og ellers hyggede vi os gevaldigt meget med tegnemaskinen, så tak for det råd!

I København har vi brugt tiden på legepladsen og på at shoppe i indre København og på Nørrebro.  
Vi fik også slappet af og spist is på Assistensens Kirkegård, hvor det morede den lille dame at få blomster sat mellem tæerne:



Min kjole med de små fluesvampe fandt jeg i Elmegade på Nørrebro, tæt på min søsters lejlighed.





Mathilde og Lara på legepladsen tæt ved kirkegården:


Det er skønt, at Lara nu er ved at være så stor, så sådan noget som en Københavnertur kan lade sig gøre - eller måske handler det mere om, at moderen nu tør gøre sådanne ting? 

7 kommentarer:

  1. Det ser godt nok bare skønt ud. På den helt velkendte københavner-måde med assistens :)
    Dejligt at det kunne (turde) lade sig gøre!!

    KH

    SvarSlet
  2. Ahhh..nogle dejlige sommerbilleder! Sikke da en skøn kjole du har fået købt dig! Og virkelig et godt billede af dig synes jeg!
    Kender godt det med at man ikke 'tør' gøre så meget med ungerne når de er små! Har just snakke med Daniel om at når Hannibal ikke ammer mere, så skal jeg rigtig en tur til kbh enten alene eller med ham, på rigtig tøse-tur og besøge folk... Men egentlig kunne jeg jo sagtens gøre det nu... kan ikke se hvorfor ikke... men han er jo så lille endnu.. kun 7 1/2 måned! Hihi...

    SvarSlet
  3. hvor ser det hyggeligt ud! og hvor er i bare fine i tøjet begge to :)

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer:-)

    Ja, Kia, jeg kan sagtens følge dig - det er først nu, at jeg har mod på sådan noget med Lara - og hun er altså 2,5 år!

    Marolle: Tusind tak for det!

    KH
    Anna

    SvarSlet
  5. Så fantastisk flott de retro gule buksene og vesten var! Slik vil jeg også sy!!
    Ha en fin kveld =)

    SvarSlet
  6. Hvor hyggeligt, dejligt at det er blevet nemmere. Og søde lille Lara, hun er så yndig i sit fine sæt :-) Mega lækker elefant du har lavet dig. Min veninde fik en smuk lille Lara for 4 uger siden...:-)

    SvarSlet
  7. Hun er da godt nok lækker! kærligst en ny læser!

    SvarSlet