mandag den 4. juli 2011

Lille frøken Himmelblå

Så blev den anden 50'er børnekjole i mit nyindkøbte vintagemønster færdig.

Denne gang er kjolen syet i det stof, jeg for ikke så lang tid siden købte hos spoonflower.com
- det var dyrt, men ikke til at stå for.

Og som kjole er det da også rigtig velegnet:



Kjolen er denne gang syet med usynlig lynlås og satinbånd i en mørk blå farve.






Lara stillede endnu engang op til fotosession, og det kom der disse billeder ud af:






Denne kjole bliver ikke sat til salg, men skal bruges til kjole til Lara til et bryllup,
vi skal til om 14 dage. 

28 kommentarer:

  1. Ej altså hvor er hun yndig :0)

    SvarSlet
  2. Den skønneste skykjole :) Hold op hvor er den sød :)

    SvarSlet
  3. Nårh... Hvor er hun sød og hvor er kjolen skøn :) Ville ønske jeg havde dine evner med en symaskine!

    Måske har du lyst til at være med i min giveaway :)

    Kh - Betine.

    SvarSlet
  4. Hold da op! Sød pige og bedårende kjole.... :)

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Ej hvor er den fin! den kan jeg godt forstå I beholder :) Og sikke en lækker detalje med det store flotte satinbånd!

    Tak for sidst! Det var rigtig hyggeligt at hilse på :)

    SvarSlet
  6. Helt fantastisk! Den er jeg helt vild med :) Og Lara er virkeligt sød i den - er bange for at hun overskygger bruden i yndighed ;)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  7. Årrhh.. Suk... Den er sørme fin.. - og modellen yndig som altid :-)
    Kh Louise

    SvarSlet
  8. Åhhh, hvor er den skøn. Jeg har også købt stoffet i gul jersey, og brugt det som foer i en sommerjakke.
    Og skøn "model" du har dig.
    God aften.

    SvarSlet
  9. Hvor er den bare sej, er helt vild med 50'er kjoler til små piger.

    SvarSlet
  10. Vanvittig skjønn kjole.
    Fantastisk stoff, og nydelig jente:)
    Så flink du er!

    SvarSlet
  11. Hvor ER den bare FIN altså! Du er simpelthen noget så dygtig - gad vide, hvor du har købt det smukke stof?!

    SvarSlet
  12. Altså....OK, kjolen er virkelig virkelig fin og yndig....
    MEN modellen er da bare SLET SLET ik til at stå for:-) Hun er da bedårende med yndig-krymmel på toppen:-)

    Knus Malene

    SvarSlet
  13. SÅ fin!
    - Både kjolen og datteren :)

    SvarSlet
  14. virkelig skøn kjole og også en skøn model :D

    SvarSlet
  15. ej hold da k..... hvor er den skøn!!!! så fin altså...
    overvejer virkelig også at få lavet de skønne elefanter.
    Det må da lige undersøges.
    Puha den er virkelig så skønt den kjole:) I love it!

    SvarSlet
  16. Så utrolig nydelig kjole!
    Du er så flink, og for et herlig stoff og jente! ;)
    Tenker hun blir en liten prinsesse i det brullupet..

    KLEM :)

    SvarSlet
  17. Im in LOVE!!! Ejjj hvor er den smuk!!!!! (det er den yndige pige også!!)

    Mvh kristiane / PekaBooH

    SvarSlet
  18. Hvor er det altså en lægger kjole - hvis du har fif til, hvordan man får fingre i disse lækremønster, så gør det ikke noget hvis det kommer mig for øre. imponeret over kjolen

    Millelouise, som har en sød give awaw på hendes blog

    SvarSlet
  19. SKØN..! Både kjole og den lille model..:) Elsker det 'gamle' snit på kjolen.. Har været inde og lure - men der var ikke mange mønstre tilbage..
    Sig endelig til hvis du sælger/låner en kopi ud..;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  20. Hvor er den fin!!! Skøn detalje med det lille hårspænde der passer til.
    Kh Mette

    SvarSlet
  21. Suk, hvem der bare kunne sy. Sikke en flot kjole!!! "Sky-stof" er simpelthen så fint. Ja, den skal da Lara beholde. Hun ser virkelig så sød ud!! CUTE!!

    SvarSlet
  22. For en nydelik kjole og for et nydelig stoff. Det ser også ut til at den ubge damen på bildet trives i den. Ha en flott tirsdag.

    SvarSlet
  23. Tak for alle jeres søde kommentarer:-)

    Stoffet er fra spoonflower.com og er altså IKKE det jerseystof, man kan købe her i DK - men det ligner!

    Mønstret vil jeg helst ikke af med, men jeg ved, at etsy,com også har sådanne mønstre.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  24. Hold da helt op, hvor er den bare fin:-)

    SvarSlet
  25. Åha... Jeg DØR, sjældent har jeg dog set noget så smukt!!! Det mest inspirerende - lææænge!! Jeg så den for nogle dage siden, glemte at kommentere, men din kjole har været brændt fast på nethinden... Så nu vil jeg lige kommentere

    Tusind tak for en virkelig god inspiration; jeg har købt stof og et lignende mønster (da jeg ikke selv kan sy, må jeg svinge piske over svigermor, hehe)

    Mange klem Louise

    PS - modellen er da også bare ALT for nuttet!!!

    SvarSlet
  26. Neeejjj hvor er den bare yndig! Gid jeg også havde en lille pige... Måske det skal være det næste projekt herhjemme ;)

    SvarSlet
  27. Hold da op! Hvor er hun bedårende :) og virkelig skøn kjole :)

    SvarSlet