onsdag den 27. juli 2011

Perlesamlingen

Indrømmet - jeg er lidt af en samler inden for kreative materialer. Tidligere har jeg vist min stofsamling, og nu vil jeg gerne vise min perlesamling.

Jeg er vild med perler og har samlet dem gennem flere år nu. Perlerne har jeg fundet her i Danmark, men også på rejser til New York og Egypten (vidste I, at der er flere gader i New York, hvor butikkerne kun sælger perler? Det er et sandt eldorado for perleelskere). I Egypten er halvædelsten, koral og ferskvandsperler meget billigere end i Danmark - og derfor måtte jg have en stor samling med hjem. 

Jeg bruger perlerne til at lave smykker og til at pynte på tøj og tasker. For tiden får jeg dog ikke produceret noget af den slags, men perlerne er jo dejlige at have.  



















15 kommentarer:

  1. Piiiiift og wauw. Sikken en lækker samling. Er vild med alle de dejlige farver.

    SvarSlet
  2. Wow Anna - Lækkerier!! Og syret detalje, at når man scroller ned gennem de der billeder med perlerne å lange rækker - så bevæger de sig!!! Optisk bedrag - men fedt alligevel :-)

    Har netop lagt sidste hånd på dynebetrækket - nu mangler kun puden - det bliver i næste uge :-)

    Vi har nærmest allerede slidt bukserne op - SÅ fede!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  3. Hvor har du mange (men det er vel også ligesom indbegrebet af en samling), og hvor er de smukke. Får helt lyst til at få min egen lille samling; og den måde de er sorteret på gør dem bare endnu mere lækre.

    Mums!

    SvarSlet
  4. wow en fed samling du har :)

    SvarSlet
  5. Jøss! Hvor stort hus har du egentlig??? hehe.... Fantastisk samling dette da.
    Klem =)

    SvarSlet
  6. Hold nu op, hvor har du mange og flotte perler. Med den samling sorteret i farveorden, ville jeg hive dem frem hver dag bare for at nyde synet!

    SvarSlet
  7. sikke dog en skøn samling og den er dejlig farvekoordineret ;-)

    SvarSlet
  8. Skønne skønne perler.... og det der med "perle-gader" i NY var jeg ikke klar over... Endnu en grund til at tage til NY :)

    SvarSlet
  9. Oh my God!! Vad mycket härliga pärlor! Det riktigt kliar i fingrarna på mig efter att få pyssla smycken när jag ser det där!

    SvarSlet
  10. Hold da op, det var noget af en samling. Men en lækker en :)

    SvarSlet
  11. Skøn skøn samling. Det ser rigtig godt når ud de er samlet i farver.

    SvarSlet
  12. Waaauw!!! Man kan vidst ikke andet end at misunde dig din samling dér...

    SvarSlet
  13. Sikke en samling. Det er da helt imponerende.

    Du skulle vel aldrig have en grøn Turkis perle. - og helst én som du vil videre sælge. Jeg mangler nemlig sådan en til min mors gamle ring, hvor den oprindelige er gået i stykker.

    SvarSlet
  14. Tak for jeres søde kommentarer:-)

    Fr. Høll: Jeg har desværre ingen grønne turkisperler, kun turkise.

    KH
    Anna

    SvarSlet