onsdag den 6. juli 2011

Tapetseret sminkebord og nye maleprojekter

Endelig endelig ENDELIG er vi blevet færdige med dette møbelprojekt:


Det er et gammels sminkebord, som vi for over et år siden købte i en genbrugsbutik. Derefter er det blevet malet (mindst 5 gange! Orange farve har ikke den bedste dækkeevne, skulle jeg hilse og sige) og tapetseret med retrotapet fra retrovilla.dk.




Jeg er helt vild med de gamle greb og med sminkebordets form - det er lidt anderledes, synes jeg.
Sminkebordet er tiltænkt Laras værelse. Nu mangler vi så bare et værelse, som kan være hendes eget, og ikke også mit stof- og kreadepot. Hmm... det er vist et nyt hus, vi mangler?


Af maleprojekter har vi denne sommer:

- Sofabordet, der skal males i en turkis farve
Laras nyindkøbte brugte juniorseng, som skal være gul
- Vintrineskab, der også skal være gult
- To ikeaskamler, der skal bruges til henholdsvis badeværelset og som gave

I lørdags, da vi ville købe maling til alle disse projekter, fandt vi ud af, at Sadolin ikke mere har terpentinmaling i højglans - det er i hvert fald ganske få farver, man kan få. Vi har altid handlet i Sadolin, fordi de har det største farveudvalg - der er simpelthen så mange farver at vælge imellem. Nu er vi så i tvivl om, hvilken farvehandler vi så skal vælge? Har I nogle favoritter? 

Og det SKAL altså være terpentinmaling...
   

11 kommentarer:

  1. Så skøn! Er helt vild med farven... hvilken pige ville ikke gerne eje sådan et sminkebord:)
    Kh Pernille

    SvarSlet
  2. Skønt skønt at kigge på :)
    Jeg er også blevet enig med mig selv om at det mørke skab i stuen skal være gult men har da ikke set det som et problem hvor jeg skulle købe maling...?! Måske jeg sku rubbe neglene og få handlet :)

    SvarSlet
  3. Nøj, hvor er det bare et SUPER lækkert sminkebord! Super fedt med den orange farve altså!!! Heldige lille Lara;)

    Tja, jeg køber terpentinmaling hos min farmand i Stark, men må altså sige jeg efterhånden er gået over til vandbasis i næsten alt, da det efterhånden er ligeså godt!!
    Men det er nok en smagssag;)

    SvarSlet
  4. Hvor er det blevet et FEDT sminkebord. Orange er altså den nye sort!!!

    SvarSlet
  5. Virkelig flot! Og sikke en tålmodighed du må have med sådan nogle projekter! Jeg har endelig fået malet en gammel trip trap stol og synes det tog en krig! Troede jeg havde god tålmodighed men åbenbart ikke når det gælder møbler... ;-)
    Smykkebordet er yndigt og jeg glæder mig til at se de andre projekter du skal igang med :-)

    SvarSlet
  6. Vis mig en pige som ikke ville ELSKE at sidde dér foran spejlet og smukkesere sig:-)

    Det er mere end skønt...

    Kh. Malene

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare supercool. Har hele mit liv drømt om at have et sminkebord - heldige pigebarn, at hendes mor laver sådan et flot et til hende! SKØNT!

    SvarSlet
  8. Eey hvor det flot elsker det tapet der også :D

    SvarSlet
  9. Tak for jeres kommentarer.

    Hvad angår maling, så er terpentinmalingen åbenbart på vej ud pga det er for giftigt. Det er jo nok godt nok. Jeg synes altså bare, at det bliver lidt flottere og lidt mere holdbart i terpentin. Men det er helt klart en smagssag og sikkert også, hvad man er vant til at arbejde med.

    Et godt tip: Bruges orange maling, så mal med rød farve først. Det burde vi have gjort - så ville farven have været lettere at få til at dække.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  10. Hold op hvor er det lækkert!!!
    Super flot arbejde..

    SvarSlet
  11. Det der sminkebord, det er jeg bare vild med! Wauw!

    SvarSlet