fredag den 5. august 2011

Krabbefangst

Da vi var i sommerhus med min familie oplevede vi en eller to gode solskinsdage. Når solen bager og vandet er stille er der foruden badning især én aktivitet, som børnene elsker:
Krabbefiskeri.

Ud for sommerhuset er der det ideelle sted til krabbefiskeri; nemlig en række sten, som strækker sig ud i vandet. Her plejer krabberne at gemme sig. Og ude på de sten stod Lara i flere timer og fiskede krabber sammen med sin kusine Nanna, fætter Mathias og moster Mathilde.

Det kom der disse skønne billeder ud af:  













Der blev fanget over 20 krabber den eftermiddag.
Krabberne blev selvfølgelig sluppet løs igen
(sidste år prøvede vi at spise dem - det var ingen succes...)

Og til alle jer landkrabber og bymennesker, som ikke ved, hvordan man fanger en ægte krabbe: Man tager en blåmusling, knuser den med en sten og binder den på en snor. Så putter man musling med snor i vandet og venter på bid:-) Såre simpelt og vældig sjovt! 

8 kommentarer:

  1. SÅDAN!! En sej lille tøs :-)

    SvarSlet
  2. Så hyggeligt..vi har også forsøgt os uden held, stedet var ikke så ideelt til krabbefangst..men ungerne legede en del med deres nye krabbefiskestænger.
    Jeg må altså høre om Laras fine gule trøje er hjemmesyet, eller hvilket mærke det er..sådan en ville min Isabel EEElske..yndlingsfarven er gul?
    KH Mia

    SvarSlet
  3. Koselig med slike turer sammen med barna, de er gull verdt!
    Nydelige bilder! :)
    Vi har også tatt med ungene, og de storkoser seg i maaaange timer, og ikke noe mas eller kjas det er bare delilig å kunne slappe av og se at ungene storkoser seg! :)

    Ha en fin helg! <3

    Klem fra Ida
    (Interiør drops)

    SvarSlet
  4. Kia: Ja, sej det er hun - hun er hverken bange for krabber for vandet.

    Mia: Trøjen er fra Moonkids - købt sidste år på udsalg - måske du stadig kan finde den? Jeg købte min hos filabel.dk

    Ida: Ja, det er skønt, når ungerne hygger sig så meget, så man kan få lidt tid til sig selv:-)

    SvarSlet
  5. Super skøn blog du har. Er fluks blevet fast læser :o)
    Kh Mette

    SvarSlet
  6. Hej Mette

    Velkommen til!:-)

    KH
    Anna

    SvarSlet
  7. Så flotte bilder. =) Ser ut til at dere koser dere med krabbefiske. =) Ha ei fin helg. :-)

    SvarSlet
  8. Gys!!!! Men shit en sej datter du har! Jeg er klar over at krabbefiskeri er en fantastisk aktivitet for børn -jeg kommer desværre aldrig til at deltage :( Det ser ellers ud som om de virkelig hyggede sig. Meget koncentrerede. Vi var ude at bade med Minna på Helgenæs indtil jeg så en ordenlig krabat komme rendende. Ind med mig. Jeg krydser fingre for at hun ikke kan læse mine tanker -jeg vil så nødigt overføre min irrationelle rædsel til hende.

    SvarSlet