tirsdag den 30. august 2011

Sengetøj i retrostof

Vi bliver i sengetøjsafdelingen lidt endnu: Dette sengesæt har jeg i weekenden syet til min svigerinde, som venter sig en lille pige til oktober.



Sengesættet er syet af et gammelt juniordynebetræk fra hendes barndom - betrækket var hendes mor egentlig på vej til at smide ud, men min svigerinde reddede det i sidste øjeblik og bad så mig om at få noget nyt ud af det.

Det kom der et fint dyne- og pudebetræk med brunt pipingbånd og gule knapper ud af.
Desuden også denne ammepude (også med pipingbånd):



Ja, tænk at man kan finde på at smide sådan et smukt stykke stof ud?

11 kommentarer:

  1. Det er som alt du lager kjempefint :-)
    Ja, tenk på alt det flotte stoffet som er blitt kastet rundt om....så unødvendig!

    SvarSlet
  2. Det er rigtig fint stof, godt det blev redet og så dejlig der lige blev til en ammepude også

    SvarSlet
  3. Wow! Især ammepuden er fed!!

    SvarSlet
  4. Øjj! Hvem der bare havde haft sårn en fed ammepude ;)
    Hvor er du bare dygtig til dét syning dér.. :D

    SvarSlet
  5. øj hvor heldigt at det ikke røj i skralderen...

    sikke fint og nøj hvor er det fint med den brune tråd:O) men man skal da holde tungen lige i munden så det bliver lige... tror jeg ville have svært ved det! også lærte jeg lige et nyt ord:O) piginbånd!!

    SvarSlet
  6. Virkelig virkelig flot! :)

    SvarSlet
  7. Tak for jeres søde kommentarer! Min svigerinde blev heldigvis også rigtig glad for resultatet:-)

    KH
    Anna

    SvarSlet
  8. De der tittekanter ser bare helt vildt godt ud, det må jeg simpelthen øve mig på, det ser bare så svært ud! :-S

    SvarSlet
  9. SÅ vakkert! Ville blitt så glad for en slik flott gave :)

    SvarSlet
  10. Ej hvor er det blevet fint!
    Og stoffet er da for lækkert..:)
    Har du et mønster på ammepude - eller bare sjusset dig frem?:) For jeg skal ha' lavet en - og tror da den skal være i retro med pippng, for det ser da utrolig flot ud!
    KH Anne

    SvarSlet