torsdag den 18. august 2011

Sommerens maleprojekter #3 - Laras juniorseng

Sommerens absolut største maleprojekt var Laras nye juniorseng:



Den er købt brugt (for sølle 300 kr.) via Den Blå Avis. Da vi købte den, var den umalet - vi har så malet den gul (hvilket var et stort arbejde!). Min drøm var egentlig en ægte junoseng, men jeg synes simpelthen det var for mange penge. Dette blev alternativet - og med maling og helsemadras er sengen vel løbet op i 1200 kr.





Bambipuderne har jeg selv syet, og det smukke sengetøj er lavet af Mette:





Miffypuden og den skønne pude med 70'er børnestof er fra engelske Jane Foster. Katten er også fra hendes hånd. Jeg er især vild med Miffypuden (og det er Lara da heldigvis også):




Puden her er af mit nyindkøbte Blafrestof:




Sengens varme gule farve passer fint til sætterkassen, som jeg tidligere har lavet:
 


Trods savnet af en junoseng er jeg blevet rigtig glad for resultatet. Nu mangler vi så bare et nyt værelse til Lara, som kan være hendes eget - eller et nyt stofdepot til mig. Men det kræver vist et nyt hus... 


27 kommentarer:

  1. For pokker, hvor er det flot Anna!Jeg er grøn af misundelse.
    Kh Line

    SvarSlet
  2. Den er bare blevet så flot!! Er vild med det hele. Både seng, bambi puder, Mifi pude og Mette's fine sengetøj :-)
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  3. Den er virkelig flot! Går også og pønser på at male et vitrineskab gult, det er bare så fin en farve til træværk :-)
    Og sikke også en masse fine puder!

    SvarSlet
  4. Flot flot gul farve - sådan en seng vil jeg også have :D Uhh og med din nye blafrepude :)

    SvarSlet
  5. Kære Anna, hvor er det bare blevet godt, men sikken et arbejde(!)
    Det er nøjagtig den gule farve mit skab i stuen gerne skulle have haft, men ak manden gik ikke med på idéen, han har istedet skaffet mig et gammelt karlekammerskab (så jeg klager ikke) *smiler* Tror da bestemt også at min sofa skal have en rund pude sammen med de andre. Igen igen inspirerer du mig. TAK

    SvarSlet
  6. Fint. Virkelig fint! Elsker den gule farve..
    Kh Louise

    SvarSlet
  7. Helt UNDERBAR!! Jag älskar när man vågar med färg och det där var verkligen vågat! Önskar att jag va lika modig själv och kunde måla någon möble i en så härlig färg! :-)

    SvarSlet
  8. Tak for jeres søde kommentarer - jeg er som sagt også super glad for resultatet, men der skal gå nogle år mellem sådanne maleprojekter - især tremmerne tog en krig!

    KH
    Anna

    SvarSlet
  9. Hejsengen er bare blivet rigtig fin, dejlig med en gul farve, det kan man da kun blive glad af.

    SvarSlet
  10. Hvor er det bare fint...det hele!!! Overvejer da seriøst at give Ida´s juno et nyt look ;O)

    SvarSlet
  11. Så flot resultat!! Er vild med den gule farve! Ved du hvad farvekoden er?
    Julie

    SvarSlet
  12. Nøj hvor ser det lækkert ud:-)

    SvarSlet
  13. Wauw en flot gul du har valgt! Og sengen er da fyldt med fine sager. :-)

    Hader selv at male gult – synes det er så besværligt at få til at dække ordenligt. Lidt ærgeligt, for elsker gul.

    KH Tine

    SvarSlet
  14. WOW hvor er den bare flot!! Min datter skal snart have juniorseng, jeg må på jagt efter en brugt:)

    SvarSlet
  15. meget meget fin seng med tilbehør - sikke et univers at falde i søvn ved hver aften. Lara må føle sig meget heldig!

    Bemærker den flotte lampe :-)

    SvarSlet
  16. Lara kan da kun vågne op og være en glad pige hver morgen, når hun har sovet i sådan en solskinsseng. Helt fantastisk farve og lækre puder:-)

    SvarSlet
  17. Hvor er det dejligt at se sengetøjet i sine nye omgivelser! Så smukt alt sammen :-) Og dejlig inspiration til jeg engang skal finde den næste seng til Karen.

    Hav en dejlig weekend!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  18. Har altså på fornemmelsen af at du har flere rimer i døgnet end vi andre. Shit hvor får du altså vild mange lækre projekter fra hånden.

    SvarSlet
  19. Åh, sånn en herlig seng å sove i! Er sikker på at ikke Lara kommer til å tenke en tanke på at hun heller ville hatt Juno seng :-) PS: Jeg er også begeistret for Jane Fosters ting. Digg!

    SvarSlet
  20. Åh, hvor er det bare skønt alt sammen!

    Jeg er vild med den seng - og synes egentlig at det er rart at se noget andet end en Junoseng. Måske fordi jeg nærmest har et traume over at min mand nægtede at vi skulle have sådan én - på trods af at vi kunne have fået den kvit og frit fra hans barndomshjem. WHAT??? Den syntes han ikke lige var pæn :( Nå, men jeg får vist min vilje ret meget ellers, så det er vel ok at han siger fra ind imellem.

    Synes at de farvestrålende puder er vidunderlige - og Miffy er da særligt sød :D Og Klokkeblomst ved du jo at jeg elsker ;)

    Skønt at se dine billeder!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  21. hej Anna,
    tak for din hilsen:) sengen er blevet så lækker og smuk. mon lillepigen ikke sover som en sten om natten med de dejlige puder og det dejlige sengetøj?
    jeg er startet på job i mandags- det er gået super. kollegaerne er helt vild søde og hjælpsomme, og eleverne har været rigtig søde. så en super start for mig:)
    går det godt i Århus???
    kh kirsten

    SvarSlet
  22. Hvor er den seng dog bare flot.

    SvarSlet
  23. Det er virkelig blevet fint, fine farver på sengetøj og puder, jeg er helt vild med det. Jeg har bla. også brugt den gule på Filippas værelse og ved godt det er et heste arbejde, jeg malede den gule 5 gange inden den dækkede. Jeg har lige nu et gammelt skole bord og stol til værelset og hvis det hele skal passe sammen så burde jeg male det gult også meeeeen jeg har været fristet til at bruge et af de andre farver. tror den bliver gul efter jeg har set sengen nu :)

    SvarSlet
  24. Tak for jeres mange kommentarer - de gør mig super glad:-)

    Farvekoden kan findes i indlæggene om skamlerne - se tidligere indlæg i august måned.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  25. Stort tillyke med det flotte resultat! Det er en klar inspiration. Nu har vores Elias nemlig også bedyret, at han vil have en gul seng. Vi købte en brugt seng via dba i går - dog ikke helt så billigt som du, men det går vel... Vi havde egentlig tænkt, at vi måske kunne få den sprøjtemalet.. Er der nogen, der har erfaring med det? Vi har lige hørt fra en bekendt, at det måske slår bunden ud af økonomien.. Så må vi jo i gang med samme projekt, som du, Anna. Kan du give nogle gode tips? Jeg kan forstå, at det var et stort projekt.. Nogle ideer om, hvor lang tid du endte med at bruge på det??? Tak for fine billeder og inspiration - tog også lige en tur i dit stoflager. Min kæreste klager også over mit, der fylder et fuldt karlekammerskab - af de rigtig store, og det står sørme også på børneværelset!! Og da der nu er en toer på vej, må Elias tøj finde et nyt sted, væk fra puslepladsen, så måske skal stoflageret finde en ny plads... Ikke så godt! Mh Anne

    SvarSlet