torsdag den 11. august 2011

Til alle jer hæklere ...

... faldt jeg over denne bog hos min svigermor (som nu, foruden at strikke, også er begyndt at hækle små søde dyr til sit barnebarn):


Bogen indeholder opskrifter på mange søde hæklede dyr - det er vist en japansk tradition, og de kaldes for amigurumi figurer - prøv at google det, så kommer der masse af fine hæklede dyr frem.

Her er nogle af bogens dyr:






 De er da søde, ikke?

Ellers står det sløjt til med kreativiteten her. Jeg er startet fulltime på arbejde i denne uge, og det går bare derudaf. Jeg håber, at jeg får lidt mere luft efter nogle uger - men det er jo aldrig til at vide, når ens jobbeskrivelse er lærer. Hvad jeg ved, er, at jeg efterhånden har abstinenser af ikke at sy - og jeg savner det så meget... 30 LaRaLiL-nederdele er klippet op og mangler "bare" at blive syet, så de kan komme i Kiddo. Åh, det vil jeg så gerne i gang med.

I dag fandt jeg dog tid til at smutte forbi Majkens systue i Mejlgade for at snakke om en kommende giveaway. Majken er kvinden bag børnetøjsmærket Albababy, som du kan læse om her. Og hvis der er nogen, der har travlt, så er det vist hende... Systuen emmede af aktivitet og kreativitet - en stemning, som jeg ikke kunne undgå at blive grebet af. Næste års sommerkollektion er kreeret nu og på vej i produktion. Denne års efterkollektion ankommer fra fabrikken i disse dage og skal derefter i de danske og europæiske butikker. Og inden længe kommer der en giveaway her på bloggen med nogle af Albababys lækre kreationer. Jeg misunder dog ikke Majken - min travlhed på arbejdet er vand ved siden af den usikkerhed, der er forbundet med at være selvstændig - jeg har det simpelthen ikke i mig. Men det må være fedt at få lov til at få sin kreativitet ud på en sådan måde, at så mange mennesker kan få glæde af det ...

4 kommentarer:

  1. De er bare bedårende. Jeg har selv lige købt den danske bog "Hæklede dyr" - kan se at der også findes en bog som hedder "Tasty cute" af samme forfatter. Følger med spænding give-away'en. God aften:-)

    SvarSlet
  2. Amigurumi er jo så søtt. Heldig du som har fått tak i en bok med mønster på slike søte eksempler.
    Ha en fornøyelig fredag. =)

    SvarSlet
  3. Hold da op, hvor er de yndige :-)
    Jeg har også "hæklede dyr" og kan se, at elefanten er ret meget magen til. Forskellen er bare, at den her har stof på maven og fødderne og det er da meget sødere :-)

    SvarSlet
  4. Lækker bog - den må jeg kigge nærmere på!

    Og uff det lyder godt med en AlbaBaby give away!

    Kh. Mette

    SvarSlet