mandag den 26. september 2011

Mig fra A til Z

Julia har startet denne blogleg, og mange er hoppet med på den. Selvom jeg normalt ikke er så god til den slags, prøver jeg alligevel - så here goes:
 
Billedet er fra sommerferien - men færge på vej til Læsø.

Age: 31 år - og ja, det kan ikke ses, men jeg er altså så gammel;-)
Bedsize: 200 x 140 (den størrelse seng valgte Jonas og jeg, da vi var unge og nyforelskede - med et barn i sengen engangimellem er der dog ikke meget plads ...)
Chore that you hate: At lave mad - hvis jeg ikke har tiden til rigtigt at kræse om det. Heldigvis laver manden mad de fleste dage.
Dogs: Er bare slet ikke mig. Jeg er udpræget katte-menneske og har lidt svært ved at forstå de hundeejere, der tror, at alle andre mennesker også elsker deres hund.
Essential start of the day: Jeg har brug for tid til at vågne og fungerer ikke uden morgenmad.
Favorite colour: Det skifter - heldigvis da! Men for tiden er jeg vild med farverne brun, orange, gul og lilla - gerne sammen!
Gold or silver: Bestemt guld. Elsker gløden.
Height: 178 cm sidst jeg tjekkede ...
Instruments you play(ed): Jeg gik til klaver fra da jeg var omkring 7 år til jeg var 13. Jeg blev dog aldrig helt glad for det og har ikke rørt et klaver, siden jeg holdt op med at tage klavertimer. Desværre - det ville være fedt at kunne.
Job title: Folkeskolelærer - og er glad for det!
Kids: Lara fra november 2008.
Live: I en forstad til Århus - men drømmer om et idyllisk hus på landet.
Mother's name: Elsebeth.
Nicknames: Af Jonas bliver jeg ofte kaldt Fregne eller Fregnen - i det jeg hver sommer har utallige fregner i ansigtet. Ja, sådan er det at være rødhåret ...
Overnight hospital stays: Som barn røg jeg ind og ud af hospitalet - med flænge i kraniet, maveinfektion og div. andre mere eller mindre selvforskyldte sygdomme. Men siden jeg belv opereret for blindtarmsbetændelse som 15 årig har jeg ikke overnattet på et hospital - heldigvis da.
Pet peeves: Når folk spilder vand (lader vandhanen løbe) - det har jeg det rigtig skidt med.
Quote from a movie: Jeg kan flere fra Robin Hood filmen med søde Kevin Costner i hovedrollen - en film jeg har set utallige gange og som nok betegnes som min yndlingsfilm. Den onde Sherif of Nottingham siger fx, efter han har dræbt sin fætter med et sværd: Well, at least I didn't use a spoon!
Right or left handed: Højrehåndet.
Siblings: En storebror og to lillesøstre.
Time you wake up: Når vækkeuret vækker os kl 6 - ja, det er tidligt, men sådan er det, når man skal møde på arbejde 8.00!
Underwear: Aldrig noget, der passer sammen, og allerhelst praktisk, bekvemt og forvasket!
Vegetable you hate: Rosenkål og bladselleri - jeg ved snart ikke, hvad der er værst!
What makes you run late: Syning tager meget tid.
X-Rays you've had: Ja, det kan jeg ikke huske - i hvert fald tænder, måske også mere?
Ymmy food that you make: Jeg er rigtig god til at lave kyllingelasagne og så diverse kager, selvfølgelig - ellers er det Jonas, som tryller køkkenet herhjemme.
Zoo animal: Kattedyrene har altid fascineret mig med deres ynde og smidighed.
 

7 kommentarer:

  1. Jeg er bare så Enig i det med at hunde-ejere regner med at fordi de elsker deres hund, så kan vi andre også li dem... Er KLART et kattemenneske.. og lad os lige blive ved katte.. Har du set de der katte, af racen Bengal? (sådan en vil jeg engang ha)

    Skønt at læse lidt om dig også:-D

    SvarSlet
  2. I lige måde skønne kvinde :) Skønt at læse med, og alligevel er der ikke noget, der kommer voldsomt bag på mig :) Nu er det snart d.8.10. Hurraaaa :)

    SvarSlet
  3. Dejlige facts, Anna!
    ...og jeg tror jeg har siddet på præcis den bænk på vej til Læsø med Rasmus da han var 3 uger gammel :-)
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  4. Fine "facts" om deg! Og kjenner meg igjen i at sying kan stjele mye tid! Men det er jo så utrolig gøy!
    Stikker stadig innom bloggen din for å bli inspirert! Og det blir jeg, hver gang:-)
    Har prøvd meg på flere av dine fantastiske DIY's og synes du er veldig dyktig på å lage DIY!!! Du gjør det i allefall lettere for oss som vil prøve oss på dine prosjekter! (akkurat nå holder jeg på med baby sengetøy)
    Har noen spørsmål til deg, håper du kan svare/hjelpe meg
    Kjolen du har på bildet i dette innlegget, (den har du nok syet selv), finnes det DIY til den? Eller hvor er mønsteret fra?
    Liker veldig godt headeren på bloggen din:-) hvor har du fått fatt i den rammen?
    Elsker din stof og perle samling, leter jeg etter inspirasjon titter jeg på bildene dine;-)
    Har du et tips til nettbutikk som selger slike fine retro stoffer du har? Hvor har du fått fatt på de du har?
    Tusen tusen takk :-)
    Blir meget lykkelig for svar, gjerne på Mail

    Vennlig hilsen Kristine

    kristine.sande@enivest.net
    kristinessin.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Kære Anna.
    Fantastisk at komme lidt tættere på dig på denne måde, så TAK for det :o) Jeg takker for invitationen til d. 8/10, men jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at få det til at hænge sammen. Jeg er nemlig på kursus fra mandag til fredag i den uge, så jeg tror, at både jeg og unger trænger til en hel dag i arm lørdag og søndag.... ;o)
    knus Charlotte.

    SvarSlet
  6. Er også med på den med katte.. Endelig en der laver a-z med katte ;) Eller sjovt at læse og fedt du er glad for dit fag som lærer. Hvad underviser du i??

    HIlsen Kia

    SvarSlet
  7. Kære alle sammen

    Tusind tak for jeres kommentarer - jeg synes stadig det er ret grænseoverskridende at skrive om mig selv og er altid så bange for, at ingen gider læse det! Så TAK fordi I giver jer tilkende!

    Trine-Emilie: Ja, dem har jeg set - og de er meget smukke! En almindelig huskat kan dog også godt virke for mig - der skal helst ikke være for meget arbejde med den. Desværre kan vi ikke have kat, hvor vi bor nu - så det må vente.

    Kathrine: Jeg glæder mg også helt vildt! Nu kommer der snart en mail om arrangementet.

    Ulla: Tak for det - og det er et dejligt sted, den bænk:-)

    Kristine: Dejligt, du kan lide min blog! Jeg svarer dig lige på mail en af dagene.

    Charlotte: Det kan jeg sagtens forstå - vi må ses en anden gang. Det bliver nok ikke sidste blogtræf;-)

    Kia: Jeg underviser i tysk, dansk, drama, historie, samfundsfag, kristendom - så det er mange fag at rumme! Men alle er dejlige fag.

    KH
    Anna

    SvarSlet