onsdag den 21. september 2011

Tusind og én nats 50'er kjole til salg

Denne 50'er børne-kjole er seneste skud på stammen:


Den er syet af det mest fantastiske japanske stof, som jeg fandt frem fra mine stofgemmer - da jeg genopdagede det, vidste jeg med det samme, at det skulle bruges til en sådan kjole!

Selvom stoffet med de små lyserøde blomster er japansk, minder det mig om Tusind og én nats eventyr. Stoffet, som er bomuld, er sort med stænk af guld og bare smukt, synes jeg.  







Kjolen er kantet med sort bomuldskantbånd og knappet i ryggen med de fineste lyserøde blomsterknapper. Bindebåndet er lyserød satin, som passer til blomsternes nuance.

Lara måtte endnu en gang stille op som model:






Kjolen er rigelig stor til min str. 92 model, som det også ses på billederne (skuldersømmene sidder ude på armene af hende, og kjolen er strammet godt ind i livet).
Jeg tænker det er en str. 89/104, men for en sikkerheds skyld kommer målene her:

Længde fra nakke og ned er 54, 5 cm.
Ærmer er 20 cm i omkreds,
Taljen er 56 cm.

Kjolen sælges efter først til mølle princippet til 380 plus porto (21 kr).

Skriv en mail til mig, hvis du er fristet (se under "kontakt" for min mail eller ude i sidepanelet).

18 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en utrolig smuk kjole. Helt fantaskisk stof. Havde købt den på stedet hvis den var en str 116. Øv øv at min datter er blevet for stor til en 98/104.
    Men hvis du kan lave en magen til i str 116 så er jeg klar på at købe den.

    Hilsen Mette

    SvarSlet
  2. Den kjole er en prinsesse værdig, hvor er den bare skøn...men modellen er nu endnu skønnere ;O)

    SvarSlet
  3. Flot kjole:)... Og nøøøj hvor ser din datter sød ud:)

    SvarSlet
  4. nøj hvor er den flot Anna...den er simpelthen så smuk. har desværre ikke størrelsen i hjemmet...øv altså. smukt smukt smukt

    SvarSlet
  5. Den er så fin, og elsker detaljen med de rynkede ærmer, årh ville ønske du boede på Bhm så jeg kunne komme i lære hos dig!

    SvarSlet
  6. Hvor er det en smuk kjole og, lækkert snit og detaljer. Og din datter lige så :-)
    Kh. Viola

    SvarSlet
  7. Jamen du ved jo hvad jeg synes om den skønne pige ♥. Kjolen er også meget meget sød :)

    SvarSlet
  8. Hej alle sammen

    Tak for jeres søde kommentarer:-)

    Mette: Så store størrelser syr jeg desværre ikke.

    Kristiane: Nej, kjolen er stadig ikke solgt. Skriv en mail til mig på akjoensson@hotmail.com, hvis du gerne vil købe den.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  9. Sikke nogle fine poseringer Lara laver :D Det er virkelig en også en fin kjole ;o)

    SvarSlet
  10. Woah, den er flot!!
    Det er i sådanne situationer man ville ønske man havde en pige og ikke en dreng. Er helt VILD med japanske mønstre.
    Ærgeligt farmand ikke kan acceptere at Silas kommer i sådan en tingest :(

    SvarSlet
  11. Kjolen er fin, men Lara er finest :) Mht. body-projekt til kreadagen, så tager jeg coverlockeren med, så hvis du bare sørger for jersey, rib og minimum 3 trådruller af hver farve, du skal bruge til rib-coversømmen, så skal du nok få lov til at slå dig løs ;)
    Kh Line

    SvarSlet
  12. Smukke modeller. Og skønt stof :-)

    SvarSlet
  13. SMUK kjole - og sød pige :-)

    SvarSlet
  14. Hej
    En smuk, smuk kjole!!!
    Er den solgt?
    Mvh
    Katarina

    SvarSlet
  15. Hej Katharina

    Ja, den er desværre solgt.

    KH
    Anna

    SvarSlet