mandag den 26. september 2011

Weekendens syning

Det blev desværre ikke til andet syning denne weekend end disse par bukser:


Bukserne er syet i jersey og er en barselsgave til min svigerinde, som snart skal føde en lille pige. Jeg er vild med jerseystoffets tryk, men desværre er stoffet ikke særlig god kvalitet - det er i hvert fald min oplevelse, at det alt for hurtigt bliver forvasket. Jeg har tidligere syet et par bukser til Lara i den gule udgave af stoffet - dem kan du se her - og de blev grimme efter første vask.
Men stoffet skal jo bruges - og så må min svigerinde bruge bukserne, så længe hun synes, de er kønne.

Har du erfaringer med dette stof? Det kan bl.a. købes hos malika-rosa.dk.

Weekenden bød desværre ikke på tid til at sy mere end dette (hvilket bestemt ikke var efter mit hoved - men sådan går det jo en gang imellem) - og med et internet, som var nede dele af lørdagen og hele søndagen, må man sige, at jeg er i underskud både hvad syning og bloggeri angår!



10 kommentarer:

  1. De er godt nok vildt søde, uanset hvor længe de holder ;o)

    SvarSlet
  2. Jeg har også haft dette stof, og det blev til et par bukser til Vito og et par til hans fætter og jeg har helt samme erfaring som dig.
    De blev så grimme, efter første vask.

    SvarSlet
  3. Men utroligt søde..:)
    Har du brugt et mønster til dem..? Er lidt i tvivl om jeg kan bruge mine sædvanlige mønstre (mest ballon- og brede bukser) til det stof.. Det er jo lidt et andet snit..;)
    Og ville gerne lave nogen til kommende lillesøster..
    Kh Anne

    SvarSlet
  4. Ej det var da ærgeligt med stoffet, det er ellers så sødt...

    Jeg vil også gerne spørge hvor du har mønsteret fra... Jeg vil nemlig rigtig gerne sy sådan nogle bukser, men mangler et mønster jeg kan bruge.

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Super seje bukser!!!
    Jeg melder mig i "koret" - har du et mønster du vil dele?
    God aften

    SvarSlet
  6. Hej alle sammen

    Ja, mønsteret vil jeg gerne dele - det er fra bogen "Sy og strik børnetøj 0-3 år" af Ulla Welinder. Der er et grundmønster på bukser, som jeg ofte bruger, når jeg skal sy bukser, der ikke skal være for brede.

    Super nemme at sy:-)

    KH
    Anna

    SvarSlet
  7. Tak for svar..:) Den har jeg heldigvis lige fået - overvejede godt nok om det var derfra..;)
    Hvor plejer du at købe stof til sådan et projekt - i god og ikke 'bliver forvasket' kvalitet vel at mærke..?:)
    Ha' en dejlig dag..
    Kh Anne - som stadig ikke har fundet det helt rette mønster til velour 'ballon'bukser - så sig endelig til hvis du har dit fra en bog/købt mønster også...;)

    SvarSlet
  8. Hej Anne

    Jeg køber sjældent jersey og er derfor nok ikke den rette at spørge ang kvaliteten - men jeg ved, at malika-rosa.dk har et stort udvalg.

    Hvad angår ballonbukser, så bruger jeg minikreas mønster - det fungerer fint for mig.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  9. Hej Anna.
    Jeg har også syet rigtig meget i dette stof og også stoffet med skyer og flodheste fra samme "serie" - og ja, det bliver utrolig hurtigt mat, kedeligt og grimt ved vask. jeg har dog erfaret med flodhestestoffet at det holder længere ved vask i vaskepose og en smule skyllemiddel. Måske gælder det også for aberne :) ???? det er da værd at prøve.
    KH Stine

    SvarSlet
  10. Ja, jeg har erfaringer med det lilla stof med aberne. Syntes det var så sødt, at jeg købte rigeligt ind. Det har jeg bittert fortrudt nu!

    SvarSlet