torsdag den 13. oktober 2011

7 timers arbejde

I lørdags til krea-dagen kastede Line og jeg mig over bodystock/heldragtssyningen. Line havde slæbt sin nyindkøbte coverlocker med, og jeg havde min elskede og trofaste overlocker.

Udfordringen med heldragt/body-syningen er at få ribkanten til at blive pæn - og gerne på begge sider. Det var - vil jeg gerne indrømme - ikke heeelt nemt, og derfor tog det også hele 7 timer (og opsprætteren var desværre i gang flere gange), førend jeg stod med denne sag i hånden:




Heldigvis kom Christine forbi og kunne vejlede mig i måderne at få ribkanten til at blive pæn - hun har lavet denne diy, som du skulle tage og tjekke ud, inden du kaster dig ud i et lignende projekt.

Min heldragt har et par skønhedsfejl. På trods af det er jeg super glad for den. Den er ligesom symbolet på en ny milepæl, der nu er sat i min sy-udvikling - nu kan jeg også sy denne slags! Og det bliver bestemt ikke den sidste. Men det skulle gerne kunne lade sig gøre på mindre end 7 timer næste gang ... 

21 kommentarer:

  1. SÅ vakker!!!! Denne skulle jeg mer enn gjerne ville kjøpt :) Bra jobba!

    SvarSlet
  2. Den er mega flot Anna, lækre farver du atter har sammensat :)

    SvarSlet
  3. Endnu en lækker kreation fra din hånd, man sukker over!:-)

    Kh Camilla

    SvarSlet
  4. Vær stolt af dig selv. For den er da super lækker at se på.

    SvarSlet
  5. ÅHH, hvor er den blevet flot - selv om jeg ved at der også blev bandet over det rib, der! Men resultatet er uomgængeligt - Så flot!! Held og lykke med den næst og tak for tippet til Christines DIY

    SvarSlet
  6. Wow hvor du bare kan noget med en symaskine.

    SvarSlet
  7. Den er super lækker og flot lavet! Hvad er egentlig en coverlocker?? Jeg har lånt en overlocker, som jeg ikke er så erfaren i at bruge, og opdagede pludselig at der står "coverlocker" på den..?? Hvad kan den så?

    SvarSlet
  8. absolutly gorgeous! i love it. now i am in need of a person who would fit into it :-)

    SvarSlet
  9. Super flot arbejde. Og tak for tippet til frk turkis' diy. Har byttet mig til noget gult Jersey med hvide skyer som sammen med brun rib kunne blive til en lækker heldragt. Hvilket mønster har i brugt da jeg kan se det er lidt forskelligt.

    SvarSlet
  10. Den er virkelig fin! Og dejlig farvesammensætning!
    Er helt sikker på det går mindst dobbelt så stærkt næste gang - nu har du jo lavet alle fejlene første gang:)

    SvarSlet
  11. Den ser da top-proff ud i mine øjne!! Fint stof - er det stretch jersey? Og må man spørge hvor det er fra? (Kan altid bruge inspiration til nye stof-indkøbs-steder :))

    SvarSlet
  12. Hvor er den fin! Godt gået. Men jeg forstår nu godt det der med, at du ikke har kastet dig ud i projektet før nu... Sådan har jeg det også med sådanne små dragter, bodyer og bluser, og jeg har stadig ikke rigtig kommet i gang.. Men hvor er resultatet bare super godt!!!

    SvarSlet
  13. Ej hvor er den blevet fin :-) Jeg har en lille leg på min blog craft it forward hvis du kunne tænke dig at være med???

    SvarSlet
  14. Tak for jeres søde kommentarer - dejligt I ikke lægger mærke til skønhedsfejlene, men ser positivt på det:-)

    Mønstret er Minikreas mønster. Det er ok, synes jeg - dog er kroppen meget lang og benene meget korte i heldragen - så det har jeg ændret lidt på.

    Stoffet er fra Malika-Rosa, og ja, det er strechstof.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  15. Humti-Dumti: Jeg tror, jeg springer over - har så meget, jeg skal have syet, så har slet ikke tid:-)

    KH
    Anna

    SvarSlet
  16. Hvor er den blevet fin Anna :-) Den næste bliver nemmere og hurtigere ;-)

    SvarSlet
  17. Jamen, jeg havde ikke forventet mindre. Du er så dygtig til alt, hvad du kaster dig over. Den blev simpelthen så fin. Jeg må også lige have vist Smølfebody'en ordentligt frem, men den blev taget i brug med det samme og ligger pt i vasketøjskurven ;)

    Jeg håber, vi kan få tid til vores egen lille kreadag inden længe :)

    Kh Line

    SvarSlet
  18. Nøj, hvor er den flot! Dén er helt klart alle timerne værd. :) Så flot!

    SvarSlet
  19. Det er da super sejt gået, øvelse gør mester... Der skal jo være plads til forbedringer. Jeg har dog svært ved at se noget som skal forbedres... Funky farver :-)

    SvarSlet
  20. Fin dragt, lige et spørgsmål: har du stukket syninger ned rundt i ærmekant og i sidesyningerne på dragten? Forresten synes jeg dine DIY's er super nyttige, og lige for tiden er jeg hooked på at lave sengetøj med tittekanter, og for hvert sæt der ryger gennem maskinen, jo bedre bliver resultatet. Jeg hepper på en natdragt DIY:)

    SvarSlet
  21. Hej Kongemor

    Nej, jeg har ikke stikket dem ned - det kan man gøre, men ilf Christine (Frk Turkis) bulker det for meget. Hun har lavet en rigtig fin diy på heldragten, så den holder jeg mig fra:-)

    KH
    Anna

    SvarSlet