mandag den 24. oktober 2011

Mine yndlings-vintagekjoler

Jeg er helt klart en kjolepige - faktisk går jeg så sjældent i bukser, at jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg kan passe de få, jeg har liggende i skabet. Kjoler er altså bare mere behagelige, selvom de ikke altid er den mest praktiske løsning:-)

Nogle af mine aller bedste og mest brugte kjoler er vintage- eller genbrugskjoler. De er fundet på loppemarkeder, i vintagebutikker og i genbrugsbutikker - til alt fra 20 kr til 200 kr.

De vigtigste har jeg nu foreviget med mit kamera, og dem vil jeg gerne vise her: 



Kjolen her er købt i Bloomers (butik i Århus, som sælger både nyt og vintage tøj) og syet ind. Den er fantastisk behagelig at have på og dejlig varm - en rigtig vinterkjole.


Kjolen her er købt i butikken Fund (også butik i Århus) for 150 kr. Den sidder, som den skal, og derfor har jeg intet ændret. Den er en af mine favoritter, både fordi den er så smuk og fordi den er så behagelig.


Denne smukke kjole har jeg vundet i en giveaway hos Louise (Frk Trillingsgaard) - som jo også er indehaver af en imponerende samling af vintagekjoler. Kjolen er syet ind i taljen og er nu en af mine favoritter - den er super behagelig at have på.


Kjolen her er købt på et loppemarked i København til 20 kr. Den er syet ind i taljen. Jeg er vild med stoffet samt kraven og stofknapperne.


Denne kjole er købt på Bornholm til 100 kr. Ja, det er vel retro for alle pengene?
Har du vintage-kjoler hængende i skabet, som er dine yndlingskjoler? Vis dem gerne frem på bloggen, så vi alle kan se dem:-)

7 kommentarer:

  1. De er alle flotte, så skønne farver. Jeg kan desværre ikke passe dem jeg har på lager.

    SvarSlet
  2. Kjempetøffe! Min favoritt- den lyseblå :-)

    SvarSlet
  3. ÅHRRRR de er fede - de sidste brune er klart min favorit!! Måske skulle man til at se lidt på vintage kjoler...jeg ejer ikke en eneste!

    SvarSlet
  4. Wow, nogle lækre kjoler. Især den fra KBH til en 20'er i blå! Mums! Jeg har da også et par sager jeg kan vise frem i et indlæg! Det kommer om snart :)

    Vh Kia

    SvarSlet
  5. Årh jo, jeg har mange - de fleste er dog festkjoler...men, jeg skal nok lige få fremvist nogle snarest.

    Jeg er pjattet med alle dine.

    kram

    SvarSlet
  6. Nummer 4 og 5 er da SÅ flotte, helt vildt flotte.....
    Især den brune, som strikkestine også skriver...

    Jeg går aldrig i kjole, jo til bryllup og diverse andre store fester, måske jeg skulle forsøge lidt ekstra ;o)

    SvarSlet
  7. ihhh, hvor er de fine. ja, jeg har vel selv skabet fuld af retro kjoler. skal nok sige til, når der er tid til lidt billeder ;)

    SvarSlet