tirsdag den 18. oktober 2011

Ny børne-50'er kjole til salg



En ny børne-50'er kjole har set dagens lys. Den er syet efter samme vintage-mønster som mine andre 50'er-børne-kjoler.

Denne gang er den syet i Michael Millers stof "Ta Dot Orchid", som er en bomuld i en smuk lilla/pink farve med helt mørkebrune polkaprikker. Millers stof er kendt for at være af høj kvalitet (og desværre derfor også ret dyr...)
Kjolen er kantet med sort skråbånd og har også sort satin-bindebånd på ryggen. På ryggen knappes den med fem sorte knapper.







Lara måtte som sædvanligt stå model. Denne gang gik det ikke så nemt som tidligere - hun er nemlig inde i en drille-periode og synes altså det er skægt at gøre præcis det modsatte af, hvad mor siger! Men disse billeder fik vi dog taget:









Til kjolen har jeg syet et blomster-hårspænde i samme stof.

Kjolen er for stor til Lara, som er str 86/92, så jeg skyder den til str 98/104.
Men for en sikkerheds skyld kommer målene her:

Længden fra nakke og ned er ca. 55 cm.
Ærmer er 18 cm i omkreds,
og taljen er ca. 60 cm.

Kjolen har lang levetid, idet den kan "spændes ind" via bindebåndet på ryggen.

Kjolen med medfølgende spænde sælges til 380 kr.
Skriv en mail til mig, hvis du er interesseret:-)

14 kommentarer:

  1. Gad vide om der findes mere velklædte børn en Lara?? Jeg tvivler på det! Det er godt nok bare et hit af en kjole!

    SvarSlet
  2. Wauw en flot kjole ;) Kan den ikke fås til voksne?

    SvarSlet
  3. Smuk kjole og virkelig fine detaljer! Ærgrer mig over, at jeg ikke har en pige ;-)

    SvarSlet
  4. Så nydelig! Og Lara er ei vakker jente! =)
    Klem ToneB

    SvarSlet
  5. Wauw, den kjole ville min datter ELSKE! Og hvor er din pige altså skøn! - også selv om hun driller fotografen. :)

    SvarSlet
  6. Du gør det igen og igen! Hvor er den bare skøn :0)

    SvarSlet
  7. Jeg jubler med! - den er virkelig smuk!.. og jeg tror den ville være hamrende lækker i en str 38.. ;-)

    SvarSlet
  8. Lækker, lækker kjole. Må være det smukkeste kjole design i hele blog land!!! I just LOVE IT!!! Gid det var et mønster man kunne købe i stof og stil!!! ;-P (I keep on dreaming!!)

    SvarSlet
  9. Fantastisk skøn kjole...
    Havde købt den på stedet hvis den havde været lidt større :o(
    Min datter, Amalie vil elske den kjole ;o)

    :o) Karina

    SvarSlet
  10. Stadig en meget yndig model! :)

    Og hvor er det altså nogle fine kjoler, du får lavet. Jeg plejer ellers at være godt tilfreds med at være drengemor, men Lara i den kjole får mig lidt til at ønske mig sådan en sveske. :)

    SvarSlet
  11. Hyggelig blog du har her ;)
    Mange hilsner fra fru sommer

    SvarSlet
  12. Tak for jeres søde kommentarer:-) En ting er nu HELT sikkert: Der kommer ikke kjoler af denne slags til voksne!:-) Det er simpelthen et for stort arbejde.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  13. Hvor er den dog bare fin.

    SvarSlet
  14. Uh, blev jo lige helt nervøs, da jeg så, hvor mange kommentarer der var, for så troede jeg jo, at kjolen VAR solgt. Vi skal snart til mormors store fødselsdag, så jeg ser da ingen anden udvej, end at Lærke må troppe op i den kjole! Den er for skøn altså :o)Er den stadig til salg?
    Kh C.

    SvarSlet