søndag den 2. oktober 2011

På æblerov

I eftermiddags har vi været på "æblerov" hos mine bedsteforældre.

Mine bedsteforældre bor stadig på den gamle slægtsgård - trods det, at de er henholdsvis 99 og 97 år.
Til gården hører en gammel frugthave, der foruden diverse æbletræer også består af blommetræer, moreltræer og pæretræer. Vi talte blommertræerne på grunden sidste år - og der er 16. Æbletræer er der en del flere af. Og lige nu bugner træerne af saftige æbler, lige til at samle op eller plukke.











Vi fik os en god portion æbler og pærer med hjem - saftige og sprøde og helt uden sprøjtemidler - kan det blive bedre? Det er om at nyde dette så længe, det varer ved - for snart kan det være slut.

7 kommentarer:

  1. 97 og 99 ??? det er godt nok vildt! Godt gået :0) Ser ud til at søde Lara har hygget sig gevaldigt! Kærlige efterårshilsner herfra.

    Ps. tillykke med det fine vogntæppe du har vundet,
    heldige asen :0)

    SvarSlet
  2. Mmm... det ser godt ud. Vi har også været hos vores lokale frugt/grøntsags pusher idag og så helt uden sprøjtemidler. Det blev til rå æblekage til eftermiddag, imorgen står den på kartoffel/porre suppe..mmm

    SvarSlet
  3. Hvor ser det hyggeligt ud! Og meget imponerende at dine bedsteforældre stadig bor på slægtsgården. Må jeg være fræk og spørge om den forbliver slægtsgård når de ikke længere er her? Jeg blev bare lidt nysgerrig ;)

    SvarSlet
  4. Anette: Tusind tak:-) Jeg føler mig også super heldig:-)

    Sannepkunst: Ja, det er dejligt, når man ved, at det man indtager er usprøjtet.

    Julia: Nej, så forsvinder gården desværre. Hvis vi da ikke køber den (eller andre i familien - men jeg tror ikke, der er nogen af mine fætre eller kusiner, der vil kaste sig ud i det). Vi overvejer det lidt, men det er en stor stor gård og der er meget, der skal gøres ved huset. Det er en svær beslutning - det er heller ikke helt let, hvis den forsvinder ud af slægten - den har trods alt været hos os i 150 år.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  5. Haps haps hvor ser det hyggeligt ud!

    SvarSlet
  6. Hvor ser det hyggeligt ud!

    Det er ret vildt, dine bedsteforældre stadig bor der... Det ville da være synd hvis gården går ud af slægten, efter så mange år. Men det er selvfølgelig en stor mundfuld med sådan en gård.

    KH Tine

    SvarSlet
  7. Så deilig å ha en have med gratis økologiske epler og pærer - supert :-)

    SvarSlet