lørdag den 22. oktober 2011

Rudolf-julekjole

Nu er der jo kun (efterhånden) en måned til, at julemåneden begynder, så derfor kan man godt begynde at interessere for jule-garderoben, ikke?;-)

Jeg har i hvert fald kigget lidt på det. Og sidste jul syede jeg en kjole magen til denne til Lara:


Da jeg havde en rest stof liggende til én til, har jeg nu syet den. Den er syet efter et mønster, jeg selv har konstrueret, og resultatet faktisk med at blive helt godt, synes jeg. Der er læg på kjolens forside, som giver mere vidde i skørtet, samt stropper, som kan justeres.

Stoffet, den er syet af, er købt hos malika-Rosa og er vist fra en Michael Miller kollektion - men desværre er det ikke til at skaffe mere. Jeg er vild med rensdyrene, hvoraf nogle af dem har røde næser:-) Det er som sædvanlig i en rigtig god og holdbar kvalitet - og det gør det jo også til en fornøjelse at sy i.

Kjolen er kantet med mørkebrunt skråbånd og foret i bærestykket med stjernestof:



En anden fin detalje er knapperne - det er retro-læderknapper, som jeg har fundet brugt - men det kan jo ikke ses! 


Størrelsen er en 86/92. Lara kunne passe den sidste jul, og det kan hun også i år - så det bliver hendes julekjole igen i år!




Denne kjole er til salg for 300 kr plus porto.
Den er som sagt en str. 86/92, men hvis du vil være sikker på, at den passer, får du lige målene her:

Længde fra nakke og ned: Ca 47 cm (men kan justeres vha. stropperne)
Talje: 56 cm

Skriv en mail til mig, hvis du er interesseret - det er som sædvanligt først til mølle, og der bliver desværre kun én af denne kjole!

17 kommentarer:

  1. Den er godt nok smuk og fin den kjole! Og en smuk datter der er i den :-)
    De er rigtig søde de små rensdyr, dem kan jeg godt forstå du er faldet for :-)

    SvarSlet
  2. Altså nu har jeg jo 2 drenge, og jeg tror deres far vil glo en smule, hvis jeg propper dem i rensdyr kjoler juleaften...men ÅÅÅÅH for katten da, hvor er den bare SÅ fin! Havde jeg en datter, var den købt på stedet...eller solgt...om man vil:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  3. Sikke en fin kjole! Godt arbejde! :)

    Er det ikke stoffet her? http://www.malika-rosa.dk/shop/julestof-med-rensdyr-4080p.html

    (hvis du vil have mere)

    SvarSlet
  4. Hvor er den skøn, Anna! Hvis ikke det var fordi jeg selv har ambitiøse planer om at sy en julekjole til Asta hvert år, ville jeg bestemt være fristet :) Skøn er den! Heldige Lara at have sådan en kreativ mor. Husk at gemme Laras kjole, så hun har den som voksen ;) Jeg elsker når sådanne skatte bliver gemt - om det blot er som minde eller man selv får en lille pige at putte i herlighederne, er det fantastisk. Er SÅ ærgerlig over at min barndoms mest elskede kjole - en strikkjole med katte på - ikke lever mere :(

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare smuk Anna..!! Virkelig fin.. Brandærgeligt at Karoline lige er lidt for stor til den størrelse - ellers havde jeg hapset den..:)
    Det er et virkelig fint mønster/snit..
    Stor cadeaux til dig!
    Kh Anne

    SvarSlet
  6. Den er virkelig virkelig skøn og super flot syet!!

    SvarSlet
  7. Iiih, sådan en kjole får mig til at ønske at jeg havde en lille pige at putte i den... Mine drenge er nok helst fri ;-)

    SvarSlet
  8. Ih altså jeg har kigget ind 100 gange i aften, for jeg håber på at den ikke bliver solgt før i morgen, jeg tør ikke købe den før jeg lige har målt æblepigens lidt tykke mave, det er ellers lige størrelsen og den er bare såååå fin.

    SvarSlet
  9. Jaa Maven er ikke for stor, så hvis du ikke har solgt den vil jeg gerne købe den. Sender dig lige en mail.

    SvarSlet
  10. Ej hvor er den bare super sød:-)

    SvarSlet
  11. Tak for jeres søde kommentarer:-)

    Camille: Tak for link - så har Mailka-Rosa fået stoffet igen, og jeg skal da helt klart have et par meter af det;-)

    Mirjam: Du kan tro, at en sådan kjole bliver gemt:-) Jeg savner også tøj fra min barndom - det er alt sammen slidt op eller givet væk. Derfor har jeg besluttet mig for, at udvalgte stykker tøj skal gemmes til Lara bliver stor. Måske får det ingen betydning for hende. Måske bliver hun glad for det. Det er jo ikke til at vide - men det skader jo aldrig at gemme det!

    Jeanett (Ævlebævle) Kjolen er din:-) Jeg får lige svaret på din mail i aften.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  12. Hvor er hun bare KÆR!!!! - og det er kjolen også;-)

    SvarSlet
  13. Så fedt, rensdyr med røde næser - glæder mig til jul! Sød kjole og dejlig fotomodel. Tillykke med begge dele :o)

    SvarSlet
  14. Da jeg så billederne, troede jeg lige at lægget på forsiden af skørtet var opdeling af skørtet i bukseben. Sådan lidt a la dem vi gik rundt med i 80'erne - skorts (shorts + skirt) kaldte man dem vist. Det fik mig med det samme inspireret til en baby-venlig kjole, for det er da faktisk en kanon ide til de små, der kravler mere end de står og går.. :)
    Kh Line

    SvarSlet
  15. Heisann

    Syr du kjoler i større str? Har en jente på 4år og skulle gjerne hatt en slik rød reinsdyrkjole, den var jo helt fantastisk :)

    mvh trudeanett@hotmail.com

    SvarSlet