onsdag den 5. oktober 2011

Sommerens maleprojekter #5 - sofabordet

Det er vist på tide, at jeg får vist det sidste af sommerens maleprojekter.
Det er vores sofabord, som vi har fundet i en genbrugsbutik til sølle 50 kr.
Sofabordet var brunt og afskallet før - du kan se det her

Nu er det så forvandlet til dette bord:





Jeg var meget tilfreds med farven, lige indtil Jonas kommenterede, at den var smølfe-blå - nu kan jeg ikke abstrahere fra det og synes måske, bordet er blevet for blåt. 
Malingen vil desuden ikke tørre helt. Selvom det er to måneder siden, det blev malet, er det stadig klistret.

Så det er nok en ommer - desværre.

15 kommentarer:

  1. Hej jeg syntes nu den blå farve er rigtig fin. men det går da ikke hvis det ikke rigtig vil tører. ha en dejlig aften klem

    SvarSlet
  2. IIh hvor er det bare fint, jeg leder selv efter et lille sofabord jeg kan male., :D men skal lige have solgt det andet først :D Men hvor er det bare blevet lækkert dit :D

    SvarSlet
  3. Syntes det er en virkelig fin farve (smølfe-blå eller ej), er dejlig klar.

    Og så må jeg lige give mit besyv med i fht pusletasken fra forrige indlæg: jeg syntes det kunne være SUPER fedt med en diy - dem du har lavet indtil nu er virkelig brugbare (det første sengesæt med tittekant er kommet ud af symaskinen).

    En dejlig aften til dig

    SvarSlet
  4. Det er da bare blevet super fedt - Sikke en lækker farve i/du har vlagt!

    SvarSlet
  5. Selvom den er smølfeblå er den da flot! Bordet er i hvert fald enormt smukt!

    SvarSlet
  6. Det er bare røvlækkert og super frækt til den mørkegrå sofa! :-)

    SvarSlet
  7. Ha ha - kender godt det med at sådan en kommentar kan være svær at slå ud af hovedet ;)

    Jeg synes det er skønt det bord - mere blåt end jeg ville turde male det, men lækkert :) Dog er det måske ikke så rart, hvis det klister. Er spændt på hvilken farve du vil vælge næste gang.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  8. Æv, sådan går det desværre ofte med de oliebaserede malinger og akrylmalingen holder ikke en meter på flader, der skal kunne klare stød mv. Jeg malede også et par ting, som var længe om at tørre, bla. Frejas skab, og det resulterede i, at der dryssede støv ned og satte sig i malingen. Heldigvis ser man det ikke, men det ville ikke gå til et bord. Vores sofabord fik akrylmaling for at det skulle tørre ordentligt, men det røg af i små stykker, når det fik stød eller der kom pletter og glasringe. Så sleb jeg det ned, malede med terpentinbaseret maling i stedet, og hvad sker der så?! Der kommer stadig hakker i og pletter, hvis man ikke tørrer en rødvinsdråbe af med det samme. ORK! Vær sød at dele, hvis du finder en fantastisk løsning. Indtil videre er jeg bare ikke fan af malede borde.
    Kh Line

    SvarSlet
  9. Men vilket underbart bord! Vilket fynd!

    SvarSlet
  10. Jeg maler altid med terpentin glans 90, og maleren sagde faktisk engang til mig at det skal tørre/hærde i omkring 4-5 uger!!!!
    Godt jeg har en stor kælder :)

    SvarSlet
  11. Det er ellers rigtig skønt. Så smølf er det da heller ikke :-)

    SvarSlet
  12. Det er da en rigtig flot blå - og et fedt bord :-) Men det er da bare SÅ irriterende, hvis man først har fået ind i hovedet, at farven er "smølfet". Men hvad er det mon for en maling, der ikke kan tørre?

    SvarSlet
  13. Arhhh, fandt ud af det med, hvadd et var for en maling :-)

    SvarSlet
  14. Tak for jeres søde og opmuntrende kommentarer:-) Nu må vi se, om bordet holder op med at klistre, og ellers må vi jo i gang igen!

    Og ja, der er problemer med både terpentinbaserede og akrylbaserede malinger - Line har nok ret i, at malede borde er en ulempe...

    KH
    Anna

    SvarSlet
  15. Aah så lekkert det ble!! :))

    Ha en fin weekend! :0)

    Ann, Glassveranda.

    SvarSlet