mandag den 17. oktober 2011

Weekenden i billeder











I weekeenden tog Jonas og jeg på kærestetur til hotellet Haraldskær ved Vejle. Det var et utroligt smukt sted, så de billeder, vi tog på vores tur rundt i landskabet, vil jeg gerne dele med jer.
Vejret var som bekendt fantastisk - både lørdag eftermiddag og søndag morgen, hvor vi vågnede op til frost og rimtåge hen over markerne. 

Lørdag aften fik vi en tre-retters gourmet-middag på hotellet, hvor desserten var noget så fancy som panna cotta med syltede havtorn, gulerodssorbet og dehydreret kage! Og hvis du undrer dig over, hvad dehydreret kage er, så er det såre simpelt: Du "glemmer" bare din chokoladekage i ovnen ved svag varme en nats tid. Så bliver den så knastør, så den er helt dehydreret. Nogle gange undrer jeg mig over, at det skal hedde noget så fancy - når det nu er så simpelt?!

Det kan anbefales at tage på kærestetur en gang imellem - og Haraldskær er bestemt et godt bud!
 

10 kommentarer:

  1. Det ser bare rigtig skønt og meget idyllisk ud
    Lige et sted hvor man rigtig kan slappe af, nyde hinanden og lade batterierne op

    Håber snart det er mig der skal afsted på sådan en skøn tur :o)

    SvarSlet
  2. Hvor skønt!!! Virkelig idyllisk, og også ret romantisk :-)
    Jeg ku altså også godt bruge sådan en tur.

    SvarSlet
  3. lyder sørme dejligt!! Daniel og jeg skal også ud og spise lørdag, så der bliver lidt kæreste-tid der! Det er skønt at gøre en gang imellem :) Kunne I godt undvære lille Lara alt den tid??? ;)
    mvh Kia

    SvarSlet
  4. Hvor ser det bare rigtig dejlig ud, skønne billeder og skønt efterårsvejr ;0)

    SvarSlet
  5. Tak for jeres kommentarer:-)

    Kia: Ja, det gik forbløffende uproblematisk med at undvære Lara - jeg tror, at vi trængte til lidt alene-tid!

    KH
    Anna

    SvarSlet
  6. Hvor fint! Der er intet som gamle herregårde.

    Og sjovt lige at opdage at jeg rent faktisk godt kender din Jonas, idet jeg har gået på studie med ham ude på Moesgård. Du må endelig hilse ham fra Louise Schelde. Desuden tror jeg helt sikkert at jeg skal hilse fra min lillebror, som kender din lillesøster fra efterskoleophold.
    Elsker simpelthen at verden er så lille :0)

    SvarSlet
  7. Hvad er den af?? Jeg har fuldstændig overset en blog som denne - din blog! En stor fejl som jeg vil råde bod på ved fluks at blive fast læser og studere den nøje!!
    Sikke skønne billeder og ja, der SKAL gøres plads til kæresteture engang imellem. I ser ud til at have fået en dejlig én af slagsen!

    SvarSlet
  8. Hvor ser det bare skønt ud - vi prioriterer en kæreste tur mindst en gang hver ½ år, for det er nødvendigt hvis hverdagen ikke skal blive syltet ind i vasketøj, sutteflasker og bleskift og snottede næser:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  9. Louise: Nej, hvor sjovt! Jeg hører Jonas, så snart han kommer hjem fra arbejdet. Mon du har færdiggjort studiet på Moesgård? Jonas blev færdig, men er nu ved at blive omskolet til revisor - ja, det har vel også lidt med gravning at gøre (at grave i tal eller jord? Same same vil jeg mene!) Og min lillesøster - det må være Karen, du mener? Hun er den eneste, der har været på efterskole. Jeg tjekker også lige med hende!

    Camilla: Velkommen til:-) Jeg har fulgt din dejlige blog i et stykke tid - men ja, man undres da ofte over, hvordan man kunne overse en blog!

    Malene: Ja, vi forsøger også at tage afsted sammen to gange om året - det skaber altså lidt liv i parforholdet igen.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  10. Jo, jeg blev skam færdig med studiet, og arbejder nu som museumsinspektør/museumsformidler ved Bork Vikingehavn ved Ringkøbing Fjord. Jeg føler mig meget heldig at jeg kan få lov at arbejde inden for min uddannelse, men jeg kan også sagtens se mig selv arbejde indenfor andre brancher. Du må endelig hils ham mange gange!
    Og ja, tror bestemt at det er Karen som Simon har gået med.

    SvarSlet