lørdag den 28. januar 2012

Hvor længe kan en forkølelse vare?

En febersyg Lara faldet i søvn i sofaen til Sigurds Bjørnetime - det er aldrig sket før!

Her til morgen har Lara 39,5 i feber og vi må konstatere, at endnu en dag skal gå med sygdom. Siden søndag i sidste uge har hun været syg - søndag og mandag med feber, derefter ligeledes voldsomt forkølet og plaget af øjenbetændelse. 

Det er bestemt ikke nemt at få hverdagen til at hænge sammen med et sygt barn, når begge forældre samt bedsteforældre har fuldtidsarbejde. Mandag og tirsdag kunne vi tage barnets 1. og 2. sygedag, men derefter har det været noget af et puslespil, som skulle gå op, og vi har måttet skiftes til at tage på arbejde samt aflyse alt det, der kunne aflyses. Jonas har heldigvis mulighed for at flekse og har derfor kunnet passe hende om formiddagen, men det har så gjort, at han først er kommet sent hjem om aftenen. Jeg har kun passet min undervisning og slet ikke kunnet arbejde de timer, som jeg normalt gør. Jeg tænker ikke, mine elever har lagt mærke til det, men det har jeg! 

Her til morgen har jeg haft kontakt til Lægevagten, da jeg synes, at en uges feber er mere end rigeligt - men ifølge den venlige læge, jeg snakkede med, er der ikke meget andet at gøre end at vente på, at hun bliver rask. 

Vi har indtil nu været heldige at have et barn, som sjældent er syg og så ikke særligt længe ad gangen. Nu har vi så prøvet det modsatte. Det er første gang, vi oplever så lang en sygdomsperiode. Og jeg tager hatten af for de stakkels forældre, hvis børn er syge konstant, og som alligevel formår at få hverdagen, arbejds- og studielivet til at hænge sammen. Dét er ikke nemt!        

11 kommentarer:

  1. Nej, sygdom og fuldtidsarbejde hører bare ikke sammen - vi er utroligt heldige med, min far altid først er mødt over middag - Peter har kunnet flekse fra middag til kl. 14, hvor jeg som regel har haft fri. Det "3-holdsskift" har reddet mange sygedage.
    God bedring til Lara - det må da snart vende :o)

    SvarSlet
  2. Åhhhh, NEEEEEj - det lille pus!! Masser af god bedring til lille Lara... Og et ordentlig skrald overskud og styrke til de halv-nervøse forældre... Klem

    SvarSlet
  3. Nåh lille pus, hun ser da også noget klattet ud!
    Syge børn er bare ikke sjovt, kender det desværre alt for godt!
    Rigtig god bedring med hende

    SvarSlet
  4. Øv - forkølelse kan desværre tage alt for lang tid at komme ordentlig over..
    Smut ind forbi min blog og deltag i min give away. Måske bliver du den heldige vinder af skønne sager til køkkenet fra Rie Elise Larsen. diary.dk
    Kh Kamilla :)

    SvarSlet
  5. Stakkels lille Lara altså. Jeg havde glædet mig til at se jer i dag, men det er nok godt det samme, da vi alle tre er småsyge, og vi ville nok kun få mere sygdom ud af at udveksle baktusser. Freja har også været syg siden sidste weekend. Heldigvis har hun kun sporadisk feber og ikke særlig høj, men det er hårdt for hende, at hun ikke forstår, hvad der sker og ikke kan fortælle os, hvad hun har behov for. Jeg krydser fingre for, at en weekend hjemme vil resultere i raske unger i begge vores familier, så vi snart kan få en hverdag til at hænge sammen igen. Og undskyld, at jeg aldrig fik svaret på din sms - jeg modtog den lige midt i øjendråberne (=skrig og skrål) og glemte alt om det igen ;)
    Stort kram og god bedring herfra

    SvarSlet
  6. Nej, det er bare ikke nemt! Rigtig god bedring med hende - forhåbentlig er hun snart frisk nok til at nå at se bjørnen bjørn falde i søvn igen :)

    SvarSlet
  7. Stakkels lille Lara! Og stakkels jer alle. Det er sgu så hårdt, når der er sygdom i familien og især når det bare bliver ved :( Jeg sender god karma og tanker jeres vej og så håber jeg Lara kommer ovenpå snart igen :)

    Mvh Kia

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Puh, det lyder som noget af et puslespil at få det hele til at gå op med sygt barn :(

    Jeg har også tit sendt medlidende tanker til de forældre, der med en travl hverdag oplever syge børn jævnligt.

    Her har vi (7-9-13) været meget heldige, hvad sygdom angår og det håber jeg vil fortsætte.

    På trods af at hun er syg, ser hun fantastisk sød ud, som hun ligger der i sofaen og er gået kold. De bliver næsten helt babyagtige at se på de halvstore børn, når de sover :)

    Ønsker dig god og snarlig bedring med din Lara!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  10. Jeg tror vi er mange med syke barn for tiden, og jeg er helt enig med deg - det er hardt når de er så lenge syke.
    God bedring til din lille skatt :-)

    SvarSlet
  11. Puha det virus. Det er ikke til at hamle op med. Håber hun snart er på højkant igen.

    SvarSlet