søndag den 1. januar 2012

Kan det blive mere retro?





Stof i farverne brun, orange og gul samt et gammelt 60'er mønster kan resultere i denne sag. Syet i blød isoli og med kanter af orange rib samt gule hjerter af strygestof. Kan det blive mere retro?

 Mønstret har jeg lånt af Line, da vi tog os en sydag mellem jul og nytår. Der er dog ændret meget i det, idet første eksemplar blev alt for kort og alt for bred til min smag (og til Laras krop). 




Jeg er vild med den klokkeformede nederdel, den høje hals og detaljerne i nederdelen. Derudover er kjolen super behagelig for Lara at have på - både varm og blød. Så denne model kommer jeg til at sy flere af!

Ps: JA, jeg har klippet Laras pandehår, og JA, det er skævt! :-)

18 kommentarer:

  1. hi hi jeg havde ikke set det med pandehåret, hvis du ikke havde skrevet der ;) Super fin kjole igen igen, du har en super stil syntes jeg, jeg er vild med den høje hals og farverne er skønne sammen.

    SvarSlet
  2. DEN er fed!!! Er helt vild med den!
    Godt nytår smukkeste. Vi snakkes snart :)

    SvarSlet
  3. Superfin! Och verkligen retro! : )

    SvarSlet
  4. Det er så fed og retro. Er vild med mønstret - kunne man ikke lave den i voksenudgave??
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  5. Lara er simpelthen det smukkeste barn!! Og et heldigt asen sådan at få lækkert, hjemmelavet tøj hele tiden ;) Godt nytår til jer. Og tusind tak fordi du købte stof for mig, det glæder jeg mig SÅ meget til at se! Kh. Julia

    SvarSlet
  6. Skøn kjole, og pandehåret gør bare retrolooket helt perfekt ;O) Min Ida har samme hakkede hårstil ;O)

    Rigtig godt nytår

    SvarSlet
  7. super kjole, gamle mønstre kan være en gullgruve:-)

    SvarSlet
  8. Tak for jeres søde kommentarer:-)

    Stine: Man kunne helt sikkert lave den i en voksenudgave - jeg tror bare ikke mine evner inden for mønster-teknik rækker til det!

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  9. Åh hun er nuser, lille Lara. Og kjolen er skøn. Igen :o) Godt nytår til dig, søde Anna.
    Kh C.

    SvarSlet
  10. Wow, sikke en lækker kjole. Jeg er vild med stilen, og syntes at du har ramt proportionerne helt rigtigt!
    Modellen er altså også fin og jeg havde heller ikke spottet det skæve hår hvis du ikke selv havde bragt det på banen.

    SvarSlet
  11. Anna - den er sååååååå fed!!!

    SvarSlet
  12. Åh hvor er den bare gudeskøn den kjole!! Er topforelsket og hvis du nogensinde overveje at lave på bestilling, så råb op! :-) Jeg ville elske et eksemplar.

    Rigtig godt nytår og tak for en fantastisk blog!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  13. Tak for jeres kommentarer:-)

    Mette: det er ikke utænkeligt, at denne kjole kan bestilles. Pt er jeg dog løbet tør for brun isoli. Nu prøver jeg at sy den i andre jersey-stoffer - måske det også kan friste.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  14. Super fed kjole. Hun er heldig hende Lara :-) KH Maria

    SvarSlet
  15. Wauw en kjole! Den er aldeles lækker og din datter ligeså.
    Kg viola

    SvarSlet
  16. Wauw en kjole! Den er aldeles lækker og din datter ligeså.
    Kg viola

    SvarSlet
  17. Neeeeej hvor er den fed!!
    Kunne aætså være dejligt hvis den kunne bestilles:-) Er tosset med de ting du laver til hende.. Hvis du på et tidspunkt åbner op for bestillinger, så lav lige et indlæg om det - du laver så mange må-ha ting:-)

    Kh Michelle.

    SvarSlet