torsdag den 19. januar 2012

Min samling af knapper

For nogle dage siden viste Eva sine knapper, som hun har samlet på, siden hun var barn. Det inspirerede mig til at få ryddet op i min knapsamling og i den forbindelse også vise den frem. For knapper, det har jeg nok af - derimod er det orden og system, jeg mangler. Sidste sommer købte jeg tre retro-bestikbakker til selvsamme formål, men først nu har jeg fået ryddet op og farvesorteret. Ak ja - hængepartier er der nok af!

Nu har jeg overblikket - og må nok også sande, at jeg ikke skal købe flere knapper foreløbigt.  










Dette er ikke alle mine knapper, men da heldigvis størstedelen af dem - og alle mine yndlings. Jeg er især vild med blomsterknapperne i sort/hvid, men har også mange favoritter blandt de gule og lyserøde nuancer. Og sikke et farveorgie, synes du ikke?

9 kommentarer:

  1. Din knappe samling ser bare rigtig lækker-indbydende ud!

    Der er noget med knapper.. Min mormor har en masse gamle store glas fyldt med knapper, og jeg elsker bare at sidde og rode i dem og finde frem til den helt rigtige knap til mit projekt.
    Jeg må tage hvad jeg vil, men jeg er ydmyg og tager kun hvad jeg skal bruge selvom jeg ville ønske at hele samlingen var min!

    Kh Julie

    SvarSlet
  2. Det er le til at blive glad i låget, af alle de farver!

    SvarSlet
  3. Hvor er det dejligt at vi sådan kan inspirere hinanden her i blogland :-) Jeg må indrømme at mine sidste knapper bestemt ikke er købt endnu;-)

    SvarSlet
  4. Wow en imponerende samling!! Lækkert og indbydende ser det ud i de fine gamle bestikbakker. Det var dog en genial idé at organisere dem på den måde. Får helt lyst til selv at begive mig ud i organiseringen for jeg har nok også lidt mistet overblikket over mit knappelager (;

    Der er altså bare noget over de knapper. Kan selv huske hvor fascinerende det var at sidde med hænderne i min mors kanppekasse og bare rode rundt og høre den der lyd af raslende kanpper. Kan stadig huske duften af den kasse. Lidt pudsigt (:

    SvarSlet
  5. Lækker samling. Min mors er ligeså imponerende og heldigvis gir´ hun gerne ud af dem hvis jeg mangler :)

    ...og knapper får man vel aldrig for mange af vel...!

    SvarSlet
  6. Det ser total flot ud!
    Bare der var så mange i min kasse med knapper...
    Dejlige billeder :-)

    SvarSlet
  7. waw en samling, god jeg bare havde en lille del af den samling.. Sikke en fin farve orden de ligger i..
    Kh Camilla
    Velkommen hos mig http://celinas-verden.blogspot.com

    SvarSlet
  8. Hold da op sikke mange fine knapper du har...Og helt vildt mange dejlige farver...

    SvarSlet
  9. Jeg er knapoman.. Og har også rigtig mange...

    Det ser skønt ud som du har lagt dem i farver..

    uha mums

    Lone

    SvarSlet