onsdag den 25. april 2012

Her har jeg været de sidste dage







Her har jeg været de sidste dage. Sammen med omkring 20 dejlige unge, som har sunget, danset og spillet skuespil - med det formål at sætte en musical sammen, der skulle vises for venner og familie. Det har taget al min tid i de sidste to weekender samt de fleste aftner i de seneste uger- og jeg har ikke haft tid til andet end dette samt min undervisning ved siden af. 

Musicalen, som vi viste, hedder "All shook up" er bygget op omkring Elvis Presleys klassikere. Den handler om en søvnig amerikansk by i 50'erne, som får besøg af motorbøllen Chad, der synger og danser, så kvinderne dåner. En sjov og underholdende musical, som henvender sig til både unge og voksne.

Det har været hårdt. Sindssygt hårdt. Og jeg har flere gange tænkt, at det ikke var arbejdet værd. For en uge siden troede jeg ikke, det skulle lykkes os at få en ordentlig musical ud af det. Men weekenden var fantastisk. Alle løftede i flok og var 100 procent engagerede. Det lykkedes for os. Og  med de sidste par aftners forestillinger må jeg sande, at man kan utroligt meget, når bare viljen og gejsten er der. Og når talentet så også er til stede, bliver resultatet helt i top. 

Idag er jeg umådelig træt og også lidt tom. Det har været en fantastisk proces og en fantastisk oplevelse - for både de unge og for mig som dramalærer. En sådan intens proces gør mig høj, og jeg har været speedet på nerver og forventninger de seneste dage. Nu er de indfriet, og vi kan alle vende tilbage til det virkelige liv. Det er lidt vemodigt, men samtidig også rart at få hverdagen tilbage igen.    

6 kommentarer:

  1. Sådan nogle oplevelser gør det værd at være lærer!! Godt du holdt ved :) og dine elever må jo være så stolte...

    SvarSlet
  2. Sejt med sejt på! Du er sådan en lærer man husker altid :)

    SvarSlet
  3. Fedt! Tillykke med at I lavede en fantastisk musical :-) Knus Maria

    SvarSlet
  4. ...og det fede med musicals er, når du hører musikken i radioen næste gang, får du flashbacks til hele forestillingen igen - det er bare SÅ godt.

    SvarSlet
  5. Forestillinger med barn og ungdom er noe av det fineste jeg vet. Skulle ønske jeg kunne ha sett den. Gratulerer med resultatet:-)

    SvarSlet
  6. Hvor ser det prof ud Anna! Med motorcykel og det hele! :) Dejligt at høre at det er gået godt! :D
    Og også lidt rart at det er overstået så en lidt mere rolig hverdag kan komme igen! ;)
    Kram Julia

    SvarSlet