lørdag den 7. april 2012

Påske-patchworktæppe


Vi er lige kommet hjem efter et par dage i det sønderjyske hos Laras farmor og farfar. Der fik jeg bl.a. klippet brikker til dette baby-patchworktæppe.  Her er masser af kill your darlings - men det var det værd, synes jeg. For tæppet skal da nok blive super fint og piget?!

Udover baby-patchworktæpper har jeg også gang i en ny 50er kjole til mig selv. Den glæder jeg mig så meget til at vise frem, for den bliver bare super vellykket, synes jeg. Men sikke et arbejde! Jeg havde helt glemt, hvor mange timer, der skal lægges i en kjole i voksenstørrelse - men det er jo også ved at være et år siden, jeg sidst syede en. Mon du får syet i disse dage?  

27 kommentarer:

  1. Hvor er det nokle fine farver tæppet får :)

    Jeg er i gang med en kjole i str 74, men den tager tid når Lily ikke gider sove ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh ja, så bliver der ikke meget tid ved symaskinen... Kan godt huske det, da Lara var mindre.

      Kh
      Anna

      Slet
  2. Wao det skal nok blive flot - skønne farver. Jeg har fået mig en symaskine i fødselsdagsgave og skal til at sy - det har været mit nytårsforsæt i år, samt at hækle...men jeg starter i det små.... Men dejligt at få inspiration hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke med din nye symaskine! Den skal du nok blive glad for:-) Og dejligt, at du kan finde inspiration her på min blog.

      Kh
      Anna

      Slet
  3. Så flott det er!
    Nydelig og fargerikt akkurat
    som jeg liker det ;) *smile*

    Kos deg i påska!

    Stor klem fra Ida
    :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Ida! Også god påske til dig:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  4. Det er så flot! Uh jeg glæder mig til at se din kjole ;-) mon ikke det snart blive kjolevejr? Sådan lidt forårsagtigt.
    Kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Viola

      Tak for din kommentar. For mig er det kjolevejr året rundt, også i de værste minusgrader! :-) Denne kjole, jeg har gang i, bliver nok mest en efterårskjole, da der er foer i den.

      Kh
      Anna

      Slet
  5. Fine fine stoffer :)
    Er selv igang med...., suprise, en kørepose :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, selvfølgelig er du det! :-) Men de er altså også super flotte. Var ked af, at jeg ikke vandt din giveaway;-)

      Kh
      Anna

      Slet
  6. Intet kreativ fra min side. Og dog. Har fået fremstillet et mønster, og det tog bare lang tid. Så 'om snart' skal jeg i gang med saksen og have klippet.

    Ellers står den på arbejde og afslapning.

    Men jeg glæder mig da til at se dine kreative syslerier.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Henny

      Ja, det tager lang tid selv at konstruere - eller omkonstruere - et mønster. Den kjole, som jeg har gang i nu, er et vintage mønster, som jeg også måtte ændre en del på. Det er nu anden gang, jeg syr den - men det er vist også nødvendigt at bruge det mønster flere gange, så lang tid det tog at få det til at virke!

      God påske til dig.

      Kh
      Anna

      Slet
  7. Det blir nämligen så fint och perfekt till lillasyster! Älskar färgerna! Efter att storasyster alltid blev klädd könsneutralt blir lillasyster (med storasysters hjälp) alltid väldigt flickig:-) och storasystern har också godkänt "täppet". Kh, Helena

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, at både du og storesøster kan li' det! :-)

      Kh
      Anna

      Slet
  8. Det tæppe bliver så fint:0) jeg har fået syet en sommerkjole triologi til Idapigen....total oversprings handling, men SÅ hyggeligt ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er altså bare super fine, dine kjoler, Jane! Og jeg kender alt til det med overspringshandlinger! ;-)

      Kh
      Anna

      Slet
  9. Ej det er bare super fint og fede farver og mønstre. Jeg har ikke fået syet noget endnu men har lavet fire bordskåner af filt kugler her i påsken. god påske til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord. Også rigtig god påske til dig!

      Kh
      Anna

      Slet
  10. nix der bliver ikke syet det store for tiden.:) men bygget påskereder og spist chokolade.
    Håber I nyder de sidste dage af ferien,
    kh kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten

      Jeg har aldrig haft traditionen med påskereder - men den kender min mand til, som er fra Sønderjylland. Mon det er egnsbestemt? Det lyder vældig hyggeligt:-)
      Håber der er kommet klarhed over din lærersituation næste år.

      Kh
      Anna

      Slet
  11. Hej Anna!

    Fine farver du der har sat sammen... Jeg har også planer om at sy et tæppe. Hvad måler dine firkanter?

    Du har en megt fin blog og får meget inspiration fra din blog. Jeg skal ligesom bare have lagt billeder ind på min blog af det jeg får lavet. Har lige syet 6 små solnederdele i str. 2-6 år. Som jeg skal have med på en børnebazar næste søndag. Så der skal produceres her de næste dage...

    God sidste påskedage til dig.

    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine

      Du kan se mål og syvejledning samt tips på min diy til et patchworktæppe - find den her: http://laralil.blogspot.com/2012/02/patchwork-babytppe-diy.html

      Tak for de pæne ord om min blog:-) Også god påske til dig.

      Kh
      Anna

      Slet
  12. Super flot tæppe. Bliver lige nød til at høre om du placerer firkanterne helt tilfældigt eller om du har noget "regler" for hvordan de ikke må ligge?
    Sidst jeg syede et tæppe herhjemme kom mandens meninger nemlig frem, bla med regler for hvordan det ikke måtte ligge. Ret sjovt faktisk.
    Jeg havde sydag i går og fik fremstillet et tørklæde til mig selv:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vera

      Ja, det er lidt en kunst at lægge brikkerne. Jeg bruger tilfældighedens princip, og så alligevel ikke. Jeg lægger tæppet ret hurtigt uden at tænke for meget over det. Bagefter tager jeg et grundigt blik på tæppet og koncentrerer mig om en farve ad gangen. "Vælter" tæppet, skal der byttes rundt på brikker.

      Kh
      Anna

      Slet
  13. Jeps ... symaskinen kører deruda... når man ikke lige er at finde i haven ;0)
    Fortsat go' påske

    SvarSlet
  14. Jeg har jo haft travlt med at kæreste... men jeg har fået strikket en del.. og mon ikke min nye maskine når lidt i morgen??
    Lækkert tæppe... alle drabene værd... og jeg er SÅÅÅ spændt på at se kjolen... ved jo hvad din maskine og du kan udrette... det kan kun blive godt.
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det må altså være skønt at være nyforelsket! :-) Og ja, kjolen - den kommer i morgen:-)

      Kh
      Anna

      Slet