søndag den 8. april 2012

Påskepynt - DIY

Sidste år fik jeg lavet dette påsketræ før påsken startede - i år har jeg slet ikke nået at pynte til påske. Men denne formiddag har Lara og jeg hygget os med at lave lidt påskepynt af karton - bl.a. disse fine tulipanblomster, som er beregnet til at hænge på forårsgrenene. Og så kan de vel genbruges til næste år?





Det fine ved tulipanerne er, at de er meget små - de måler kun ca 4 cm i højden. De er nemme og forholdsvis hurtige at lave, og derfor kommer der her en lill diy: 

# 1 Find skabelonen, som jeg har lavet som pdf, ved at klikke her
# 2 Klip tre blomsterhoveder og tre blade til hver færdig tulipan. Jo mere præcis du klipper, jo pænere bliver resultatet.
# 3 Sy delene sammen på symaskinen - husk ekstra tråd til at hænge dem op med.
# 4 Buk bladene og blomsterhovedet, så 3D-effekten opstår.
# 5 Hæng dem på dine forårsgrene.

Jeg tænker, de også ville være rigtig fine i neonfarver eller småmønstret papir. 



Selvom de som sagt er nemme at lave, var det dog for højt niveau til Lara. Hun hyggede sig til gengæld med at lave små påskekyllinger. Limstiften er en nyopdagelse for hende og meget fascinerende. 





En stolt Lara viser sine ting frem!




19 kommentarer:

  1. Hvor er de fine. Og mere lige så meget forår, som påske, så lidt længere holdbarhed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar. Og ja, det er måske rigtig nok - at de godt kan bruges til andet end bare påskepynt!

      Kh
      Anna

      Slet
  2. Helt vildt fine. Jeg lægger lige et link ind på min liste over påskeideer. Der er næppe mange der skal have lavet mere påskepynt i år men hvis jeg stadigt blogger til næste år kommer listen op på bloggen igen op mod påske og så kan jeg selv huske dem i tide og måske er der også andre der kikker forbi når de er på jagt efter påskeideer.

    Påskeklem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marina, jeg håber da, at du også blogger om et år?! ;-) Din dejlige blog vil jeg nødigt undvære. Også påskeklem til dig:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  3. Sikke nogle fine tulipaner. Dem skal jeg helt sikkert lave, året rundt, med børnene :D

    SvarSlet
  4. Blommorna är ju hur söta som helst!! Vilken bra idé!

    SvarSlet
  5. Hvor er det nogle fine ting - især dine tulipaner!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar, Layla!

      Kh
      Anna

      Slet
  6. Rigtig fine tulipaner!
    Og hvor er det et skønt billede af din Lara, det sidste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, Christina. Ja, det sidste billede synes jeg også blev rigtig godt - hun var ellers ikke i fotohumør, men lidt blev det da til;-)

      Kh
      Anna

      Slet
  7. Uha de er så fine.
    Dem lavede jeg rigtig mange af da mine piger var små.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg husker dem også fra tidligere. Disse så jeg hos min svigermor, som har haft dem en del år nu.

      Kh
      Anna

      Slet
  8. Hmm...kan nu ikke længere tænde min com uden et smut forbi din blog. Beundre dine, næsten daglige, indlæg og især dine diy's som jeg elsker at prøve kræfter med:) Dine vintage kreationer har inspireret mig og fået mig til at sætte mig bag en symaskine igen (sidst var da jeg bestod mit symaskine-kørekort i folkeskolen). Jeg er ny her i blogland, men det kribler for at dele:)
    Hilsen en MEGET fast læser/blogger

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten

      Tusind tak for dine pæne ord om min blog. Det er læsere som dig, der giver mig mod på at fortsætte! :-) Velkommen til Blogland - jeg håber og tror på, at du vil finde dig godt tilpas.

      Kh
      Anna

      Slet
  9. Sikket fint påskepynt og sikken dyktig datter du har!

    SvarSlet
  10. This is a very nice idea! I'll turn my Christmas - branch into a spring branch. It's so warm in Holland, the tulips are growing already. And I'll make a few hearts, Valentine is near too :)

    SvarSlet
  11. Wonderful!
    Thanks.
    Anna from Italy

    SvarSlet