mandag den 2. april 2012

To gode børnetøjsbøger


Ofte får jeg mails med spørgsmål om, hvilke mønstre jeg bruger til det børnetøj, jeg syr. Mange af mine mønstre er vintage mønstre eller fra retro-børnetøjsbogen af Elisabeth Gynther, som vi vist alle kender. Andre er fra det gode symagasin Ottobre. Men derudover bruger jeg især disse to bøger. De er udgivet på Politikens Forlag og indeholder mange gode og enkle grundmønstre. Især bogens buksemønstre bruger jeg. Og så er der fif til syteknik bagerst i bøgerne - beskrevet på en nem og overskuelig måde. Hvilke  "grundbøger" mon du benytter?

5 kommentarer:

  1. Cool, det skal jeg huske :)
    Jeg bruger biblen EG selvfølgelig og så en anden jeg synes har nogle dejligt lige til grundmønstre og det er børnetøj 4-7 år af Hanne & Sofie Meedom, den bruger jeg meget..

    SvarSlet
    Svar
    1. Meedom er også en klassiker - den har jeg også haft lånt på biblioteket mange gange. Elisabeth Gynthers bog er en sand guldgrube - dog er mønstrene meget brede, synes jeg. Men det kan jo justeres.

      Kh
      Anna

      Slet
  2. jeg har også de viste bøger, 3 af meedoms, elsebeth gynthers, forskellige japanske, og ellers gamle bøger og blade fra 60 erne, mest som inspiration - derudover egne tegnede mønstre. men det er godt nok lææææænge siden jeg sidst har syet noget børnetøj. havde ellers de vildeste planer ? god påske fra rikke

    SvarSlet
  3. Jeg er også meger glad for de to bøger på billedet - skjorte- og buksemønstrene har jeg brugt en del gange. Deudover er jeg meget glad for mine Meedom-bøger og Ottobre-abonnementet. Jeg køber stort set aldrig mønstre udover disse, men der er jo også til en del timers underholdning ved symaskinen;-)

    SvarSlet
  4. Sjovt at det er de samme bøger man bliver glade for. Bruger selv ovenstående ottobre, eg og meedom. Jeg dog størrelserne i meedom er helt ude af proportioner. Jeg er også glad for mønstrene fra stof 2000.
    Mvh
    Mette

    SvarSlet