mandag den 21. maj 2012

Camera bag

Det er ikke så længe siden, at jeg fik mig et Canon spejlreflekskamera. Men Canon tasken tog jeg ikke med i købet, for jeg synes ærlig talt, at den er ret grim. Så derfor har jeg været på jagt efter en kamera taske, som både er pæn og praktisk. For et stykke tid siden fandt jeg en på etsy - håndsyet i kernelæder og med en flot rem. Men med rem ville den komme til at koste 1400 kr, og da den er fra USA, ville der også komme told oveni - og så ville det blive en meget dyr omgang.

Heldigvis kan Jonas sy i læder. Og han er dygtig til det.  

Derfor tog vi i Læderiet og købte en halv ko (i form af et stort stykke læder i en smuk mørkebrun farve) til formålet. Og så gik Jonas ellers i gang. Resultatet blev denne taske:










Tasken har plads til et spejlreflekskamera samt et eller to ekstra objektiver. Derudover er der også plads til  en ipad. Rummene er adskilt af cognac-farvet læder, som er foret med skum indvendigt - så ligger kameraet og objektiverne blødt og godt. Tasken har en justerbar skulderstrop. Målene på tasken er: 25 cm i højden, 26 cm i bredden og 13 cm dyb. 

Tasken har et enkelt og råt look, og kernelæderet bliver kun smukkere med tiden. Jeg synes, at tasken har de rigtige detaljer og er helt vild med de små orange stempler, som er på bagsiden af læderet - de er med til at gøre tasken helt unik. Tasken er præcis, som jeg drømte om - og jeg føler mig meget privelegeret over at have en mand, som kan kreere sådanne smukke ting!:-)

Drømmer du også om en sådan taske, har Jonas læder nok til at sy en enkelt mere. Den kommer til at koste 1300 kr. Det lyder måske af meget, men der skal lægges mange mange timer og kræfter i at sy en sådan taske. Til gengæld får du også en kamerataske for livet:-) Skriv en mail til mig, hvis du er interesseret.  


43 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor er den skøn! Hvis jeg havde et kamera, ville jeg også ønske mig sådan en taske, men det er vist den omvendte rækkefølge at anskaffe sig tingene i...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, kameraet er nok vigtigst:-) Jeg har ikke fortrudt mit kamerakøb een eneste gang.

      Slet
  2. Den er rigtig lækker, vi er heldige vi der har en husbond som kan arbejde i læder ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ikke værst at have en sådan mand;-)

      Slet
  3. Ej hvor godt, den er jo bare super flot!

    Kh

    SvarSlet
  4. Nøj, den er lækker:)
    Har desværre ikke et kamera til at proppe i den:(.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, et kamera er nok et godt udgangspunkt at anskaffe først:-)

      Slet
  5. Sånn en veske skulle jeg ønske min mann kunne lage :)
    Så fint at både du og din mann er flinke til å sy :)

    SvarSlet
  6. Den er godt nok fin ♥
    og noget pænere end den jeg har ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvis det er en normal kamerataske, så er denne nok mere spændende;-)

      Slet
  7. Den er virkelig flot! Mit spejlrefleks lever et hårdt liv, mange rejser, støv, billeder og op og ned af div tasker, klapvogne etc.....kameragear fylder meget, men er det værd når man ser sine billeder bagefter.
    Flot håndarbejde, den taske skal du nok få meget glæde af... Roser til manden din ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar, Jane. Og ja, det fylder meget med et spejlrefleks, men det bliver også meget bedre billeder!

      Slet
  8. Wauw, for en lækker taske!
    Jeg er også træt af den grimme, praktiske neopren-agtige taske til mit kamera :)
    Desværre har jeg ikke lige økonomi til sådan en fin en - men helt klart en fair pris for så fint et håndværk :)
    Måske engang når jeg slipper ud af SU'ens klør :D

    Meget ros herfra :)

    SvarSlet
  9. Han er da bare dygtig - den er vildt flot! :)

    SvarSlet
  10. Virkelig fin taske! Udvalget af kameratasker er ret lille og lige kedeligt alle steder - smuk er tasken blevet, og respekt til Jonas for lige at bikse en taske sammen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord, Michelle. Ja, jeg synes også, der er langt mellem de fede kameratasker.

      Slet
  11. Waauuw! Den er godt nok flot og lækkert lavet! Mit Nikon ville DØ for at bo i sårn en!!

    Hvis jeg må komme med en enketl lille bekymring så tænker jeg lidt at du måske skal få syet dig en "regnjakke" til tasken! For selvom det er lædder ville jeg personligt være nervøs for om der alligevel kunne komme lidt vand ind fra siderne.

    Men altså jeg kan ikke sige andet end jeg er ret missundelig;O)

    Mvh. Anna/ http://familienmuu.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan da godt være, der skal være et lille regnslag, som kan dække kameraet?!? Men ellers er tasken helt vandtæt - det er læder jo, hvis det ellers bliver behandlet ordnetligt.

      Slet
  12. Hvor er den bare blevet fin, jeg har også længe været på jagt efter en fin taske som både kan rumme kamera, tøse ting og kreating, og jeg har nu endelig fundet en. Den har lidt samme form som din, jeg mangler bare at lave de indvendige rum, så mit kamera er mere beskyttet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommantar, Jeanett. Og vis da endelig tasken på din blog! :-)

      Slet
  13. Wauw hvor er den flot
    Hilsen
    Lone

    SvarSlet
  14. Kan du ikke hilse Jonas og spørge om han syr andre tasker?? WAUW!!! Den er så helt utrolig flot!! Det kan han da lave en helt blog/butik med!!!
    Virkelig lækker taske!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Stine:-) Og nej, jeg tror ikke der kommer så mange forskellige kreationer fra hans hånd. Denne er jo bestilt af mig, så jeg må vel tage æren for, at den er blevet sat i verden?! ;-)

      Slet
  15. Hvor er den sej!! Hils ham og sig, at det er han da ret så god til!!

    SvarSlet
  16. Hold nu op hvor er den bare lækker.....sådan en kunne jeg da godt være interesseret i.....men hvad er prisen?? for jeg skal jo nok lige nå at spare sammen til den.
    God dag til dig og dine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rebekka

      En magen til koster 1300. Til gengæld har du en taske for resten af livet:-)

      Slet
    2. jeg ønsker mig en i julegave....thihi skal alligevel nok købe gaven selv.

      Slet
  17. Nuij hvor er den fed! Ville ønske jeg havde et lækkert kamera at putte i den!
    Har en syet i hånden, eller hvordan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord, Camilla. Ja, den er syet i hånden. Et hårdt og langsommeligt arbejde, men det bliver også bedst.

      Slet
  18. Hvor er den flot - tillykke med den!

    SvarSlet
  19. NØJ hvor er den fantastisk flot. Jeg kan godt forstå at du er både lykkelig for tasken og superstolt af din dygtige mand. Min mand kan også mange ting, men ØV detsværre ikke sy lækre kameratasker i kernelæder.

    Faktisk ønsker jeg mig rigtigt meget en lækker taske og kunne godt være fristet men mit grej må tage til takke med den gamle grimme taske jeg har fra mit gamle analog kamera (og tro mig den er hæslig). Alt hvad jeg kan skrabe sammen af penge skal nemlig gå til et godt stativ og et landskabsobjektiv (og detsværre i den lidt kedelige rækkefølge for landskabsobjektivt giver ingen mening uden stativet). Først bagefter kan jeg give mig til at drømme om kameratasker.

    Masser af majknus og tak for drømmen om en fed taske.

    SvarSlet
  20. WOW hvor er den dog fantastisk!!!

    SvarSlet
  21. Hvor er den bare fin;-)

    Har du fået afsat den anden (eller materialerne til den)?

    Bedste hilsner

    Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, ikke endnu - den kan sys på bestilling:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  22. DET er seriøst læderarbejde det der! Hvor har han lært det? Virkelig smukt arbejde. V.h Tina (ny læser)

    SvarSlet