fredag den 11. maj 2012

En ny omgang strygestof til salg

Min strygestof-buddy har skaffet mig en ny ladning strygestof i en blanding af nye smukke farver og gamle kendinge. Og da jeg ikke kan få mindre stykker end en meter ad gangen, sætter jeg nu endnu en omgang strygestof til salg her på bloggen.

Farverne er:

Gul

Lilla

Grøn

Orange

Sart lyserød

Brun

Kongeblå

En pakke med strygestof indeholder de ovenstående 7 farver. Hvert stykke måler ca. 16,5 x 25 cm, og af et sådant stykke kan du få strygemærker til mange sæt tøj. Jeg kan fx. få ca. 20 stjerner (med en diameter på 4,5 cm) ud af eet stykke.

En strygestof-pakke koster 200 kr, og det er inklusiv porto til Danmark. Ønsker du den sendt til udlandet, bliver der lidt ekstra porto til prisen. Du kan betale over Paypal.

En pakke ser sådan ud: 




Strygestof er en tynd, elastisk folie, som bruges til at klippe ud og stryge på tøjet. Industrien bruger det til t-shirt-tryk. Strygestoffet er Oeko Tex certificeret (dvs. fri for skadelige stoffer). Du kan lave figurerer eller bogstaver i det - ja, kun fantasien sætter grænser. Det stryges på tøjet ved høj varme (derfor egner det sig kun til stof, som kan tåle et strygejern).

Det er holdbart i vask og nem at bruge, hvis du følger vejledningen her.  

Skabeloner til strygestof kan du finde her og her. Du kan selvfølgelig også lave dine egne. 

Herunder kan du se, hvordan jeg indtil videre har brugt strygestoffet (ja, jeg morede mig med at lave lidt billedcollager i går - og jeg har da egentligt fået lavet ret mange kreationer med strygestof, har jeg ikke?) 







Ønsker du at se kreationerne med strygestof i detaljer, kan du klikke her.

Skriv en mail til mig på akjoensson@hotmail.com, hvis du gerne vil have fingrene i en pakke strygestof!

21 kommentarer:

  1. er vild inspireret, har sendt dig en mail...

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til Blogland, Lone - har svaret på din mail:-)

      Slet
  2. Already send you an email today, before you blogged this! I would like to get the ironing fabric! Thanks!

    SvarSlet
    Svar
    1. I have just answered you! :-)

      Kind regards,
      Anna

      Slet
  3. Jeg har kigget lidt men kan ikke finde ud af hvordan fx laver firkløveren af hjerter og hjertet inde i det ene blad af firkløberen. Eller hvordan du laver de fine blomster hvor der er et hul inden i som er formet som blomsten?

    Jeg vil gerne høre hvordan du laver disse ting, hvor der ligesom er nogle mønster huller inden i?

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Blomsternes huller har jeg lavet med en hultang.

      Grazielakløveret har jeg lavet således: Jeg har kopieret et stykke Graziela stof i en kopimaskine og forstørret det op til dobbelt størrelse (også i kopimaskinen). Så har jeg klippet et hjerte ud af papiret. Det har jeg brugt til at lave fire hjerter med. Det ene hjerte har jeg tegnet det indvendige hjerte på. Der har jeg brugt en hullemaskine eller hultang til at klippe et par huller i. Så har jeg med en spids saks forsigtigt klippet resten af hjertet ud. Til sidst har jeg lagt hjerterne på stoffet og strøget - alle på een gang, men man kan også tage et ad gangen. Giver det mening? Ellers skriv igen.

      Slet
  4. jo du har lavet så mange fine kreationer med strygestof. Men du er filen dasme også en produktiv og dygtig krea-sild. Og bliv endelig ved med det :-)
    Jeg vil gerne have fingre i noget strygestof, så jeg sender dig lige en mail :-)
    Kh Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Viola

      Tak for de søde ord - og i lige måde! :-)
      Jeg har svaret din mail.

      Kh
      Anna

      Slet
  5. Hej!
    Jeg har lige sendt dig en mail - jeg vil mægtigt gerne prøve det spændende strygestof... Håber du fortsat har mere tilbage...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eline - der er mere, og jeg har svaret dig:-)


      Kh
      Anna

      Slet
  6. Hej Anna, jeg elsker den ladning jeg har herhjemme, men da der kun produceres drengebørn i min familie, tænker jeg om du evt. tænker at lave "drenge - pigepakker"? Tak for dejlig inspiration.

    Kh
    Maria Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Maria Louise

      Ja, det kan jeg godt se er et problem. Men da jeg kun sælger det strygestof, jeg har i overskud (fordi jeg ikke kan få mindre end 1 meter ad gangen - og så meget har jeg altså ikke brug for) og ikke sælger for at tjene penge på det - ja, så må det helst ikke blive for besværligt og surt. Derfor vil jeg også meget nødigt splitte pakkerne ad. Men måske kunne du finde nogle i din omgangskreds eller i Blogland, som er interesseret i pigefarverne - og så dele?

      Kh
      Anna

      Slet
  7. Nej hvor er hun sød, pigen, i den gule kjole!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Det er min datter Lara, som må agere fotomodel:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  8. Hej Anna!
    Mange tak for svar! Det var en fin beskrivelse. Jeg er nybegynder inden for sy-faget, så jeg skal lige høre min sy-hjælp, om hun kan hjælpe mig lidt med det her. Hvis hun kan det, så vender jeg tilbage og håber der er mere til salg:)

    Ha en dejlig kristi himmelfartsdag!

    SvarSlet
  9. Hej, jeg vil gerne købe en pakke strygestof :)
    mvh. Rikke

    SvarSlet
  10. hej Anne. jeg vil gerne købe en strygestof pakke
    kh tina

    SvarSlet
  11. Jeg er veeeldig interessert! Sendt deg mail:)

    SvarSlet
  12. hej anne
    er der mere strygestof tilbage????
    kh. anja

    SvarSlet
  13. Hej !!

    jeg vil også gerne vide om du har mere af dette fantastiske strygestof tilbage.
    For aå er jeg meget intresseret :)

    -Linette

    linette@dkdata.dk

    SvarSlet
  14. det kunne være ret at vide om du har mere eller du bare ikke svare ???? :)
    tinazwega@gmail.com

    SvarSlet