tirsdag den 29. maj 2012

Genbrugskjoler

Igennem den seneste tid har disse fire vidunderlige kjoler fundet et nyt hjem hos mig:








Den første kjole er ældre sag, som jeg fandt på Kræmmermarkedet i Århus til billige penge. Jeg er helt og aldeles vild med de klare blå farver og sarte lyserøde farve samt blomstermønstret. Pasformen er nogenlunde - og med bælte går det. Men måske syr jeg den lidt ind.

Den anden kjole er købt på et loppemarked ved Mølleparken. Den er ny (nyere) og syet af en for mig ukendt designer. Det har helt klart stoffet, jeg faldt for - grøn med hvide og brune blomster i et grafisk mønster.

Den tredje kjole har jeg købt af Julia. Det er også en ældre sag, men super super skøn. Pasformen skal der dog ændres en del på - men når det er gjort, er jeg sikker på, at den bliver en af mine yndlings:-)

Den fjerde kjole er en Edith Og Ella kjole fra en tidligere sommerkollektion. Den er af silke og i et skønt 50er snit - med bælte og masser af skørtevidde. Jeg har fundet den på Trendsales.

Det er da fire fantastiske kjoler, synes du ikke?

29 kommentarer:

  1. Dine nye kjoler er bare super fine, elsker bare de gamle kjoler, tjek evt min blog shop med retro kjoler. ha en dejlig aften

    SvarSlet
  2. Jo de er godt nok fine alle fire, hvem der bare havde flair for at finde sådan nogle gode fund på diverse markeder :)

    SvarSlet
  3. De er meget smukke! Jeg har også tidligere fundet nogle fine fra Edith og Ella.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er et fantastisk mærke:-)

      Slet
  4. Fantastiske farver i fine kjoler.
    Ville ønske jeg synes andet en sort klædte mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Aj, jeg er ikke anonym. Jeg er bare vildt dårlig til dette blogmedie, endnu.

      Slet
  5. Jeg ville straks hoppe i den sidste hvis jeg ejede den - den er vildt lækker! KH Helene

    SvarSlet
  6. Ej hvor er de flotte. Gad dælme godt at tage et kig ind i dit kjoleskab:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er efterhånden rigtig mange kjoler. Jeg går jo aldrig i bukser, kun i kjoler. Måske jeg skulle få dem fotograferet og lavet et indlæg med dem?

      Kh
      Anna

      Slet
    2. Dét kunne være fedt Anna! Tror du har skabet fyldt med skatte :D

      Slet
    3. Ih, det synes jeg virkelig du skulle gøre! Jeg elsker kjoler og har idag smidt et indlæg på med 80 stk.

      Slet
  7. Riktigt fina allihopa! Man blir glad av att se dom. :-)

    SvarSlet
  8. Er helt pjattet med den røde! Love it! :)

    SvarSlet
  9. Hvor er de bare smukke! Den grønne og den røde er jeg specielt vild med :-))

    SvarSlet
  10. Fine kjoler - jeg likte dem alle sammen :)

    SvarSlet
  11. Eeej hvor er de bare SMUKKE - jeg er helt vild med de 50ér og 60ér kjoler man ser rundt omkring...desværre (for mig) er rigtig mange af de originale vintage kjoler i meget små størrelser - damerne var sådan nogle nips dengang...og det er jeg ikke! ØV!
    Knus Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtigt, at de fleste er i små størrelser - jeg ærger mig også ofte, når jeg støder på dem på etsy...

      Kh
      Anna

      Slet
  12. Jeg ELSKER den røde Edith og Ella kjole... Tror også Charlotski har den. Elsker elsker elsker den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep hun har den - det var nemlig der, jeg blev inspireret:-)

      Slet
  13. Lekre. Kunne gjerne hatt den blå og lilla.
    Klem, D

    SvarSlet
  14. De er godt nok fine, men det grønne stof er helt fantastisk! :)

    SvarSlet
  15. waw de er flotte alle sammen, bare man kunne passe sådan nogen...fantastisk stoffer.

    SvarSlet
  16. Hvor er de bare fantastiske alle sammen, jeg er helt vild med den sidste. Gad godt være så god til at gå i kjole, syns det ser så fint ud, men ender nu altid i bukser. Tror du må være den med flest fantastiske kjoler, alt hvad du viser her inde er jo ikke til at stå for :)

    SvarSlet
  17. de er fuldstændig fantastiske!

    SvarSlet
  18. De er helt vildt fine! Og jeg er meget forelsket i den røde!

    SvarSlet
  19. Neiiiiii, så fandt du den :-) Håber du bliver lige så glad for den, som jeg er for min :-)
    Knus Charlotte

    SvarSlet