onsdag den 16. maj 2012

Gule blomsterbukser




Som lovet er her et par billeder af de færdige bukser, som jeg viste et proces-billede af den anden dag. Dog er de uden indhold, da min lille model trængte til en fridag fra jobbet! :-) 

Stoffet er jeg helt og aldeles vild med, både hvad angår farve og kvalitet - det er en slags twill eller meget kraftig bomuld, som er beregnet til bukser og overtøj. Jeg fandt det i Stof og Stil til 100 kr meteren. 

Lommerne er syet med pipingbånd-effekt. Men båndet er fladt - hvordan man gør det, laver jeg en diy på inden længe. Den indvendige linning er et stykke lyserødt bomuldsstof, som er lidt længere end den gule udvendige linning - det gør, at man kan få den øverste lyserøde kant. Og lommerne er selvfølgelig pyntet med blomster af mit nyindkøbte strygestof

Mønstret er Minikreas ballonbukser, som er syet i en str 92 uden sømrum og forlænget lidt.


14 kommentarer:

  1. Hvor er de fine :) Hvordan er linningen lavet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle

      Det er ikke så svært - det indvendige stof (lyserøde) er længere end det udvendige (gule). Men måske jeg skulle lave en diy?

      Kh
      Anna

      Slet
  2. De er da bare super søde, og dejlig farve.ha en dejlig aften

    SvarSlet
  3. Skønne farver du har valgt at bruge:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er rigtig skønne, de farver!

      Slet
  4. Hold nu op hvor er du altså bare dygtig til at sy. Jeg elsker dine kreationer :)
    Sig endelig til hvis du nogensinde tager imod bestillinger :)

    Kh Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Vibeke

      Det skal jeg nok:-) Disse bukser tror jeg nu ikke, jeg kommer til at sy på bestilling - det bliver vist for kedeligt.

      Kh
      Anna

      Slet
  5. Hold op, hvor er de bare flotte! Du er jo så dygtig teknisk, og er vild med farvevalget. Mums!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine søde ord:-)

      Slet
  6. hvor er de blevet flotte, du imponerer gang på gang

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lotte

      Dejligt jeg kan imponere:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  7. FEDE!! Jeg er også stor fan af Minikreas ballonbuks.. de er gode som udgangspunkt til selv at tilpassse og ændre.. Stoffet ser rigtig lækkert ud..!

    http://frkhimmelblaashemmeligheder.blogspot.com/

    SvarSlet
  8. En god ide med en diy... Er så vild med de store lommer, det er som om de klæder alle dine bukser.... Flot.❤️

    SvarSlet