fredag den 10. august 2012

Bare fordi det er august ...

... er det ikke ensbetydende med, at man ikke kan købe julepynt. 

Ja ja, jeg ved godt, det er lidt skørt - men når man nu er en ivrig julepyntssamler (især af den antikke slags), er man altså på udkig året rundt. Og derfor var glæden også stor (faktisk helt ekstrem stor), da jeg fandt dette mexikanske krybbespil på Ebay:










Det har stået højt på min ønskeliste, siden jeg - for efterhånden en del år siden - så det i en boligreportage, hvor ejeren af den københavnske interiørbutik Grønlykke.com viste sit julehjem frem. (Det er i øvrigt også den butik, som har de smukkeste julekugler hængende i guirlander i loftet hele december måned). 

Men det har altså ikke været til at finde - før nu. Og det skal da lige siges, at jeg i mellemtiden har købt et andet mexikansk krybbespil (som plaster på såret), som er ganske anderledes (meget farvestrålende), men dog mexikansk. Det kan være, at det ryger til salg, når vi nærmer os jul, for dette krybbespil er i hvert fald favoritten.

Jeg er vild med Jomfru Marias, Jesusbarnets og englens glorie. Og jeg synes,  krybbespillet er smukt i de hvide og gylde farver. Og så er figurerne jo meget etniske, men samtidig også genkendelige.

Hele den lille "familie" ses her: 




Er det kun mig, der kan finde på sådan noget - i august måned?


13 kommentarer:

  1. Åååååh jeg kan SÅ godt følge dig-jeg ELSKER jul og kan allerede nu gå og glæde mig til atvpynte op og julehygge:-)
    Og wauw sikke et krybbespil-det er jo nærmest stilet og alligevel så sødt og fint:-)
    Har det et mærke eller et navn, hvis man selv vil på jagt.
    Hihi får helt lyst til at kigge efter julepynt nu:-)
    Måske jeg meget vel kunne være interesseret i dit andet krybbespil, HIS du engang vil sælge. Så siger du ENDELIG bare til:-)
    God august-julehygge.
    Kh Jonna

    SvarSlet
  2. Hov.... HIS = HVIS (IPaddrillerier;-))

    SvarSlet
  3. Nej du er ikke alene - jeg går og samler på ny pynt året rundt.

    Jeg starter også på mine pakkekalendere tidligt, for med alle dem jeg laver, så kan det godt blive en smule hektisk, hvis de alle skulle kreeres en måned inden jul:-)

    Jul er min absolutte favorit tid på året - og nu er der kun lige over fire måneder til:-)
    PS det er meget fint dit krybbespil. Min veninde var i Mexico for nogle år siden, og havde et lignende med hjem, bare i pink nuancer - og hun havde ikke købt et til mig?!?!?! Mig som elsker jul?!
    Hmmmpfr! Så kan godt forstå din begejstring!

    SvarSlet
  4. Hi hi - jeg har også lige købt to vikinge nisser i 23 graders varme. Godt t vide mn ikke er alene ;-)

    SvarSlet
  5. Det er bare superfint!! :)

    Jeg kigger også efter både jule- og påskepynt året rundt. Man må jo slå til, når det rette er til salg. :D

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Hvor er det sødt - og nej, det er ikke kun dig der kan finde på at købe julepynt i august. Jeg har tit og ofte købt julepynt på alle tider af året ;)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  8. Dejligt at høre, at det ikke kun er mig, der er lidt småskør hvad julepynt angår! Jeg var ellers lige ved at blive bekymret, indtil Jonna svarede, for der gik laaaang tid, før nogen kommenterede;-) Men okay, vi er da 6, som har det sådan - lad os danne en klub:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det kan jeg godt nikke genkendende til hvis man har lavet et ukommenteret indlæg. ;)

      Slet
  9. hahah... jeg har også lige købt jule- og påskepynt i dag på loppemarkedet i Mølleparken. Det er godt, at der er flere af os originaler derude... ;o)
    (i øvrigt: eeeeeeeeelsker det krybbespil. Det er SÅ fint!!)
    Kh Charlotte.

    SvarSlet
  10. Dem kan jeg godt forstå at du har ledt længe efter. De er rigtig flotte. :)

    SvarSlet
  11. Hvor er de skønne!!! Og nej jeg har lige fundet et juletræs tæppe og en sød lille engel:)

    SvarSlet
  12. Jeg elsker altså også julepynt, og køber det gerne hele året ;o)
    Jeg har gennem de sidste mange år været på jagt efter et krybbespil, men har endnu ikke fundet det perfekte. Måske jeg skulle udforske ebay. Det er ihvertfald et rigtig fint et du har fundet ;o)

    SvarSlet