lørdag den 4. august 2012

Garn - til salg



Jeg er jo i gang med den helt store oprydning inden flytningen - også i mine kreasager. Derfor vil der den næste uge komme et par "til salg-indlæg" - håber I bærer over med mig. 

Her handler det om garn. Jeg må nok sande, at jeg aldrig bliver den store strikke- eller hækle-haj. Og i mine gemmer fandt jeg da også (foruden store mængder garn) flere kulsejlede projekter, bl.a. en næsten færdigstrikket cardigan, som i sin tid viste sig at blive alt for stor (så kan man lære ikke at sløse med strikkeprøven - og det på den hårde måde, for der var for 600 kr garn!)

Jeg har sorteret i det, og herunder kommer der det, som jeg ikke får brugt. Meget af det er lækkert garn af høj kvalitet, og det ville være ærgerligt, hvis det bliver spildt. Så måske nogle af jer dygtige strikkere og hæklere kan bruge det? 

Priserne er "brugt-priser" og langt under de priser, som jeg har givet for det, og garnet fejler intet!

Alle priser er ekskl. porto. Ønsker du at købe, skriv da en mail til mig på akjoensson@hotmail.com med de numre, du ønsker.


Nr. 1
Super blødt "Kitten Mohair" i farven sort. 30% mohair, 20% uld, 50% courtelle. 50 gram = 165 m. Der er 3,5 nøgler a' 50 gram. Pris: 50 kr.


Nr. 2
Ulden "Fonty Calypso" Kid Mohair. 70% Kid Mohair, 25% uld, 5% nylon. 50 gram = ca. 145 m. Garnet er multfarvet i brune/grå nuancer, og du kan se, hvordan det ser ud strikket på det nederste billede. Der er et ubrugt nøgle samt et par rester - 110 gram i alt.  Pris: 20 kr.

Nr. 3
"Emmebi Kiddy" kid mohair. 70% kid mohair, 30% polyamid. 25 gram = 240 m. Meget tynd tråd, lækker blød kvalitet i gule/orange nuancer. 3 nøgler, ca. 75 gram i alt. Pris: 40 kr. 

Nr. 4
"Natur uld", blød, ikke kradsende, 100% uld. 100 gram = ca. 100 meter. En hel sort nøgle samt sorte og hvide rester - i alt ca. 150 gram. Pris: 25 kr.  

Nr. 5
4 nøgler "Mohair 80 - luxury mohair" i forskellige farver. 70% mohair, 26% uld, 4% nylon. 50 gram = ca. 100 meter. 200 gram i alt. Samlet pris: 35 kr.
SOLGT

Nr. 6
"Løvegarn mohair". 80% mohair, 20% akryl. 50 gram = ca. 145 m. Der er ca. 125 gram i alt. Pris: 20 kr.
SOLGT

Nr. 7
Forskelligt garn i brune, grønne, orange, gule farver, alt 100% uld. Jeg kender ikke løbelængden, men her er i alt 335 gram garn. Pris: 25 kr
SOLGT

Nr. 8
Multifarvet uldgarn - 100% uld. Jeg har mistet bandarolen, så kender ikke løbelængden, men tænker den er 50 gram = 200 meter. Der er 160 gram garn i alt. Pris: 30 kr.
SOLGT

Nr. 9
"Bumbo mohair", 51% mohair, 49% nylon. 25 gram = 100 m. I brun-meleret samt grøn-meleret farve. I alt 50 gram garn. Pris: 25 kr. 

Nr. 10
3 nøgler strømpegarn i uld og nylon kvalitet. Løbelængde 50 gram = 160/200 m. Samlet pris: 20 kr. 

Nr. 11
"Fonty Calypso" mohair i røde farver. 70% mohair, 25% uld, 5% nylon. 50 gram = ca. 145 m. Her er 50 gram. Pris: 10 kr.
SOLGT 

Nr. 12
Resteblanding af div. garntyper i turkise, lyserøde og hvide nuancer. Her er over 300 gram garn i alt. Pris: 30 kr. 

Nr. 13
Forskellige rester af mohair i hvid, grøn, rustrød, gul og rød. De tyndeste har en løbelængde på 25 gram = 240 m, de tykkeste 50 gram = 145 m. Her er 280 gram garn i alt. Samlet pris: 15 kr.
SOLGT

Nr. 14
Diverse effektgarner. Har er flere typer og meget garn for pengene. Her er 300 gram garn i alt. Pris: 40 kr. 


Nr. 15
Mit kulsejlede cardigan-projekt. "Play it" mohair fra Hjertegarn. 62% mohair, 38% akryl. 50 gram = ca. 165 m. Her er knap 4 hele nøgler, eller 150 gram, men hvis du har lyst til at pille op, kan cardiganen sendes med (gratis). Pris: 20 kr.
SOLGT

4 kommentarer:

  1. Hej Anna.

    Ville bare lige sige at garn nr 8 hedder Kauni garn. Det løber ca 750 m / 100 gr...du kan se mere via dette link:-)

    KH Stine

    http://www.kauni.com/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=58

    SvarSlet
  2. Hov hov, undskyld :-)

    det er selvfølgelig via dette link :-) og det løber ca 750 m / bundt

    http://www.kauni.com/index.php?option=com_content&task=view&id=10&Itemid=20

    SvarSlet
  3. Tusind tak for det, Stine:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  4. Åhhh, har simpelthen selv så mega giga meget mohair liggende, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal bruge det til, har nok 30 x 50 gram liggende.
    Gode forslag modtages med kyhånd :)

    SvarSlet