mandag den 27. august 2012

Nyt stoffund





Selvom jeg ikke får syet meget i disse dage, kan jeg sagtens købe lidt mere stof! :-) Og disse stoffer, som lige er kommet ind ad døren, synes jeg er helt fantastiske. 

Det brune med de gule retroblomster er stretch-frotté, og det retrogule med aberne er jersey. Begge stoffer er fra et finsk firma med det fantastiske navn Myllymuksut Oy. Finland kan bare noget med stof - i hvert fald jersey, da mange af de smukke (og holdbare) jerseystoffer kommer fra Finland. 

Og ja, så laver de også børnetøj i en lækker retrostil. Vil du se deres hjemmeside og selv blive fristet, kan du klikke her

Jeg ved endnu ikke, hvad jeg skal med stoffet - måske en kjole i det brune stretch-frotté? Eller en cardigan? Det må tiden vise - når jeg altså får tid til at sy igen:-)



13 kommentarer:

  1. Ej hvor er det brune med blomster fedt! jeg tror jeg ville sy en hættetrøje med gul lynlås a la den moonkids i gul du har til Lara, kunne da se så fedt ud ;O)

    SvarSlet
  2. Det er jo mine favorittfarger- superlekkert! :)

    SvarSlet
  3. Sejt det med blomsterne, det må jeg også eje :):) og jeg vil gi' Jane ret i det med hættetrøjen :)

    SvarSlet
  4. Uh, jeg har kigget på de blomster mange gange og drømt om en kjole til mig selv i det stof!

    kram

    SvarSlet
  5. Nåå ja det firma kender jeg godt fra dengang vi brugte stof bleer, jeg havde helt glemt dem. Virkelig fint stof måske jeg lige skulle kigge forbi siden igen :)

    SvarSlet
  6. Hej Anna
    Ja, de er rigtig fine : ) Jeg har været inde og kigge på den finske hjemmesiden, men må ærligt talet indrømme, at jeg ikke rigtig kunne forstå særlig meget (som i noget overhovedet ;) af hvad der står.. Så jeg får nok ikke bestilt noget derfra..? Er der en oversættelses-knap, eller må man bare gætte sig til, hvor man skal trykke for at navigere rundt på siden? ;-)

    Håber i øvrigt, at I har det godt midt oppe i al oppussings-arbejdet i jeres nye, skønne hus!

    Kh Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ude i venstre side kan du trykke på et engelsk (eller tysk, hvis du hellere vil det) flag - så kan du få det på et sprog, du kan forstå:-) Det tog også lidt tid, før jeg fandt ud af det.

      Kh
      Anna

      Slet
    2. Tusind tak, det vil jeg forsøge :-)

      Kh Marthe

      Slet
  7. Det er da virkelig fedt det med blomsterne. Jeg vil gerne sy en morgenkåbe til børnene og søger noget frotté som er lidt anderledes. Og det må man sige at dette er. Vil det egne sig til at sy morgenkåbe af eller er det mere beregnet til almindeligt tøj??

    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, det er lidt for tyndt - det er stretch-frotte. Så skulle du sy den i to lag med alm. håndklædefrotte (som jeg ville vælge til en badekåbe) inderst.

      Kh
      Anna

      Slet
  8. Ja, de har bare SÅ mange lækre ting. Også mange lækre stoffer til at sy sine egne stofbleer, hvis man er til det :-)

    SvarSlet
  9. Nøj hvor er det fint- tak for lækkert link Anna- er det iøvrigt ikke ok med "tør"syning imens I flytter :-) Planlægning og indsamling af ideer og materialer er jo en vigtig del af processen- eller hvad :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg vil du helst have tid til at sy, for ideer er der nok af - og de hober sig op:-)

      Kh
      Anna

      Slet