torsdag den 4. oktober 2012

Forårsstemning









Det gode ved denne ellers så svære uge for Lara er, at jeg er hjemme, og at vi har masser af tid sammen. Først i børnehaven mandag og tirsdag, og onsdag og torsdag mange timer hjemme, da det kun er få timer, Lara er alene i sin nye børnehave. Der er ingen tvivl om, at hun nyder opmærksomheden og nærværet - men det har hun også fortjent, det lille pus. Hun er dog meget sejere end jeg havde troet, og selvom hun er ked af det og savner sin gamle børnehave (og sin bedste veninde), tager hun alligevel omvæltningerne i stiv arm - og meget bedre end sin mor. Ja, det kan jeg jo (forhåbentligt) lære lidt af!

I dag var vejret vidunderligt, og da jeg havde hentet Lara i børnehaven, kørte vi sammen i plantecentret for at købe forårsløg og plantejord. For nu, hvor jeg er blevet haveejer, skal jeg altså også udnytte det - og forårsløg skal der til. Jeg synes, at forårsblomsterne er nogle af de fineste, der findes - og det er fantastisk, når de springer ud i februar og marts måned og trodser sne, frost og kulde.

Lara og jeg har hygget os med at plante løg rundt omkring i haven samt i store krukker, som skal overvintre i vores kælder. Til februar skulle de gerne begynde at spire - og til marts skulle haven gerne bugne af smukke blomster! :-)

Vil du selv i gang med krukkerne, så har Claus Dalby lavet en god videovejledning - den kan du se her



3 kommentarer:

  1. Hyggelige ting dere gjør sammen du og Lara. Tenk hvor fint det blir til våren. Så bra at overgangen til ny barnehage ser ut til å gå fint, men skjønner at hun savner venninnen. Hun er så søt, så hun får nok fort flere venner. Jeg har forresten en giveaway. Kanskje du vil være med. D

    SvarSlet
  2. Hi jeg har lige haft et indlæg om efterår og så går i der og planter forårs blomster :) men det er jo også en stor del af efteråret, at forberede sig på næste år, noget jeg altid fortryder om foråret, at jeg ikke gjorde nok ud af året før. Fine blomster i har plantet, det skal nok blive godt, og det ser ud til i har en rigtig fin opbevarings kælder der under huset.
    Rigtig godt indlæg tidligere, gode overvejelser og tanker du luftede, jeg håber det går fremad med Lara i børnehaven.

    SvarSlet
  3. Så spennende det blir når våren (=foråret) kommer. Jeg drømmer om en hage, for det har jeg ikke nå. Da vil jeg plante et par gode epletre så jeg har epler hver høst :)

    SvarSlet